تراشه‌های سری M3 در سه مدل معرفی می‌شوند و که بالاترین آن‌ها M3 مکس با 16 هسته پردازشی و حداکثر 40 هسته گرافیکی است.

 


اپل بامداد سه‌شنبه رویداد Scary Fast را برگزار می‌کند که انتظار داریم در آن روی مک‌های جدید تمرکز داشته باشد. حالا بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است که اپل در این مراسم از تراشه‌های سری M3 شامل M3، M3 پرو و M3 مکس رونمایی خواهد کرد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود جزئیاتی درباره تراشه‌های آینده اپل منتشر کرده است. گفتنی است که گرمن در گذشته گفته بود اپل در رویداد Scary Fast از آی‌مک 24 اینچی جدید به همراه نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی خواهد کرد.

مشخصات احتمالی تراشه‌های سری M3

به گفته گرمن، نسخه استاندارد تراشه M3 به 8 هسته پردازشی و 10 هسته گرافیکی مجهز می‌شود و در این زمینه تفاوتی با M2 ندارد، بااین‌حال از رم سریع‌تر با ظرفیت بالاتر پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، تراشه M3 با لیتوگرافی 3 نانومتری تولید می‌شود که افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی را نسبت به M2 در پی دارد.

طبق گزارش امروز، چیپ‌های M3 پرو و M3 مکس در پیکربندی‌های مختلف از راه می‌رسند. احتمالاً نسخه پایه M3 پرو دارای 12 هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی باشد و نسخه گران‌تر آن با 14 هسته پردازشی و 20 هسته گرافیکی از راه می‌رسد. چیپ M3 مکس احتمالاً در دو نسخه تولید می‌شود که اگرچه هر دوی آن‌ها 16 هسته پردازشی خواهند داشت، اما با 32 یا 40 هسته گرافیکی از راه می‌رسند.

تمام تراشه‌های خانواده M3 با لیتوگرافی 3 نانومتری تولید می‌شوند. استفاده از لیتوگرافی 3 نانومتری به‌جای لیتوگرافی 5 نانومتری سری M2، باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود که شارژدهی مک‌بوک‌های آینده را افزایش می‌دهد. در کنار کاهش مصرف انرژی، عملکرد این محصولات هم افزایش می‌یابد.