TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۶۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

TASIAMAG
بنیان‌گذار Mastodon، رقیب توییتر: مدیریت نامنظم ایلان ماسک، بی‌کفایتی‌اش را نشان می‌دهد

بنیان‌گذار Mastodon، رقیب توییتر: مدیریت نامنظم ایلان ماسک، بی‌کفایتی‌اش را نشان می‌دهد

یوگن روچکو همچنین به این موضوع اشاره کرد که توییتر با ایلان ماسک، در خطر بزرگ «ناپدید شدن» قرار گرفته است.

 


یکی از مهم‌ترین رقبای توییتر در چند سال گذشته، شبکه اجتماعی متن باز Mastodon بوده که امکاناتی همانند توییتر را برای کاربران فراهم می‌کند. اکنون «یوگن روچکو»، بنیان‌گذار این شبکه اجتماعی درباره ایلان ماسک صحبت کرده و گفته سبک رهبری «نامنظمش» نشان‌دهنده «بی‌کفایتی» ثروتمندترین فرد دنیاست.

 تبلیغات

برنامه‌نویس 29 ساله آلمانی، Mastodon را در سال 2016 به‌عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای توییتر طراحی کرد. به گفته SensorTower، محبوبیت این پلتفرم از آن زمان تاکنون افزایش پیدا کرده و طی 12 روز پس از خرید توییتر توسط ماسک، دانلودهای آن بیش از 650 درصد افزایش یافته است.

یوگن روچکو

 

خطرات توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک

روچکو در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی هشدار داده که «خطر زیادی برای ناپدید شدن» توییتر در زمان مدیریت ایلان ماسک وجود دارد. او در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره وقایع اخیر توییتر گفت:

«راه‌اندازی یک پلتفرم رسانه اجتماعی که با داده‌های واقعی سروکار دارد، به زمان زیادی نیاز داشته و از دست دادن بیشتر مهندسان شما چیز خوبی نیست.»

یک هفته پس از تصاحب ماسک، او نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد. همچنین نیمی دیگر از کارمندان باقی‌مانده آن (از جمله بسیاری از مهندسان) این هفته پس از اینکه ماسک به آنها گفته بود که با فرهنگ «سخت‌کوشی» این شرکت موافقت کرده یا به دنبال شغل دیگری باشند، از سمت خود استعفا کردند.

در همین رابطه، به گفته یکی از کارکنان سابق این شرکت که به‌طور ناشناس با روزنامه The Observer در بریتانیا صحبت کرده است، احتمال زیادی وجود دارد که توییتر در طول جام جهانی 29 روزه فوتبال که از امروز در قطر آغاز می‌شود، دچار یک قطعی بزرگ شود.

شبکه اجتماعی Mastodon از جنبه‌های زیادی مانند توییتر عمل می‌کند؛ کاربران آن می‌توانند یکدیگر را دنبال کرده و پست‌هایی را که به آنها toots گفته می‌شود، به اشتراک بگذارند. اما برخلاف توییتر، اپلیکیشن Mastodon کاملاً متن‌باز و غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ سرور یا شرکت واحدی مسئول راه‌اندازی این پلتفرم نیست.

۲۹ آبان ۰۱ ، ۱۵:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
گوگل پلی چند اپلیکیشن ایرانی را حذف کرد

گوگل پلی چند اپلیکیشن ایرانی را حذف کرد

نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است.

 


سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. بررسی‌های اولیه تاسیامگ نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است. آنطور که برخی از این تیم‌ها به تاسیامگ می‌گویند، آنها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند. در حال حاضر کاربران نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی دانلود و یا آپدیت کنند.

 تبلیغات

به گزارش تاسیامگ چند اپلیکیشن بومی از سرویس گوگل پلی حذف شدند. اسامی این اپلیکیشن‌ها به این شرح است: اسنپ، تپسی، سروش، بله، آی گپ. حذف برخی از این برنامه‌ها از عصر روز گذشته ۲۴ آبان رخ داده و برخی از آنها نیز ظهر امروز دچار این موضوع شدند. بررسی‌های اولیه این موضوع را نشان داد که ظاهرا حذف آنها به دست خود گوگل انجام شده و ایمیل دریافتی از سوی گوگل به صاحبین این کسب و کارها، این موضوع را تایید کرده است. روابط عمومی تپسی نیز در گفتگو با تاسیامگ این موضوع را تایید کرد.

پیگیری‌های تاسیامگ از این تیم‌ها برای چرایی حذف شدن اکانت آنها از گوگل پلی تا این لحظه به این موضوع رسیده که دلیل این ماجرا «تحریم‌ها» اعلام شده است. این موضوع زمانی عجیب می‌شود که طی ماه‌های اخیر تحریم‌های فناوری زیادی نسبت به کاربران و کسب و کارهای آنلاین ایرانی برداشته شده بود اما حالا بار دیگر به نظر می‌رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی زده است.

پیش از این نیز گوگل پلی چندین بار اپلیکیشن‌های ایرانی را تحریم کرده بود و آنها را از سرویس گوگل پلی پاک کرده بود. این موضوع اما سال‌هاست که رخ نداده و حالا دوباره در اقدامی مجدد، ۵ اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی حذف شده‌اند. این احتمال نیز وجود دارد که تعداد اپ‌های حذف شده از دیروز بیشتر از ۵ عدد باشد. در بین اپلیکیشن‌های حذف شده نام سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن مختص سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به چشم می‌خورد.

ناگفته نماند خود پلتفرم گوگل پلی نزدیک به دو ماه است که فیلتر شده و هنوز هیچ توضیح رسمی و دقیقی درباره چرایی فیلترینگ این پلتفرم ارائه نشده است.

۲۵ آبان ۰۱ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG بردیا غلامزاده
اسنپدراگون 8 نسل 2 با تمرکز روی مصرف انرژی و پشتیبانی از وای‌فای 7 معرفی شد

اسنپدراگون 8 نسل 2 با تمرکز روی مصرف انرژی و پشتیبانی از وای‌فای 7 معرفی شد

اسنپدراگون 8 نسل 2 که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده، از هسته Cortex-X3 و قابلیت رهگیری پرتو سخت‌افزاری بهره می‌برد.

 


کوالکام جدیدترین تراشه پرچمدارش را معرفی کرد: اسنپدراگون 8 نسل 2. این چیپ در مقایسه با نسل قبلی‌اش عملکرد بسیار بهتری دارد و انرژی کمتری هم مصرف می‌کند. اسنپدراگون 8 نسل دو که با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید شده، قدرت بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی 2023 مانند سری گلکسی S23 سامسونگ را تأمین خواهد کرد.

مشخصات کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام در این تراشه جدیدش روی مصرف انرژی بهینه تمرکز کرده، با این حال همچنان با بهبود چشمگیر عملکرد روبه‌رو هستیم. به گفته کوالکام، عملکرد اسنپدراگون 8 نسل دو در مقایسه با نسل قبلی‌اش تا 35 درصد افزایش پیدا کرده و همچنین از نظر مصرف انرژی، 40 درصد عملکرد بهینه‌‌تری دارد.

فرکانس هسته‌ها در این تراشه کوالکام نسبت به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 تغییری نداشته، اما با پیکربندی متفاوتی روبه‌رو هستیم. هسته اصلی این چیپ، Kryo Prime مبتنی بر Cortex-X3 است که با فرکانس 3.2 گیگاهرتز یا به‌طور دقیق 3.1872 گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

برخلاف نسل قبلی، در اسنپدراگون 8 نسل 2 با چهار هسته قدرتمند برای همراهی با Cortex-X3 روبه‌رو هستیم که اگرچه فرکانس تمام چهار هسته برابر 2.8 گیگاهرتز است، اما هسته‌های متفاوتی دارند. در‌نهایت هم از 3 هسته کم‌مصرف با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده شده است.

اسنپدراگون 8 نسل دو از فناوری‌های جدیدتری نسبت به نسل قبلی‌اش پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانند رم LP-DDR5X با فرکانس 4200 مگاهرتز و همچنین فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 داشته باشند.

در بخش پردازشگر گرافیکی، با آدرنو 740 روبه‌رو هستیم که در مقایسه با آدرنو 730 تا 25 درصد عملکرد بالاتری دارد و تا 45 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. این GPU همچنین از رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند که انتظار داریم کیفیت بازی‌های موبایل را افزایش چشمگیری دهد. این پردازشگر گرافیکی همچنین برای اولین‌بار از ولکان 1.3 به همراه OpenGL ES 3.2 پشتیبانی می‌کند.

تراشه پرچمدار کوالکام از نمایشگر با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 144 هرتز یا نمایشگر 4K با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این چیپ می‌توان به پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی 4K، دالبی ویژن، +HDR10، گاموت رنگی 10 بیتی Rec.2020 و همچنین دیکد ویدیویی AV1 با امکان استریم ویدیوهای 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

کوالکام جدیدترین تراشه‌اش را برای استفاده با سنسورهای دوربین سونی و سامسونگ بهینه‌سازی کرده و مانند نسل گذشته‌اش، از ISP (پردازشگر سیگنال تصویر) سه‌گانه 18 بیتی بهره برده. این چیپ می‌تواند سه دوربین 36 مگاپیکسلی را به‌صورت هم‌زمان یا یک دوربین 200 مگاپیکسلی را پشتیبانی کند. همچنین قادر به پشتیبانی از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی بدون شاتر لگ است.

اسنپدراگون 8 نسل 2 قادر به ضبط ویدیوهای 8K HDR با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ثبت تصاویر 64 مگاپیکسلی به‌صورت هم‌زمان است. گوشی‌های مجهز به این تراشه همچنین می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنند. در‌نهایت با پشتیبانی از چندین فرمت HDR شامل +HDR10 به همراه HLG و دالبی ویژن روبه‌رو هستیم.

اسنپدراگون 8 نسل 2 از مودم اسنپدراگون X70 با پشتیبانی از شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتز و موج میلی‌متری بهره می‌برد و به ترتیب حداکثر سرعت دانلود و آپلود 10 و 3.5 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این تراشه به لطف سیستم جدید FastConnect 78000، از استاندارد وای‌فای 7 پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت 5.8 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد. در کنار افزایش سرعت، میزان تأخیر هم به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. کوالکام عملکرد بی‌سیم این تراشه را مشابه ارتباط سیمی اعلام کرده است.

این تراشه از بلوتوث 5.3 به همراه جدیدترین سیستم صوتی اسنپدراگون با امکان استریم موسیقی بی‌اتلاف 48 کیلوهرتزی بهره می‌برد. در بخش ارتباط سیمی هم شاهد پشتیبانی از USB 3.1 به همراه Quick Charge 5 هستیم.

پردازنده Hexagon جدید مورد استفاده در اسنپدراگون هشت نسل دو برای اولین‌بار در تراشه‌های موبایل کوالکام، از فرمت INT4 پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با گذشته به ازای هر وات، 60 درصد عملکرد بهتری دارد.

کوالکام مدعی شده عملکرد هوش مصنوعی جدیدترین تراشه‌اش 4.35 برابر افزایش پیدا کرده و می‌تواند به دوربین در شناسایی بخش‌های مختلف تصویر مانند چهره، مو، لباس و پس‌زمینه کمک کند.

شرکت‌های بی‌شماری از شیائومی گرفته تا سونی و ایسوس از اسنپدراگون 8 نسل 2 در محصولات خود استفاده خواهند کرد. اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه تا پیش از پایان 2022 روانه بازار خواهند شد.

در حالی که کوالکام اشاره‌ای به سامسونگ و سری گلکسی S23 نکرده، اما این پرچمدارها تنها با اسنپدراگون هشت نسل دو از راه می‌رسند. از رقبای اسنپدراگون 8 نسل دو می‌توان به A16 Bionic اپل و همچنین دایمنسیتی 9200 مدیاتک اشاره کرد.

۲۴ آبان ۰۱ ، ۲۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG
چگونه بایننس نقشی کلیدی در فروپاشی صرافی رمزارز FTX ایفا کرد؟

چگونه بایننس نقشی کلیدی در فروپاشی صرافی رمزارز FTX ایفا کرد؟

در این مطلب نگاهی به نقش مدیرعامل بایننس در سقوط صرافی FTX و رویدادهای منتهی به ثبت درخواست وررشکستگی FTX داریم.

 


FTX، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال با یک حفره 8 میلیارد دلاری در ترازنامه مالی‌اش، به‌صورت رسمی درخواست کرد تحت پوشش قانون حمایت از ورشکستگی آمریکا قرار بگیرد. در این میان، صرافی بایننس به عنوان یکی از رقبای FTX، در این وضعیت نقش داشته است.

 تبلیغات

در این مطلب قصد داریم ببینیم مدیرعامل بایننس چگونه زمینه‌ساز رقم‌ خوردن چنین شکست بزرگی برای FTX شده است.

بازیگران مطرح صنعت رمزارز

سم بنکمن-فرید یا SBF، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق FTX و چانگ‌پنگ ژائو یا CZ، بنیان‌گذار بایننس، دو بازیگر اصلی صنعت ارز دیجیتال محسوب می‌شوند و در عرض چند سال موفق به راه‌اندازی و شکوفا کردن دو صرافی برتر ارز دیجیتال شده‌اند.

بنکمن فرید و ژائو قبلاً شرکای تجاری بودند و در یک صنعت چند میلیارد دلاری با یکدیگر مشارکت داشتند. آن‌ها در دوران شراکت خود در کنار یکدیگر فراز و نشیب‌های زیادی را طی کردند و در بسیاری از مواقع همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند؛ اما نگرش آن‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

سام بنکمن فرید (سمت راست) و چانگ‌پنگ ژائو (سمت چپ)

 

بنکمن فرید ۳۰ ساله فرزند دو استاد دانشگاه استنفورد و فارغ‌التحصیل موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است. او تاکنون چندین میلیون دلار صرف امور سیاسی کرده است. وی زمانی در محله کپیتال هیل در جریان هدایت یک لابی قانون‌گذاری در کنار چهره‌های سیاسی شاخص مثل بیل کلینتون و تونی بلر حضور داشت.

در ضمن او برای اینکه نام شرکتش برای ورزشگاه چندمنظوره FTX Arena در میامی فلوریدای آمریکا انتخاب شود، مبلغ قابل‌توجهی را پرداخت کرد. ثروت او در آغاز هفته گذشته در آمریکا ۱۶ میلیارد دلار بود؛ اما اکنون بخش زیادی از این ثروت از دست ‌رفته است.

سام بنکمن فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال FTX

 

ژائوی ۴۵ ساله در استان ساحلی جیانگسو در شمال شانگهای متولد شده است. وی در سن ۱۲ سالگی همراه با پدرش که استاد دانشگاه بودَ، به کانادا مهاجرت کرد و اکنون شهروند این کشور است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه مک‌گیل مونترال با مدرک کامپیوتر، فعالیت کاری خود را با کار روی سیستم‌های برنامه‌نویسی برای بورس توکیو بلومبرگ آغاز و در سال ۲۰۱۷ هم صرافی بایننس را افتتاح کرد.

چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بایننس

 

او نیز در دوران کاری‌اش مانند بنکمن فرید به ثروت زیادی دست یافت و با اینکه در سال جاری میلادی ۷۹ میلیارد از دست داد، طبق اطلاعات منتشرشده از سوی بلومبرگ هنوز ثروتی معادل ۱۶.۴ میلیارد دلار دارد که شاید تحت تاثیر فروپاشی FTX قرار بگیرد.

اجازه دهید در ادامه مهم‌ترین اتفاقات روزهای قبل از ثبت درخواست ورشکستگی FTX را مورد بررسی قرار دهیم.

ادامه مطلب...
۲۱ آبان ۰۱ ، ۲۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
محققان با فرستادن ربات‌ها به دانشگاه، رابطه میان آن‌ها و انسان‌ها را بررسی می‌کنند

محققان با فرستادن ربات‌ها به دانشگاه، رابطه میان آن‌ها و انسان‌ها را بررسی می‌کنند

گروهی از محققان قرار است چند ربات چهارپا را به مدت پنج سال به دانشگاه تگزاس بفرستند تا رابطه آن‌ها با انسان‌ها را بررسی کنند.

 


دانشمندان در پروژه‌ای تازه قصد دارند ربات‌ها را وارد محوطه دانشگاه تگزاس کنند تا ببینند واکنش انسان‌ها نسبت به این دستگاه‌های متحرک چیست. این تیم از سال 2023 چهار ربات چهارپا را به پردیس دانشگاه می‌فرستد تا اطلاعات لازم را درباره رابطه و تعاملات دو سویه انسان‌ها و ربات‌ها گردآوری کند.

 تبلیغات

گروهی از محققان دانشگاه تگزاس به تازگی بودجه‌ای از بنیاد ملی علوم آمریکا دریافت کرده‌اند تا به تحقیق درباره روابط انسان‌ها و ربات‌ها بپردازند. «جویدیپ بیزواس»، استادیار علوم کامپیوتر کالج ملی علوم و عضو این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «وقتی ربات‌ها را در جهان واقعی رها کنیم، مشکل دیگر فقط در سطح فنی نیست، بلکه به یک مسئله اجتماعی-فنی تبدیل می‌شود.»

این تیم می‌خواهد از دو نوع ربات چهارپا از شرکت‌های بوستون داینامیکس و یونیتری (Unitree) استفاده کند. محققان قرار است شبکه‌ای راه‌اندازی کنند تا دانشجویان و کادر دانشگاه بتوانند از طریق یک اپلیکیشن از این ربات‌ها استفاده کنند و از آنها برای ارسال کالا برای بخش‌های مختلف دانشگاه کمک بگیرند. دانشمندان در نظر دارند که کار خود را با دو ربات شروع کنند، اما گفته شده دو ربات هم در ادامه این تحقیق پنج‌ساله به این پروژه اضافه خواهند شد.

ربات‌ها در مواجهه با انسان‌ها چگونه رفتار می‌کنند؟

زمانی که ربات‌ها به محیط دانشگاه بروند، قطعاً با موانع بسیاری روبه‌رو خواهند شد. محققان در همین حین تعاملات انسان‌ها و ربات‌ها را از راه دور یا از نزدیک زیر نظر می‌گیرند و اطلاعات لازم را ثبت کرده یا در صورت بروز رفتارهای غیرعادی از سوی ربات‌ها، آنها را غیرفعال می‌کنند.

بیزواس و همکارانش امیدوارند که در این پژوهش دریابند که انسان‌ها و ربات‌ها در جهان واقعی چه واکنش‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. این مسئله به‌ویژه در رابطه با شیوه ارتباط ربات‌ها با انسان‌ها و مواجهه با موقعیت‌های پیچیده‌ای اهمیت دارد که برای مثال می‌تواند شامل انسان، دوچرخه، اسکوتر و خودرو باشد. همچنین قرار است متوجه شویم که ربات‌ها چگونه یاد می‌گیرند که اشتباهات خود را اصلاح کنند.

۲۱ آبان ۰۱ ، ۲۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
اولین تاکسی پرنده اروپا آزمایش شد؛ ولوکوپتر، بدون خلبان و با هدایت کاملا رباتیک

اولین تاکسی پرنده اروپا آزمایش شد؛ ولوکوپتر، بدون خلبان و با هدایت کاملا رباتیک

تاکسی پرنده ولوکوپتر که یک هلیکوپتر برقی محسوب می‌شود، روز پنجشنبه پروازی را در حومه پاریس انجام داد. این تاکسی پرنده در ترافیک هوایی معمولی پرواز می‌کند، محدوده‌ای که از سال 2024 به پروازهای تجاری ...

 


تاکسی پرنده ولوکوپتر که یک هلیکوپتر برقی محسوب می‌شود، روز پنجشنبه پروازی را در حومه پاریس انجام داد. این تاکسی پرنده در ترافیک هوایی معمولی پرواز می‌کند، محدوده‌ای که از سال 2024 به پروازهای تجاری اختصاص خواهد یافت. نکته جالب در خصوص ولوکوپتر، عدم نیاز آن به خلبان است چرا به لطف سیستم‌های کنترلی و هوش مصنوعی، هدایت این پرنده نسبتا جمع و جور به شکل خودکار انجام می پذیرد.

 تبلیغات

تاکسی پرنده ولوکوپتر به یک هواپیمای بدون سرنشین شباهت دارد که هشت روتور بزرگ آن را به حرکت در می‌آورند. در جریان این پرواز آزمایشی، تاکسی ولوکوپتر با یک سرنشین از فرودگاه Pontoise-Cormeilles در خارج از پاریس به پرواز درآمد و در مجاورت سایر هواپیماها برای مدتی در منطقه گشت زد.

ولوکوپتر یک شرکت آلمانی است که تصمیم دارد خدمات تاکسی هوایی را در اتحادیه اروپا مستقر کند. «درک هوک»، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تاکسی پرنده ولوکوپتر به دنبال صدور گواهینامه برای تردد است. این شرکت برنامه دارد تا سال 2024 که زمان برگزاری المپیک تابستانی در پاریس است، پروازهای تجاری کوتاه مدت را راه اندازی کند.

محدودیت‌های تاکسی پرنده ولوکوپتر

ولوکوپتر قصد دارد تا تاکسی هوایی خود را به صورت کاملا خودکار و همراه دو سرنشین به پرواز درآورد. با این حال شرکت آلمانی اذعان می‌کند که انجام دادن این کار با محدودیت‌های تجاری – قانونی و عدم پذیرش افکار عمومی مواجه است.

«والری پکرس»، رئیس منطقه ایل دوفرانس در اطراف پاریس یکی از حامیان جدی تاکسی پرنده ولوکوپتر است. او از این پروژه حمایت مالی می‌کند و علاقه دارد تا نخستین پروازهای تاکسی هوایی ولوکوپتر از این منطقه انجام شوند. او در بیانیه ای گفت: «توسعه هوانوردی در ارتفاع پایین برای حمل و نقل هوایی شهری یک ماجراجویی رویاپردازانه است.»

ولوکوپتر تنها شرکت جهان نیست که خدمات تاکسی هوایی خودکار ارائه می‌دهد. Lilium ،Joby Aviation و ایرباس برخی از رقیبان شرکت آلمانی در این حوزه هستند. ولوکوپتر تصمیم دارد طی دو سال آینده، طرح خود را از یک مدل مفهومی به وسیله حمل و نقل عمود پرواز برای استفاده روزمره مردم تبدیل کند.

۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
هوندا WR-V معرفی شد؛ کراس اووری اقتصادی با قابلیت واردات به ایران

هوندا WR-V معرفی شد؛ کراس اووری اقتصادی با قابلیت واردات به ایران

برخی خودروسازان ژاپنی همچون نیسان و سوزوکی توجه ویژه‌ای به بازارهای در حال توسعه آسیایی همچون اندونزی و هند دارند. هوندا نیز از مدتی پیش فعالیت خود را با عرضه هاچ‌بک‌های اقتصادی در این بازارها ...

 


برخی خودروسازان ژاپنی همچون نیسان و سوزوکی توجه ویژه‌ای به بازارهای در حال توسعه آسیایی همچون اندونزی و هند دارند. هوندا نیز از مدتی پیش فعالیت خود را با عرضه هاچ‌بک‌های اقتصادی در این بازارها آغاز کرده است. یکی از این خودروها هوندا WR-V است؛ اتومبیلی که اکنون از فرم هاچ‌بک به قالب کراس‌اوور تغییر وضعیت داده است.

 تبلیغات

نخستین مسئله جذاب در مورد هوندا WR-V، قیمت آن است. قیمت این کراس‌اوور در اندونزی 17400 دلار است که آن را به یکی از جذاب‌ترین خودروهای اقتصادی بازار آسیا تبدیل می‌کند. هوندا WR-V علاوه بر اندونزی، در هند نیز به فروش خواهد رسید. این مسئله می‌تواند موجب شود تا برخی شرکت‌ها به واردات این کراس‌اوور اقتصادی ژاپنی علاقمند شوند.

پیش از این و طی دهه 1390، شرکت گلرنگ موتور فامیلی برخی از محصولات این برند ژاپنی همچون هوندا CR-V، هوندا سیویک و هوندا آکورد را در بازار ایران عرضه کرده بود. اکثر خودروهای مطرح هوندا در حال حاضر بیش از 20 هزار دلار قیمت دارند. حتی در صورت مهیا بودن شرایط، شانس واردات آن‌ها به ایران وجود ندارد. با این حال هوندا WR-V می‌تواند یک گزینه اقتصادی برای بازار ایران باشد و در نبود کراس‌اوورهای مطرح، مورد توجه مشتریان واقع شود.

مشخصات هوندا WR-V

هوندا WR-V پیشرانه‌ای از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد که 121 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT‌ است. البته هوندا WR-V در بازارهای دیگری همچون هند با مشخصات فنی دیگری نیز قابل خریداری است. برای مثال مشتریان هندی می‌توانند این کراس‌اوور را با موتور 1.2 لیتری بنزینی ( 90 اسب بخار، 110 نیوتن‌متر) یا موتور 1.5 لیتری توربودیزل ( 100 اسب بخار، 200 نیوتن‌متر) به همراه گیربکس پنج سرعته دستی خریداری کنند که ارزان‌تر از نسخه اتوماتیک خواهد بود.

تعداد سرنشین‌های هوندا WR-V پنج نفر اعلام شده است و فضای بار آن نیز 380 لیتر حجم را در اختیار مالک قرار می‌دهد. بالاترین تیپ این خودرو به چهار کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، تریم چرمی کابین، سیستم استارت از راه دور و مجموعه Honda Safety Sense (کروز کنترل خودکار، ترمز اضطراری خودکار و نگهدارنده بین خطوط) مجهز است که آن را به یک خودرو اقتصادی ایمن تبدیل می‌کند.

۱۷ آبان ۰۱ ، ۲۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
ایلان ماسک هفته آینده بخاطر پاداش 56 میلیارد دلاری خود در تسلا به دادگاه می‌رود

ایلان ماسک هفته آینده بخاطر پاداش 56 میلیارد دلاری خود در تسلا به دادگاه می‌رود

یکی از سهامداران تسلا تا چند روز دیگر ایلان ماسک را به دادگاه می‌برد، چون او را مستحق دریافت پاداش هنگفت از این شرکت نمی‌داند.

 


اگر فکر می‌کنید سر ایلان ماسک به اندازه کافی شلوغ نیست، این خبر احتمالاً برای شماست. ثروتمندترین فرد جهان هفته آینده به دادگاه می‌رود تا بابت دریافت 56 میلیارد دلار از سهام تسلا به عنوان پاداش از خود دفاع کند.

 تبلیغات

«ریچارد تورنتا»، سهامدار تسلا که در سال 2019 از ایلان ماسک بابت پاداش هنگفت سال 2018 او شکایت کرد، می‌گوید این پاداش به‌طور غیرمنصفانه برای فردی در نظر گرفته شده که حتی تمام تمرکز خود را روی تسلا نگذاشته است.

دادگاه مربوطه از 23 آبان‌ماه آغاز می‌شود و ایلان ماسک حالا باید در بحبوحه مدیریت توییتر از خود دفاع کند. تورنتا می‌گوید هیئت‌مدیره اهداف کوچکی را برای عملکرد ماسک در نظر گرفته و این پاداش بابت هدف‌گذاری برای ساخت کلونی روی سیاره مریخ طلب شده بود.

دادگاه ایلان ماسک یک قاضی آشنا دارد

با این حال، تسلا ادعا می‌کند که پاداش ایلان ماسک با افزایش 10 برابری ارزش دارایی‌های سهام‌داران همراه بوده است. نکته جالب این‌جاست که قاضی این دادگاه «کاتلین مک‌کورمیک»، است. در‌واقع همان کسی که قرار بود دادگاه قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را برگزار کند.

وکلای تورنتا می‌گویند پاداش سال 2018 ماسک باعث نشد او تمرکز خود را روی تسلا بگذارد. در این دادخواست آمده است: «ماسک شهادت داده که از زمان تأیید این پاداش، کمی بیشتر از نصف زمان خود را به امور تسلا اختصاص داده و بخش بزرگی از زمان و توجه خود را به سایر ماجراجویی‌هایش معطوف کرده است.»

وکلای ایلان ماسک اما می‌گویند جاه‌طلبی‌های او همان چیزی است که این کارآفرین را به گزینه‌ای یکتا برای مدیرعاملی تبدیل می‌کند. این پاداش به ماسک اجازه می‌دهد که هر بار با رسیدن به اهداف عملکردی و مالی خود بتواند 1 درصد از سهام تسلا را با تخفیف خریداری کند. تسلا تاکنون از 12 هدف به 11 مورد دست یافته است.

تیم ماسک ادعا می‌کند که او زمان صرف‌شده در پروژه‌های تسلا را ثبت نمی‌کند. اما اگر وقت کافی را روی برنامه‌های این شرکت نمی‌گذاشت، نمی‌توانست تا این اندازه موفق عمل کند. در هر حال، شاکی پرونده مدعی است بسیاری از اعضای هیئتمدیره دوستان ماسک هستند و لذا تخصیص چنین پاداشی برای او منصفانه نیست.

۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۷:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
ایلان ماسک: جعل هویت در توییتر، منجر به مسدودیت دائمی اکانت بدون اخطار قبلی می‌شود

ایلان ماسک: جعل هویت در توییتر، منجر به مسدودیت دائمی اکانت بدون اخطار قبلی می‌شود

ایلان ماسک می‌گوید اگر کاربران توییتر دست به جعل هویت بزنند و اعلام نکنند که اکانت «پارودی» هستند، حسابشان بدون هشدار مسدود می‌شود.

 


«ایلان ماسک»، مدیرعامل توییتر می‌گوید هر کسی که در شبکه اجتماعی توییتر جعل هویت کند، یعنی خود را به‌جای شخص دیگری جا بزند و به روشنی اعلام نکند که دارد به عنوان یک حساب «پارودی» فعالیت می‌کند، با مسدودیت دائمی از این پلتفرم مواجه خواهد شد. به نظر می‌رسد که این اقدام یکی از پاسخ‌های مالک جدید توییتر به مشکل ارائه تیک آبی با سرویس بلو باشد.

 تبلیغات

ایلان ماسک قانون جدیدی را برای کاربران توییتر وضع کرده است. او در پست جدیدی در صفحه خود نوشت: «از حالا به بعد، هر حسابی خود را به‌جای دیگران جا بزند و به وضوح اعلام نکند که «پارودی» است، به شکل دائمی مسدود می‌شود.»

او همچنین در توییت دیگری در‌این‌باره اضافه کرد: «ما در گذشته پیش از تعلیق به افراد هشدار می‌دادیم، اما حالا که تیک آبی به‌صورت عمومی ارائه می‌شود، هشداری در کار نخواهد بود.» افزون بر این، ماسک می‌گوید هرگونه تغییر نام موجب از‌دست‌رفتن موقتی تیک آبی برای حساب‌ها خواهد شد.

توییتر با جعل هویت مماشات نمی‌کند

توییتر حتی پیش از ارسال این توییت توسط ماسک، مسدود‌سازی شماری از حساب‌های کاربری را که نام خود را در اعتراض به سرویس جدید بلو به‌صورت Elon Musk درآورده بودند، آغاز کرده بود. «کیتی گریفین»، بازیگر و کمدین یکی از همین افراد است که پس از تغییر نام حساب خود به «ایلان ماسک»، دسترسی‌اش به این شبکه اجتماعی را از دست داده است.

گفتنی است که توییتر همین حالا هم قوانینی در زمینه حساب‌های پارودی و طرفداری دارد، اما نکته مهم در اطلاعیه جدید ایلان ماسک این است که از این پس مسدودسازی حساب‌ها بدون اخطار قبلی انجام خواهد شد.

تصمیم جدید ایلان ماسک در شرایطی گرفته شده است که او گفته بود تصمیم‌گیری در زمینه قوانین را تا چند وقت دیگر انجام نخواهد داد و از یک شورای مدیریت محتوا برای این موارد کمک خواهد گرفت. ساعاتی پیش در گزارشی اعلام شد که توییتر احتمالاً عرضه سرویس بلو را تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا به تعویق می‌اندازد.

۱۶ آبان ۰۱ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
دیجی‌کالا با انتشار ساختار سهام‌داری خود اعلام کرد: سهام‌دار حاکمیتی نداریم

دیجی‌کالا با انتشار ساختار سهام‌داری خود اعلام کرد: سهام‌دار حاکمیتی نداریم

رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا در واکنش به اتهامات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی ترکیب سهام‌داران این شرکت را منتشر و اعلام کرد سهام‌دار حاکمیتی ندارند.

 


«حمید محمدی» رئیس هیات مدیره دیجیکالا با انتشار توییتی ساختار سهام‌داران این شرکت را جزئیات منتشر کرد. این اقدام در حالی انجام شد که در ساعات گذشته بحث «تحریم دیجی‌کالا» در شبکه‌های اجتماعی به دلیل دریافت رانت یا ارتباط با نهادهای قدرتمند مطرح شده بود.

همچنین دیجی کالا در بخش «درباره ما» جزییات بیشتری درباره ترکیب سهامداران و مدیران اصلی خود را منتشر کرده است. با مراجعه به صفحه سهامداران دیجی‌کالا توضیحات بیشتری در این رابطه منتشر شده است:

  • ۳۳/۱۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است.
  • صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲/۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد.
  • میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.
  • مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴/۴۶ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند.
  • و ۴/۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفت. به گفته دیجی‌کالا شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. دیجی‌کالا می‌گوید فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده که بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.

بر اساس توضیحات این صفحه، در سال ۱۴۰۰ و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد. سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

دیجی کالا همچنین ترکیب هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا، هیئت مدیره دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، راهبران دیجی‌کالا، راهبران گروه تجارت الکترونیک و مدیران عامل زیر مجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالارا نیز منتشر کرده است که از طریق این صفحه در دسترس است.

۱۵ آبان ۰۱ ، ۱۴:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu