TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

TASIAMAG
لیونل مسی رکورد پرلایک‌ترین پست اینستاگرام را شکست

لیونل مسی رکورد پرلایک‌ترین پست اینستاگرام را شکست

لیونل مسی که به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین فوتبالیست تاریخ است، ازاین‌پس رکورد پرلایک‌ترین پست اینستاگرام را نیز در اختیار دارد.

 


با پایان مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، لیونل مسی، ستاره‌ی آرژانتینی، سرانجام به آرزوی دیرینه‌اش رسید. در بازی فینال آرژانتین توانست فرانسه را شکست دهد و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شود. مسی که در این مسابقات خوش درخشید، اکنون رکورد دیگری نیز در اختیار دارد: پرلایک‌ترین پست اینستاگرام.

بر اساس نوشته‌ی انگجت، مسی پس از پایان مسابقه‌ی فینال پستی در اینستاگرام منتشر کرد که حاوی چند تصویر است. این تصاویر خوشحالی مسی و هم‌تیمی‌هایش را نشان می‌دهند. در زمان نوشته شدن این مقاله، تعداد لایک‌های پست موردبحث مرز ۶۸ میلیون را رد کرده است.

رکورد قبلی پرلایک‌ترین پست اینستاگرام در اختیار تخم مرغ معروفی است که چند سال پیش جنجال زیادی به پا کرد. این تخم مرغ در اوایل سال ۲۰۱۹ به‌یک‌باره اینستاگرام را در نوردید و ۵۷٫۳ میلیون لایک را از آنِ خود کرد.

از بین ۲۰ پست پرلایک اینستاگرام، هشت مورد متعلق‌به مسی است

شکسته شدن رکورد پرلایک‌ترین پست اینستاگرام توسط لیونل مسی اتفاق چندان عجیبی نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر پست‌های پرلایک اینستاگرام متعلق‌به فوتبالیست‌ها هستند. مسی که هم‌اکنون در تیم پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند هشت پست در بین ۲۰ پست پرلایک اینستاگرام دارد.

لیونل مسی از لحاظ تعداد فالور، سومین حساب محبوب اینستاگرام را دارد. حساب رسمی اینستاگرام دارای بیشترین تعداد فالور است و کریستیانو رونالدو در رتبه‌ی دوم قرار گرفته.

۳۰ آذر ۰۱ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
سامسونگ در تبلیغ جدید گلکسی زد فلیپ 4 کاربران اپل را به خرید گوشی‌های تاشدنی ترغیب می‌کند

سامسونگ در تبلیغ جدید گلکسی زد فلیپ 4 کاربران اپل را به خرید گوشی‌های تاشدنی ترغیب می‌کند

سامسونگ در تبلیغ ویدئویی جدید گلکسی زد فلیپ ۴ به کاربران آیفون می‌گوید که «زمان خروج از حصار» است.

 


سامسونگ در تلاش برای جذب مشتریانی که بین انتخاب سامسونگ و اپل سردرگم شده‌اند، تبلیغی منتشر کرده است که آیفون اپل را به سخره می‌گیرد. در جدیدترین تبلیغ گلکسی زد فلیپ ۴، سامسونگ طراحی سنتی گوشی‌های آیفون و درنتیجه، به‌طور غیرمستقیم اپل را به‌خاطر نداشتن چیز جدیدی برای ارائه به مشتریانش مسخره می‌کند.

این تبلیغ فردی را نشان می‌دهد که روی حصاری نشسته و در یک کلام افرادی را به تصویر می‌کشد که انتخاب بین آیفون اپل یا گوشی هوشمند سامسونگ برایشان سخت است. فردی که در این تبلیغ حضور دارد می‌گوید که نمی‌تواند گوشی هوشمند سامسونگ را تعویض‌کند؛ چراکه نگران این موضوع است که دوستانش چه فکری خواهند کرد، اما دوستش به او گفت: وقتی گلکسی زد فلیپ ۴ را بیرون بیاوری، توجه بسیاری از افراد را جلب خواهد کرد.

سپس یک گلکسی زد فلیپ ۴ به آن فرد تحویل داده می‌شود و به‌دنبال آن دوستانش از پشت حصار بیرون می‌آیند تا به او بگویند که گوشی چقدر باحال است.

این تبلیغ با زیرنویس‌های «زمان خروج از حصار» و «کهکشان در انتظار شما است» به پایان می‌رسد که به نام کاربران سامسونگ برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند، هدفون، لپ‌تاپ و موارد دیگر اشاره دارد.

در اصل، این تبلیغ نه‌تنها برای تمسخر طراحی خسته‌کننده اپل، بلکه برای برجسته‌کردن طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت تاشدن گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ منتشر شده؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که طراحی گلکسی زد فلیپ ۴ شاید به مذاق همه خوش نیاید. اکثر افراد هنوز با طراحی مستطیلی‌شکل موافق هستند، به‌خصوص که گوشی‌های تاشدنی کاربران را مجبور می‌کنند با برخی از مشخصات نه‌چندان عالی مانند دوربین‌ها و ظرفیت باتری سازش کنند.

۲۵ آذر ۰۱ ، ۱۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
اپل احتمالاً امکانات بیشتری را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود اضافه می‌کند

اپل احتمالاً امکانات بیشتری را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود اضافه می‌کند

در پتنت اپل اشاره شده که این شرکت قصد دارد ارسال داده‌های دیگری مانند صوت و تصویر را به ویژگی خود اضافه کند.

 


ویژگی ارتباط ماهواره‌ای اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایط موردنیاز و مناطقی که پوشش موبایل یا وای‌فای ندارند، پیام‌های متنی خود را برای خدمات اضطراری ارسال کنند. این سرویس ابتدا در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی شد و اخیراً در دسترس کاربران در بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایرلند نیز قرار گرفته و انتظار می‌رود در آینده کشورهای بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند. حالا گفته شده که اپل برنامه‌های بیشتری برای این سرویس دارد.

در حالی که اپل فعلاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود را به پیام‌های متنی محدود کرده، مشخصات یک پتنت که اکنون فاش شده، نشان می‌دهد که این غول فناوری برنامه‌های بیشتری برای قابلیت خود دارد. در این پتنت توضیح داده شده که این شرکت قصد دارد پشتیبانی از داده‌های صوتی، تصویری و دیگر رسانه‌ها را نیز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود اضافه کند.

توضیحات پتنت اپل

در گزارش Patently Apple درباره پتنت اپل آمده است:

«داده‌های ارتباط ماهواره‌ای که توسط فرستنده‌های گیرنده و آنتن منتقل می‌شوند، ممکن است شامل داده‌های رسانه‌ای (مانند استریم ویدیو، داده‌های تلویزیون، داده‌های رادیویی ماهواره‌ای و غیره)، داده‌های صوتی (مانند داده‌های صوتی تلفن)، داده‌های اینترنتی و یا هر داده دلخواه دیگری باشند.»

اپل در حال حاضر برای توسعه این قابلیت 450 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که این مبلغ صرف پشتیبانی از ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای می‌شود. هرچند این سرمایه‌گذاری برای سرویسی که بخش کوچکی از دارندگان آیفون به آن دسترسی دارند، مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شود، اما اگر غول کوپرتینویی قصد داشته باشد قابلیت‌های آن را افزایش دهد، ممکن است سرمایه‌گذاری نسبتاً متوسطی به نظر برسد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که توضیحات ارائه‌شده در پتنت‌ها همیشه به محصولات یا سرویس‌هایی نهایی تبدیل نمی‌شوند، اما با توجه به اینکه ارتباط ماهواره‌ای در چند وقت گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرده، ممکن است اپل نیز در آینده سرمایه‌گذاری خود در این زمینه را افزایش دهد.

۲۴ آذر ۰۱ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
اینستاگرام: وارد مکالمه با مقام‌های ایرانی نمی‌شویم

اینستاگرام: وارد مکالمه با مقام‌های ایرانی نمی‌شویم

درحالی‌که برخی از مقام‌های ایران اظهار نظرهایی درباره‌ی پاسخ‌های احتمالی متا به درخواست ایران می‌کنند، متا گفته وارد مکالمه نخواهد شد.

 


اخیراً عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعا کرد که اینستاگرام و واتساپ به اجمال شرایط ایران را قبول کرده‌اند و به احتمال زیاد به ایران می‌آیند. روز گذشته زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، این ادعای جواد نیک‌بین را سربسته رد کرد و گفت: «از خود او سؤال کنید ما چنین خبری نداریم و چیزی به ما واصل نشده است.»

حالا امروز سخنگوی متا در پاسخ به بی‌بی‌سی گفته است که: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آن‌ها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»

بیش از سه ماه از فیلترشدن اینستاگرام و واتساپ، پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های ایران، می‌گذرد. ۱۶ آذرماه مرکز ملی فضای مجازی خبر از نامه‌ای داد که به شرکت متا فرستاده است و در آن پس از متهم کردن اینستاگرام به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین خود این پلتفرم، مهلت ۱۰ روزه داده تا نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر معرفی کند. در بخشی از اطلاعیه‌ی روابط عمومی این مرکز آمده است: «در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا فرصت داده تا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت نامه از سوی آن شرکت وفق سیاست‌ها و مقررات کشور در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه فضای مجازی کشور صورت پذیرد.»

سخنگوی متا همچنین گفته است که «ما به‌شدت مخالف تلاش‌های مقام‌ها برای قطع ارتباط مردم ایران با بقیه جهان هستیم.»

مرکز ملی فضای مجازی، متا را متهم به تبلیغ فعالیت‌های تروریستی، هرزه‌نگاری، روسپی‌گری، نشر اخبار جعلی، تشویق به خشونت، کودک آزاری، نفرت پراکنی، و تقریباً هر خلافی که در فضای مجازی امکان انجام آن وجود دارد کرده بود:

«در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، تروجی رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران ازطریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی،تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاف قوانین کشور مطرح شده است.»

بخشی از نامه‌ی مرکز ملی فضای مجازی به متا

به نظر می‌رسد نماینده‌های مجلس علاقه‌ی زیادی به شایعه‌پراکنی پیرامون فیلترینگ اینستاگرام و میل متا به حضور در ایران تحت قوانین کشور دارند و طی هفته‌های اخیر چندین بار اظهارنظرهایی در این‌باره داشته‌اند. اما درمقابل ظاهراً متا حاضر نیست حتی وارد مذاکره با جمهوری اسلامی شود چه برسد به حضور رسمی و معرفی نماینده‌ی پاسخگو. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد نباید به رفع فیلترینگ این پلتفرم‌ها نیز امیدوار بود.

۲۴ آذر ۰۱ ، ۱۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
گلکسی S22 در جریان مسابقه Pwn2Own در کمتر از یک دقیقه هک شد

گلکسی S22 در جریان مسابقه Pwn2Own در کمتر از یک دقیقه هک شد

گوشی‌های سامسونگ دارای یک ویژگی امنیتی سخت‌افزاری داخلی به نام «امنیت Knox» هستند و تقریباً تمام گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار این شرکت از آن بهره می‌برند. با این وجود، در سومین روز از مسابقه هک ...

 


گوشی‌های سامسونگ دارای یک ویژگی امنیتی سخت‌افزاری داخلی به نام «امنیت Knox» هستند و تقریباً تمام گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار این شرکت از آن بهره می‌برند. با این وجود، در سومین روز از مسابقه هک Pwn2Own، شرکت‌کنندگان برای چهارمین‌بار از زمان شروع رقابت، گلکسی S22 سامسونگ را هک کردند و نکته قابل توجه اینکه این کار تنها در 55 ثانیه انجام شد.

مسابقه هک Pwn2Own سالانه توسط Zero Day Initiative برای نشان‌دادن مهارت‌های هکرها و محققان امنیتی و همچنین کشف آسیب‌پذیری‌های روز صفر برگزار می‌شود. در این مسابقه که هم‌اکنون در تورنتو، کانادا در حال برگزاری است، هکرها موفق شده‌اند تا نقص‌های حیاتی «روز صفر» دستگاه‌هایی از HP ،NETGEAR ،TP-Link و حتی Western Digital را شناسایی کنند.

هک گلکسی S22 در کمتر از یک دقیقه

گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S22 نیز توسط بسیاری از هکرها در جریان این مسابقه مورد استفاده قرار گرفت و نقص‌های زیادی از این دستگاه شناسایی شد. دو نقص مهم این گوشی توسط تیم STAR Labs و تیم Chim فاش شدند. در اولین روز Pwn2Own، هکرها موفق شدند تا به گوشی دسترسی کامل پیدا کنند. تیمی به نام Pentest Limited نیز موفق شد در روز دوم این گوشی را به‌طور کامل هک کند.

با این حال، نکته قابل توجه در روز سوم رخ داد؛ زمانی که گلکسی S22 در کمتر از 55 ثانیه با موفقیت هک شد که این امر نشان می‌دهد آسیب‌پذیری روز صفر پرچمدار سامسونگ ممکن است در کمتر از یک دقیقه مورد استفاده قرار بگیرد. کارشناسان امنیتی Pentest Limited ادعا می‌کنند که آن‌ها با حمله به سیستم «اعتبارسنجی ورودی نامناسب»، به دستگاه دسترسی پیدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مطابق با قوانین مسابقه، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید و همچنین آخرین به‌روزرسانی دستگاه دریافت شده بود. تیم Pentest Limited برای تحقیقات خود و شناسایی نقص مهم گلکسی S22 مبلغ 25 هزار دلار جایزه (50 درصد کل جایزه) و همچنین پنج امتیاز دریافت کرد. این امر علاوه بر توانایی هکرها، نشان می‌دهد که حتی قدرتمندترین گوشی‌ها نیز دارای نقص‌های امنیتی خاصی هستند.

۲۰ آذر ۰۱ ، ۰۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
پهپاد کوچک و مقرون‌به‌صرفه DJI MINI 3 معرفی شد

پهپاد کوچک و مقرون‌به‌صرفه DJI MINI 3 معرفی شد

این پهپاد به‌تنهایی با قیمت 469 دلار فروخته می‌شود و نسخه‌های با کنترلر آن 559 و 699 دلار قیمت دارد.

 


شرکت DJI سرانجام پهپاد DJI Mini 3 را معرفی کرد. این محصول نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر پهپاد اصلی DJI Mini 3 Pro است که برای افراد آماتور و کسانی که اولین پرواز خود را تجربه می‌کنند، ساخته شده است.

DJI Mini 3 همان‌طور که از نام آن پیداست، دستگاه کوچکی است و فقط 249 گرم وزن دارد و طوری طراحی شده است که به‌راحتی در کیف قرار می‌گیرد. با وجود اندازه جمع‌و‌جور، Mini 3 می‌تواند مقاومت باد تا 10.7 متر بر ثانیه را تحمل کند که این امر به شناورشدن آن و حفظ تصویر پایدار در محیط‌های طوفانی کمک می‌کند.

سنسور دوربین 1/1.3 اینچی DJI Mini 3 می‌تواند فیلم‌های با نرخ 30 فریم در ثانیه و وضوح 4K و عکس‌های 12 تا 48 مگاپیکسلی بگیرد. حالت‌های عکاسی پانوراما با میدان دید 180 درجه، Wide و Sphere نیز از جمله دیگر ویژگی‌های دوربین دستگاه هستند.

این دستگاه می‌تواند هنگام استفاده از باتری هوشمند پرواز استاندارد خود تا 38 دقیقه پرواز کند و با باتری هوشمند پرواز پلاس این میزان تا 51 دقیقه افزایش می‌یابد.

قیمت پهپاد DJI Mini 3

DJI Mini 3 هم‌اکنون برای خرید در دسترس است و می‌توان آن را با کنترلر DJI RC-N1 یا DJI RC خریداری کرد که قیمت آن به‌ترتیب کنترلرها 559 و 699 دلار است. همچنین گزینه دیگری تحت عنوان The DJI Mini 3 Fly More Combo با قیمت 858 دلار موجود است که شامل پهپاد Mini 3، یک کنترل از راه دور DJI RC-N1، یک کیف دوشی، یک هاب شارژ دو‌طرفه و دو باتری هوشمند پرواز اضافی می‌شود.

علاوه بر این، خود DJI Mini 3 (بدون کنترلر یا شارژر) را می‌توان در اوایل ژانویه 2023 با قیمت 469 دلار خریداری کرد. برای مقایسه، پهپاد Mini 3 Pro با کنترلر DJI RC-N1، با قیمت 759 دلار فروخته می‌شود.

در‌نهایت باید اشاره کرد که شرکت DJI پهپادهای مقرون‌به‌صرفه دیگری نیز در مجموعه خود دارد. به‌عنوان مثال DJI Mini 2 قدیمی‌تر هم‌اکنون با قیمت 449 دلار (که شامل یک کنترلر می‌شود) در دسترس است. اما دوربین DJI Mini 3 دارای سنسور بسیار بزرگ‌تر و دیافراگم بازتر برای ورود نور بیشتر است. Mini 3 همچنین عمر باتری طولانی‌تری را ارائه می‌کند که در صورت تمایل می‌توان آن را ارتقا داد.

۱۹ آذر ۰۱ ، ۰۹:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
استاندارد چارترد: قیمت بیت کوین می‌تواند سال آینده با سقوط 70 درصدی به 5 هزار دلار برسد

استاندارد چارترد: قیمت بیت کوین می‌تواند سال آینده با سقوط 70 درصدی به 5 هزار دلار برسد

در مقابل، قیمت طلا احتمالاً 30 درصد افزایش پیدا کرده و به 2250 دلار در هر اونس برسد.

 


به گفته استاندارد چارترد (Standard Chartered)، شرکت بزرگ حوزه خدمات مالی و بانکداری، این احتمال وجود دارد که در سال آینده، قیمت بیت کوین با سقوط به 5000 دلار، باعث شگفتی سرمایه‌گذاران شود. اگر چنین چیزی محقق شود، قیمت آن تقریباً 70 درصد نسبت به روز دوشنبه که در آن با قیمت 17 هزار دلار معامله می‌شد، کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم: توجه کنید که این نظرات صرفاً پیش‌بینی یک شرکت مالی-بانکی است و یک توصیه مالی نیست.

طبق گزارش CNBC، استاندارد چارترد در یادداشت جدیدی با عنوان «سورپرایزهای بازار مالی سال 2023» به تعدادی از سناریوهای احتمالی سال آینده اشاره کرده است.

«اریک رابرتسن»، رئیس تحقیقات جهانی بانک استاندارد چارترد در این یادداشت درباره احتمالات سال 2023 می‌گوید:

«بازده، همراه با سهام شرکت‌های فناوری سقوط می‌کند و ضمن اینکه فروش بیت کوین کاهش می‌یابد، آسیب زیادی به بازار می‌رسد. شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز بیشتر و بیشتر خود را درگیر نقدینگی غیر قابل قبول می‌بینند که این موضوع منجر به ورشکستگی بیشتر و سقوط اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال می‌شود.»

بیت کوین در سال جاری به‌دلیل فروپاشی چندین پروژه و شرکت فعال در صنعت کریپتو، بیش از 60 درصد سقوط کرده است. آخرین و بزرگ‌ترین قربانی این موضوع، صرافی FTX است که ماه گذشته رسماً ورشکستگی خود را اعلام کرد و این موضوع همچنان بازار کریپتو را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

در هنگام نوشتن این خبر، طبق داده‌های CoinMarketCap بیت کوین با قیمت حدود 17 هزار دلار معامله می‌شود.

طلا در مقابل بیت کوین؛ افزایش قیمت فلز زرد

رابرتسن همچنین اشاره کرد که کاهش قیمت بیت کوین احتمالاً با افزایش قیمت طلا هم‌زمان خواهد بود. او مدعی شده «در حالی که ارزهای دیجیتال بیشتر سقوط می‌کنند و شرکت‌های کریپتو بیشتر گرفتار فشار نقدینگی و خروج سرمایه‌گذاران می‌شوند»، قیمت فلز زرد به‌طور بالقوه می‌تواند 30 درصد افزایش پیدا کرده و به 2250 دلار در هر اونس برسد.

به گفته او، طلا می‌تواند خود را به‌عنوان یک کانون امن برای سرمایه‌گذاران معرفی کند تا هم‌زمان با نوسانات بازار به سمت این کالا هجوم بیاورند.

۱۵ آذر ۰۱ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
بررسی شیائومی اسمارت بند ۷: پیشرفته‌تر با ضعف‌های همیشگی

بررسی شیائومی اسمارت بند ۷: پیشرفته‌تر با ضعف‌های همیشگی

شیائومی اسمارت بند ۷ با قیمت ۱.۵ میلیون تومانی یکی از ارزشمندترین مچ‌بندهای هوشمند بازار است.

 


شیائومی از سال‌ها پیش یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار گجت‌های پوشیدنی بوده و محصولات مختلفی را روانه بازار کرده است. جدیدترین مچ‌بند هوشمند شیائومی اسمارت بند ۷ نام دارد که از چند ماه قبل وارد بازار ایران شده و در حال حاضر قیمتی حدود ۱.۳ میلیون تومان دارد. این مچ‌بند در مقایسه با نسل قبل، نمایشگر بزرگ‌تری دارد و از نظر پایش فعالیت‌های ورزشی نیز پیشرفته‌تر شده است، اما چند ضعف مهم دارد. در این مطلب می‌خواهیم اسمارت بند ۷ را بررسی کنیم.

حدود یک سال از رونمایی شیائومی Mi Band 6 می‌گذرد که یکی از پرفروش‌ترین محصولات این حوزه در بازار ایران و جهان بود. اسمارت بند ۷ که با نام می بند ۷ نیز شناخته می‌شود، در زمان ورود به بازار ایران قیمت بالایی داشت و با قیمت نزدیک به ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسید. حالا که قیمت این مچ‌بند متعادل شده و به حدود ۱.۳ میلیون تومان رسیده است، می‌توان ارزش خرید آن را در شرایط فعلی بررسی کرد.

رونمایی شیائومی اسمارت بند ۷

فهرست مشخصات شیائومی اسمارت بند ۷
  • نمایشگر امولد ۱.۶۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت
  • قابلیت پایش بیش از ۱۱۰ فعالیت ورزشی و تشخیص خودکار برخی از فعالیت‌ها
  • مجهز به سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ،‌ سنجش اکسیژن خون (SpO2)، سنجش ضربان قلب، پایش کیفیت خواب و پایش استرس
  • شارژدهی باتری ۱۴ روزه در استفاده معمول و ۹ روزه در استفاده سنگین
  • باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر‌ساعتی
  • مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری
  • پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲
  • سازگار با اندروید ۶.۰ به بالا یا iOS ۱۰.۰ به بالا
  • وزن بدون بند ۱۳.۵ گرم
  • قیمت حدود یک میلیون و ۴۰۰ تومان

طراحی و نمایشگر

شیائومی همچنان به ارائه مچ‌بندهای هوشمندش با زبان طراحی آشنای نسل‌های قبلی ادامه داده و اسمارت بند ۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. این مچ‌بند دارای بدنه‌ای بیضوی شکل است و باز هم نمایشگر عریض در آن به چشم نمی‌خورد. چینی‌ها جدیدترین مچ‌بند هوشمند خود را با اندازه بدنه و ابعاد مشابه نسل قبل روانه بازار کرده‌اند، اما با این وجود حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن کم‌تر شده تا امکان استفاده از نمایشگری بزرگ‌تر فراهم شود.

بند پیش‌فرض در نظر گرفته شده برای اسمارت بند 7 از جنس سیلیکونی است، اما معمولاً چند سری بند دیگر با متریال مختلف نیز در بازار قابل خریداری هستند. یکی از نکات منفی در رابطه با بندهای سیلیکونی، چسبیدن آن به دست پس از عرق‌کردن است. فریم و بدنه مچ‌بند از پلاستیک ساخته شده و روی آن هم با شیشه مقاوم محافظت می‌شود.

ادامه مطلب...
۱۳ آذر ۰۱ ، ۲۰:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
دانشمندان با یک ابرکامپیوتر جدید، جستجو برای حیات فرازمینی را تقویت می‌کنند

دانشمندان با یک ابرکامپیوتر جدید، جستجو برای حیات فرازمینی را تقویت می‌کنند

محققان یک ابرکامپیوتر جدید ساخته‌اند که اطلاعات 64 بشقاب تلسکوپ رادیویی میرکت را با هم ترکیب می‌کند و به‌دنبال حیات فرازمینی می‌گردد.

 


دانشمندان پروژه Breakthrough Listen با یک ابزار قدرتمند به جستجوی جدی‌تر برای حیات فرازمینی می‌پردازند. آن‌ها ابرکامپیوتری ساخته‌اند که می‌تواند از قابلیت‌های عظیم تلسکوپ رادیویی میرکت (MeerKAT) در رصد آسمان استفاده کند و خللی به سایر پروژه‌های تحقیقاتی که از این تلسکوپ بهره می‌گیرند، وارد نکند.

تلسکوپ رادیویی میرکت در آفریقای جنوبی 64 بشقاب دارد که منطقه وسیعی از آسمان را پوشش می‌دهد. محققان برای جستجو به‌دنبال حیات فرازمینی، آسمان را در پی پیام‌هایی که ممکن است از سوی تمدن‌های فضایی ارسال شده باشد، بررسی می‌کنند. آن‌ها در سه سال اخیر سعی داشتند با یک خوشه کامپیوتری جدید این کار را از طریق تلسکوپ میرکت انجام دهند و حالا بالاخره از سیستم جدید خود رونمایی کرده‌اند.

دانشمندان می‌گویند این سیستم که تحت عنوان قدرتمندترین ابزار دیجیتالی برای شناسایی امضاهای فناوری معرفی شده است، کار آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. این سیستم اجازه می‌دهد تا محققان بدون حرکت‌دادن آنتن‌های میرکت بتوانند از نمای حاضر پیش روی بشقاب‌های این تلسکوپ برای تحقیقات خود استفاده کنند.

حیات فرازمینی بالاخره با کمک این کامپیوتر پیدا می‌شود؟

دکتر «اندرو سیمیون»، محقق ارشد پروژه Breakthrough Listen می‌گوید: «میرکت 64 بشقاب دارد که می‌توانند در هر لحظه فضایی از آسمان با وسعت 50 برابر تلسکوپ گرین بانک (GBT) را ببینند. چنین میدان دید بزرگی معمولاً شامل تعداد زیادی ستاره است که اهداف جذابی برای شناسایی امضاهای فناوری محسوب می‌شوند. ابرکامپیوتر جدید ما اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های این 64 بشقاب را با هم ترکیب کنیم و از این اهداف اسکن‌های پروضوحی با حساسیت بالا به‌دست بیاوریم.»

با توجه به اینکه این سیستم خللی به سایر پژوهش‌های در دست اجرا وارد نمی‌کند، محققان تقریباً می‌توانند به‌صورت 24 ساعته به اطلاعات این تلسکوپ دسترسی داشته باشند و تعداد سوژه‌های تحت‌نظر خود را 1000 برابر کنند. یکی از اولین سوژه‌های بررسی در این پروژه، نزدیک‌ترین ستاره به منظومه شمسی، یعنی پروکسیما قنطورس است که منجمان معتقدند شاید سیاره‌هایی در اندازه زمین اطراف آن وجود داشته باشد.

پژوهشگران در نظر دارند تا نتایج اولین یافته‌های خود را در ماه‌های آینده با عموم مردم به اشتراک بگذارند.

۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
اینتل می‌خواهد تا سال 2030، یک تریلیون ترانزیستور روی تراشه‌ها قرار دهد

اینتل می‌خواهد تا سال 2030، یک تریلیون ترانزیستور روی تراشه‌ها قرار دهد

اینتل می‌خواهد تا 2025 از سامسونگ و TSMC پیشی بگیرد و تا سال 2030، یک تریلیون ترانزیستور درون تراشه‌ها قرار دهد.

 


اینتل می‌خواهد با تمام قدرت دوباره به دوران اوج خود برگردد. این کمپانی سال گذشته میلادی اعلام کرد که تا 2025 می‌خواهد به رهبر دنیای ساخت تراشه تبدیل شود و از TSMC و سامسونگ پیشی بگیرد. حالا این کمپانی گفته که تا سال 2030، می‌توانیم شاهد استفاده از یک تریلیون ترانزیستور روی تراشه‌های آن باشیم.

سامسونگ و TSMC در حال حاضر بازار چیپ‌سازی را رهبری می‌کنند و سال آینده میلادی تراشه‌های 3 نانومتری آن‌ها از راه می‌رسند. هرچقدر ترانزیستورها کوچک‌تر شوند، می‌توان تعداد بیشتری از آن‌ها را روی چیپ‌ها قرار داد تا مصرف انرژی آن‌ها کاهش یابد و قدرتشان بیشتر شود.

در سال‌های اخیر لیتوگرافی تراشه‌ها کوچک‌تر شده است؛ برای مثال پیشرفته‌ترین چیپ‌های کنونی بازار 4 نانومتری هستند. برای اینکه متوجه شویم کوچک‌تر کردن ترانزیستورها چه فایده‌ای دارد، می‌توانیم نگاهی به ترانزیستورهای A13 Bionic و A16 Bionic داشته باشیم.

تراشه A13 Bionic که با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC برای سری آیفون 11 تولید شد، 8.5 میلیارد ترانزیستور دارد. برای مقایسه، چیپ A16 Bionic مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون 14 که با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید شده است، نزدیک به 16 میلیارد ترانزیستور دارد.

تراشه با یک تریلیون ترانزیستور تا 2030

روند کوچک‌شدن ترانزیستورها ادامه خواهد داشت و تعداد آن‌ها روی تراشه‌ها افزایش می‌یابد. در سال 2025 باید منتظر تراشه‌های 2 نانومتری باشیم و احتمالاً در سال 2027، چیپ‌های 1.4 نانومتری از راه می‌رسند. شرکت TSMC حتی درباره تراشه‌های 1 نانومتری هم صحبت کرده است، اما نمی‌دانیم آن‌ها چه زمانی از راه می‌رسند.

اما اینتل پا را از این فراتر گذاشته و از آوردن یک تریلیون ترانزیستور روی تراشه‌ها صحبت کرده است. اینتل در رویداد IEDM 2022 و جشن‌گرفتن 75 سالگی ترانزیستور، گفت که تا سال 2030، یک تریلیون ترانزیستور روی یک پکیج قرار می‌دهد.

یک پکیج شامل تراشه می‌شود که می‌تواند روی مدار لحیم یا اضافه شود. در حالت عادی روی یک پکیج، یک چیپ قرار می‌گیرد مگر اینکه با ماژول‌های مولتی-چیپ روبه‌رو شویم. برای مثال یک حافظه eMMC شامل یک فلش مموری و کنترلر فلش مموری می‌شود.

به گفته اینتل، قانون مور همچنان زنده می‌ماند؛ قانونی که می‌گوید تعداد ترانزیستورها روی تراشه‌ها هر سال، دو برابر می‌شود. اینتل برای دستیابی به هدفش مبنی بر قرار‌دادن یک تریلیون ترانزیستور روی یک پکیج یا تراشه، باید به فناوری‌های مختلف دست یابد.

یکی از پیشرفت‌های اخیر در دنیای تراشه‌ها، استفاده از فناوری GAA به‌جای FinFET است که به‌وسیله آن می‌توان جریان را در چهار طرف کانال دستکاری کرد و همچنین به سراغ نانوروبان‌های عمودی رفت. سامسونگ برای تراشه‌های 3 نانومتری از GAA و TSMC برای چیپ‌های 2 نانومتری از این فناوری استفاده خواهد کرد. اینتل هم سال 2024 به سراغ فناوری مشابهی به نام RibbonFET می‌رود.

اینتل علاوه بر RibbonFET، باید به سراغ فناوری‌های دیگری هم برود تا بتواند تا سال 2030، یک تریلیون ترانزیستور روی تراشه‌ها قرار دهد. این کمپانی برای دستیابی به این هدف، از مواد جدیدی هم استفاده خواهد کرد که ضخامت بسیار کمی به اندازه 3 اتم خواهند داشت.

۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu