TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

متاورس همچنین چند میلیارد دلار به شرکت متا ضرر می رساند.

🔴 مارک زاکربرگ چندین ماه قبل اعلام کرد که این شرکت قصد دارد متاورس را در مرکز توجه خود قرار دهد و به نظر می‌رسد این هدف روز‌به‌روز برای متا گران‌تر تمام می‌شود.

🔻بخش Reality Labs متا که سازنده‌ی هدست Quest VR و دیگر عینک‌های واقعیت افزوده است، حدود ۱۷ هزار کارمند در اختیار دارد و فقط طی سه‌ماهه‌ی گذشته حدود ۳ میلیارد دلار ضرر کرده است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

🔻مشکل اصلی این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران این شرکت از این هزینه‌های سنگین برای توسعه‌ی متاورس رضایت چندانی ندارند. زیرا حتی اگر این اقدامات نتیجه‌بخش باشد، نتیجه‌ی آن شاید سال‌ها بعد دیده شود. از یک طرف هم درآمد شرکت متا با رشد چندانی روبرو نشده و از طرف دیگر بلندپروازی‌های آقای زاکربرگ فشار زیادی به این شرکت وارد کرده است.

🔻در این میان باید خاطرنشان کنیم اپل هم قصد دارد در آینده‌ی نزدیک از یک هدست واقعیت ترکیبی رونمایی کند و این یعنی متا در این حوزه با یک رقیب بسیار قدرتمند روبرو خواهد شد. باید ببینیم آیا تلاش‌های مارک زاکربرگ در زمینه‌ی متاورس در نهایت نتیجه‌بخش خواهد بود یا نه.

۱۹ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اروپا استفاده از پورت USB-C برای اپل اجباری کرد.

🔴 اتحادیه اروپا یک گام دیگر به اجباری کردن استفاده از پورت USB-C برای گجت‌های مختلف نزدیک‌تر شد. بر اساس این قانون که البته هنوز نهایی نشده اما رأی‌گیری در مورد آن به زودی انجام می‌شود، تمام شرکت‌هایی که گجت‌های مختلف مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، هدفون و حتی اسپیکر پرتابل به فروش می‌رسانند باید جهت فروش گجت‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پورت USB-C در بدنه‌ی آن‌ها تعبیه کنند.

🔻در این میان فقط گجت‌های بسیار کوچک که نمی‌توانند چنین پورتی داشته باشند، از این قانون معاف می‌شوند. این در حالی است که اپل سال‌ها در برابر فشار استفاده از پورت USB-C مقاومت کرده است. از سوی دیگر در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید از پورت USB-C بهره می‌برند.

🔻با وجود تمام این فشارها، هنوز تکلیف این قانون مشخص نیست ولی با رأی‌گیری در اتحادیه اروپا به زودی مشخص می‌شود. شایان ذکر است که حتی اگر اتحادیه اروپا این قانون را اجرا کند، مطمئنا شرکت‌ها حداقل یک تا دو سال برای اجرا کردن آن وقت خواهند داشت. اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل به هیچ عنوان نمی‌خواهد برای آیفون از USB-C استفاده کند و در عوض قصد دارد تا یک یا دو سال آینده برای گوشی‌های خود از بدنه‌ی فاقد پورت بهره ببرد تا صرفا از راه بی‌سیم شارژ شوند.

۰۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سهام شرکت تسلا بعد از خرید توییتر 126 میلیارد دلار سقوط کرد.

🔴 در پی انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت سهام شرکت تسلا در عرض فقط یک روز 12 درصد کاهش پیدا کرده و در نتیجه 126 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کاهش یافته است.

🔻همانطور که احتمالا می‌دانید، ایلان ماسک برای خرید توییتر با پرداخت 44 میلیارد دلار به توافق رسیده که قرار است 21 میلیارد دلار از این پول را شخصا تأمین کند. سهام‌داران شرکت تسلا بر این باور هستند که احتمالا آقای ماسک برای تامین بخشی از این مبلغ، چاره‌ای جز فروش قسمتی از سهام شرکت تسلا را ندارد.

🔻بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آقای ماسک حدود 17 درصد از سهام شرکت تسلا را در اختیار دارد و اگر این سقوط قیمت ادامه پیدا کند، او برای تامین مالی مبلغ موردنیاز برای خرید توییتر با چالش‌ مواجه خواهد شد.

۰۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد.

🔴 بالاخره بعد از چند هفته‌ی پرماجرا بین ایلان ماسک و هیئت مدیره توییتر، دقایقی قبل اعلام شد که توییتر به طور کامل در اختیار ایلان ماسک قرار می‌گیرد.

🔻آقای ماسک حدود ده روز پیش که پیشنهاد خرید توئیتر را مطرح کرد گفت که این شبکه اجتماعی باید از حالت شرکت سهامی عام درآید و به یک پلتفرم واقعی آزادی بیان بدل شود.

🔻ایلان ماسک که ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، حدود ۱۰ روز قبل پیشنهاد خرید توییتر با پرداخت حدود 45 میلیارد دلار را مطرح کرد و گفت این رقم پیشنهاد نهایی اوست. در نهایت هم با توجه به بیانیه‌ی منتشر شده، هیئت مدیره توییتر همین مبلغ را پذیرفته است.

🔻در بیانیه‌ی ایلان ماسک آمده: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. من قصد دارم توییتر را با ارائه‌ی ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن بات‌های اسپم و احراز هویت تمام کاربران بهبود ببخشم.»

🔻هنوز مشخص نیست که توییتر در دوران زمامداری ایلان ماسک با چه تغییراتی روبرو می‌شود ولی با توجه به شخصیتی که او دارد، بدون شک در آینده‌ی نزدیک شاهد عملی شدن تغییرات زیادی در این شبکه‌ اجتماعی مهم خواهیم بود.

۰۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هواپیما ها به اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل می شوند.

🔴 دو شرکت هوایی آمریکایی دلتا ایر لاینز (Delta Air Lines) و جی‌اس‌ایکس (JSX) از تصمیم برای اتصال هواپیماهای مسافربریشان به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داده‌اند. مسافران این شرکت‌های هوایی در آینده می‌توانند هنگام پرواز از اینترنت پهن‌باند استارلینک لذت ببرند. جی‌اس‌ایکس نخستین شرکتی خواهد بود که امسال به استارلینک متصل خواهد شد و گفته است که خدمات اینترنت برای همه مسافران پروازهایش رایگان خواهد بود.
شرکت دلتا نیز به تازگی اتصال هواپیماهایش به استارلینک را آزمایش کرده اما هنوز زمان فعال شدن اتصال اینترنت برای مسافرانش اعلام نشده است. هواپیماهای شرکت دلتا در حال حاضر با استفاده از خدمات شرکت مخابراتی وایاست (Viasat) به اینترنت ماهواره‌ای وصل هستند.

🔻اعلام آزمایش برای اتصال هواپیماهای دلتا به استارلینک باعث شد که سهام وایاست سقوط کند.
مدیران اسپیس‌ایکس سال گذشته گفته بودند که در حال مذاکره با شرکت‌های هوایی برای اتصال هواپیماهایشان به اینترنت استارلینک هستند. ایلان ماسک همان زمان در توئیتر گفته بود که اسپیس‌ایکس در حال طراحی آنتن‌های مخصوص برای هواپیماهای مختلف به منظور اتصال به اینترنت استارلینک است. به دلیل تعداد فراوان هواپیماهای بوئینگ 737 و ایرباس A320 در خطوط هوایی جهان، تمرکز اسپیس‌ایکس روی آنتن این دو نوع هواپیما بوده است. به گفته مسئولان اسپیس‌ایکس خدمات اینترنت استارلینک حین پرواز به گونه‌ای خواهد بود که مسافران احساس کنند در خانه هستند.

۰۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اپل در حال آزمایش حداقل 9 کامپیوتر است M2 مک با 4 نوع چیپست

🔴 بر اساس گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال آزمایش حداقل ۹ کامپیوتر مک مجهز به ۴ نوع چیپست M2 است.

🔻در این گزارش آمده که نسل جدید مک‌بوک ایر با چیپست M2 راهی بازار می شود و برای مدل جدید مک مینی هم باید انتظار بهره‌گیری از M2 و M2 پرو را داشته باشیم. ظاهرا اپل قصد دارد برای مدل تازه‌نفس مک‌بوک پرو 13 اینچی از تراشه‌ی M2 استفاده کند که این یعنی مانند نسل قبلی تفاوت زیادی با مک‌بوک ایر نخواهد داشت.

🔻برای مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی هم با چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس روبرو خواهیم شد که مدل مکس قرار است با پردازنده‌ی 12 هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی 38 هسته‌ای ارائه شود. در نهایت در این گزارش به مک پرو مبتنی بر M2 اولترا هم اشاره شده است.

🔻در این گزارش به تاریخ عرضه‌ی این کامپیوترها اشاره‌ای نشده ولی همین خبرگزاری مدتی قبل اعلام کرد که احتمالا در کنفرانس WWDC 2022 شاهد رونمایی از حداقل دو مک خواهیم بود. این کنفرانس کار خود را در تاریخ 16 خرداد آغاز می‌کند.

۰۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فروش تسلا 81 درصد و ارزش سهام آن 4 درصد افزایش یافته است.

شرکت تسلا اواخر روز چهارشنبه گزارش کرد که رکورد دیگری از فروش و سود خود را ثبت کرده است. درآمد این شرکت از 10.39 میلیارد دلار در سال گذشته با 81 درصد افزایش به 18.6 میلیارد دلار رسید.

تسلا گفت: کارخانه‌هایش به دلیل مشکلات زنجیره تامین با زیر ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهند و پس از اعلام نتایج فروش، سهام تسلا بیش از 4 درصد رشد کرد.

همچنین ماسک هفته گذشته پیشنهادی 43 میلیارد دلاری برای یک شرکت رسانه اجتماعی ارائه کرد.

لازم‌به‌ذکر است، سهام تسلا در 12 ماه گذشته حدود 36 درصد رشد داشته در حالی که شاخص اس‌اندپی 500 فقط 8 درصد رشد ثبت کرده است.

این شرکت از مجموع فروش 18.8 میلیارد دلاری، رکورد 3.22 دلار به ازای هر سهم به دست آورد که بالاترین میزان فروش آن در تاریخ است. سهام نیز بالاتر رفت و برخی از زیان‌هایی که در اوایل روز دیده شده بود را جبران کرد.

سود عملیاتی تسلا به رکورد 3.6 میلیارد دلار رسید. وال استریت به دنبال سود به دست آمده از سهام (EPS) حدود 2.30 دلار برای هر سهم بود. سهام در معاملات پس از ساعت کاری 4.2 درصد افزایش یافت، در حدود 1019 دلار در هر سهم است که این رقم در مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج بود.

سود عملیاتی تسلا یک رکورد و بسیار بهتر از انتظار وال استریت بود. فروش اعتباری در سه ماهه اول به 679 میلیون دلار رسید که بیش از دو برابر انتظار بود.

مدیریت تسلا در این خبر به فشارهای تورمی اشاره کرد اما هزینه تسلا برای هر خودرو در واقع در مقایسه با سه ماهه چهارم کاهش یافته است.

یکی از دلایل کاهش هزینه‌ها این بود که حدود نیمی از خودروهایی که تسلا در سه ماهه اول عرضه کرد شامل باتری‌های آهن فسفات یا LFP بودند. این باتری‌های لیتیوم-یونی بدون کبالت یا نیکل گران‌قیمت هستند و عملکرد بهتری دارند. توضیح جزئی و بالقوه این است که خریدهای تسلا با قراردادهای بلندمدت انجام می‌شود.

۰۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۸:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu