TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است


دانلود اپلیکیشن تاسیامگ

۰ نظر
TASIAMAG بردیا غلامزاده
ناسا چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 برای سفر به دور ماه را معرفی کرد

ناسا چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 برای سفر به دور ماه را معرفی کرد

ناسا در اطلاعیه‌ای اسامی فضانوردان مأموریت آرتمیس 2 را اعلام کرد. این چهار نفر پس از 50 سال برای اولین‌بار به‌سوی ماه می‌روند.

 


ناسا چهار نفر را به‌عنوان فضانوردان اولین مأموریت فضایی سرنشین‌دار به ماه در 50 سال گذشته معرفی کرد. برای اولین‌بار یک زن و یک فرد رنگین‌پوست به ماه می‌روند، البته این فضانوردان قرار است در مأموریت آرتمیس 2 گردشی به دور ماه داشته باشند و روی آن فرود نخواهند آمد.

ناسا بالاخره اسامی چهار فضانورد مأموریت بعدی آرتمیس را معرفی کرد. «ویکتور گلاور» به‌عنوان خلبان، «کریستینا کوچ» و «راید وایزمن» به‌عنوان متخصصان مأموریت و «جرمی هانسن» به‌عنوان فرمانده مأموریت ایفای نقش خواهند کرد. هانسن برخلاف سه نفر دیگر کانادایی است و اولین شهروند این کشور خواهد بود که از مدار زمین فراتر می‌رود.

کریستینا کوچ رکورددار طولانی‌ترین مأموریت فضایی پیوسته برای زنان فضانورد است که مجموعاً 328 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپرده کرده. او همچنین در ماه اکتبر 2019 در اولین راهپیمایی فضایی زنان فضانورد ایستگاه فضایی به‌همراه «جسیکا میر» شرکت کرده بود.

چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 ناسا برای سفر به ماه

از طرف دیگر، ویکتور گلاور اولین فضانورد سیاه‌پوستی بود که در ماه نوامبر 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت. آرتمیس 2 دومین مأموریت فضایی او خواهد بود. علاوه‌براین، وایزمن هم در مأموریت پیش رو برای دومین‌بار به فضا می‌رود. او پیش‌تر در سال 2014 به‌عنوان مهندس پرواز به ایستگاه فضایی رفته و 165 روز را آنجا سپری کرده بود.

کانادا با هانسن به دومین کشور پس از ایالات‌متحده تبدیل می‌شود که به ماه فضانورد می‌فرستد. ناسا پیش‌تر کپسول اوریون را در سفری 25 روزه به دور ماه فرستاده بود تا شرایط مداری قمر زمین را بررسی کند. بنابراین آرتمیس 2 دومین مأموریت فضایی ناسا در برنامه جدید این سازمان خواهد بود، اما برای نخستین‌بار پس از روزگار مأموریت‌های آپولو، فضانوردان را به نزدیکی ماه برمی‌گرداند.

بااین‌وجود همان‌طور که گفتیم، این چهار نفر قرار نیست روی سطح ماه فرود بیایند. آن‌ها درعوض در یک سفر 10 روزه به دور ماه خواهند چرخید و بعد به زمین برمی‌گردند تا در اقیانوس آرام فرود بیایند.

۱۵ فروردين ۰۲ ، ۰۸:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG
کنفرانس WWDC 2023 اپل احتمالاً 15 خردادماه برگزار می‌شود

کنفرانس WWDC 2023 اپل احتمالاً 15 خردادماه برگزار می‌شود

اپل در این رویداد از iOS 17 و احتمالاً اولین هدست واقعیت ترکیبی‌اش رونمایی خواهد کرد.

 


اپل معمولا کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC را در هفته اول ماه ژوئن (اواسط خردادماه) برگزار می‌کند و حالا طبق شایعه‌ای جدید، باید منتظر برگزاری WWDC 2023 در تاریخ 5 ژوئن (15 خردادماه) باشیم. سال گذشته میلادی این رویداد در تاریخ 6 ژوئن برگزار شد.

تاریخ برگزاری رویداد WWDC 2023 ابتدا توسط توسعه‌دهنده اپ Flighty، «رایان جونز»، در توییتر مشخص شد. در توییت جونز، تصویری وجود دارد که پروازها به مقصد کالیفرنیا، مقر اپل را نشان می‌دهد. در این تصویر تاریخ 4 ژوئن به چشم می‌خورد و منابع دیگر با اشاره به این توییت، به تاریخ 5 ژوئن اشاره کرده‌اند.

احتمال برگزاری کنفرانس WWDC 2023‌ در 15 خردادماه

یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام ShrimpApplePro که اطلاعات تقریباً دقیقی درباره برنامه‌های اپل منتشر می‌کند، در توییتی خبر از برگزاری WWDC 2023 در تاریخ 5 ژوئن داد. در ادامه منبع دیگری به نام SnoopyTech هم در توییتی همین تاریخ را به اشتراک گذاشت. بنابراین احتمالاً باید منتظر برگزاری این رویداد در هفته اول ژوئن به‌ویژه در تاریخ 5 ژوئن باشیم.

اپل معمولاً یک ماه پیش از برگزاری کنفرانس WWDC، تاریخ آن را اعلام می‌کند. بنابراین باید در ماه آوریل منتظر اعلام تاریخ رسمی برگزاری این رویداد باشیم. کوپرتینویی‌ها سال گذشته میلادی در تاریخ 6 آوریل از برگزاری WWDC 2022 در تاریخ 6 ژوئن خبر دادند. بنابراین احتمالاً امسال در 5 آوریل شاهد اعلام تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2023 خواهیم بود.

اپل در کنفرانس امسال از جدیدترین سیستم‌عامل‌های خود مانند iOS 17 و احتمالاً چند محصول سخت‌افزاری مانند اولین هدست واقعیت ترکیبی‌اش رونمایی خواهد کرد. حتی این احتمال وجود دارد که در این رویداد با نسل جدید مک‌بوک ایر با تراشه M3 هم روبه‌رو شویم.

۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
شیائومی ظاهراً روی سیستم‌عامل اختصاصی MIOS برای جایگزینی با MIUI کار می‌کند

شیائومی ظاهراً روی سیستم‌عامل اختصاصی MIOS برای جایگزینی با MIUI کار می‌کند

نزدیک به یک دهه پیش شایعاتی درباره سیستم‌عامل MIOS شیائومی منتشر شد و حالا یک اسکرین‌شات دوباره به آن اشاره می‌کند.

 


طبق اسکرین‌شاتی که از صفحه «درباره» یک گوشی شیائومی منتشر شده، ظاهراً این شرکت چینی مشغول توسعه سیستم‌عامل اختصاصی MIOS است و می‌خواهد آن را جایگزین MIUI کند.

کاربری در توییتر تصویری از صفحه درباره گوشی‌ شیائومی منتشر کرده است که ظاهراً لوگوی سیستم‌عامل MIOS را نشان می‌دهد. درحالی‌که برخی کاربران این اسکرین‌شات را جعلی می‌دانند، با توجه به شایعات گذشته، نمی‌توان به‌طور کامل و قطعی توسعه چنین سیستم‌عاملی را رد کرد.

شیائومی روی MIOS کار می‌کند؟

شاید جالب باشد بدانید که اولین‌بار نزدیک به یک دهه پیش و در سال 2013 شاهد انتشار اولین شایعات درباره توسعه سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی بودیم. در آن زمان گفته شده بود که این سیستم‌عامل همراه با گوشی پرچمدار می 4 از راه می‌رسد، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد.

شیائومی به‌جای رونمایی از سیستم‌عامل MIOS، از رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید رونمایی کرد و آن را در محصولات مختلفش مورد استفاده قرار داد. استفاده از این رابط کاربری تا به امروز ادامه داشته و جدیدترین نسخه‌اش MIUI 14 نام دارد.

حالا به‌نظر می‌رسد شیائومی پس از یک دهه دوباره تصمیم گرفته است به سراغ سیستم‌عامل اختصاصی‌اش برود. براساس اسکرین‌شات، توسعه سیستم‌عامل MIOS در مرحله آلفا قرار دارد و همچنین با شماره نسخه‌ای روبه‌رو هستیم که مربوط به نوامبر 2022 می‌شود.

درحالی‌که هنوز نمی‌دانیم شیائومی واقعاً برنامه‌ای برای توسعه و استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی‌اش دارد یا خیر، درصورت صحت‌داشتن، با یک فورک از اندروید روبه‌رو خواهیم شد؛ درست مانند HarmonyOS هواوی.

احتمالاً MIOS طراحی و ویژگی‌های مشابه با MIUI خواهد داشت، بااین‌حال انتظار می‌رود با تغییرات نسبت به اندروید روبه‌رو شویم. درنهایت اگر واقعاً شیائومی به‌دنبال توسعه سیستم‌عامل جدیدی باشد، باید شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره آن باشیم.

۰۳ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu