با پخش قسمت دهم سریال «قهوه ترک» حرکت داستان وارد فاز تازه ای شد و فیلمنامه نویس ایده روایی که در قسمت نهم کاشته بود را کامل کرد.

 


به گزارش تاسیامووی، سه شنبه گذشته، سوم مرداد ماه قسمت دهم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته با فیلمنامه ای از محمد رضایی راد در پلتفرم فیلم‌نت توزیع شد.

در قسمت تازه ایده روایی که فیلمنامه نویس اثر به عنوان یک چرخش داستانی و البته به عنوان یک مقدمه اولیه کاشته بود و در ساحت تغییر زاویه دید روایی در درام آن را مطرح کرده بود در این قسمت کامل می‌کند، طنین خواهر شخصیت ترانه به استانبول می‌آید تا متوجه شود چه بلایی سر خواهرش آمده و با استفاده از تشابه ظاهری به ترانه خود را جای او جا می‌زند تا پرده از رازهای این شهر بردارد. ایده روایی که حداقل در مدل داستانگویی سریال‌های شبکه خانگی این سال‌ها بکر است و موجب جذب مخاطب می‌شود. اگر درام قصه در نه قسمت اول روی مدار درام و آسیب‌های اجتماعی حاصل از مهاجرت تمرکز داشت اما با وارد شدن به قسمت نه و ده عملا داستان رنگ و بویی ژانری می‌گیرد و به یک فیلم معمایی و جنایی با محوریت یک دختر جوان بدل می‌شود، چیزی که در نمونه‌های غربی آن را مشاهده کردیم از «دختری در قطار» تا «زنی پشت پنجره» که با کهن الگوی جستجوی یک زن برای رسیدن به حقیقت ساخته شده اند.