TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

TASIAMAG
انویدیا از کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس RTX 4060 با قیمت پایه 299 دلار رونمایی کرد

انویدیا از کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس RTX 4060 با قیمت پایه 299 دلار رونمایی کرد

کارت گرافیک RTX 4060 به 8 گیگابایت حافظه مجهز شده است و RTX 4060 Ti در نسخه‌های 8 و 16 گیگابایتی عرضه می‌شود.

 


انویدیا از کارت‌های گرافیک میان‌رده سری جی‌فورس RTX 40 رونمایی کرد که سری RTX 4060 نام دارد. سری کارت گرافیک جی‌فورس RTX 4060 شامل سه مدل می‌شود: جی‌فورس RTX 4060، جی‌فورس RTX 4060 Ti با 8 گیگابایت حافظه و RTX 4060 Ti با 16 گیگابایت حافظه GDDR6.

مشخصات کارت‌ گرافیک سری انویدیا RTX 4060

کارت گرافیک جی‌فورس RTX 4060 به پردازشگر گرافیکی AD107 با 3072 هسته کودا مجهز شده است که تقریباً 52 درصد پردازشگر گرافیکی AD104 مورد استفاده در RTX 4070 محسوب می‌شود. فرکانس پایه این پردازنده برابر 1.83 گیگاهرتز است و حداکثر فرکانس آن به 2.46 گیگاهرتز می‌رسد. طبق ادعای انویدیا، این کارت گرافیک نسبت به RTX 3060 و RTX 2060 به‌ترتیب 1.2 و 1.6 برابر سریع‌تر است.

کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 

مدل RTX 4060 به 8 گیگابایت حافظه 128 بیتی GDDR6 با سرعت 17 گیگابیت بر ثانیه و 24 مگابایت حافظه کش L2 مجهز شده است. این گرافیک مانند سایر اعضای خانواده Ada Lovelace، از هسته‌های RT نسل سوم و نسل چهارم هسته‌های تنسور بهره می‌برد که این هسته‌ها فناوری DLSS 3 را در اختیار آن قرار می‌دهند.

توان طراحی حرارتی RTX 4060 برابر 115 وات است و سازنده می‌تواند از یک کانکتور 12VHPWR یا یک کانکتور 8 یا 6 پینی استفاده کند. انویدیا نسخه Founders Edition این کارت گرافیک را عرضه نمی‌کند و درحقیقت شرکایش گرافیک RTX 4060 را در ماه ژوئیه و با قیمت پایه 299 دلار روانه بازار خواهند کرد.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti به پردازشگر گرافیکی بزرگ‌تر AD106 با 4342 هسته کودا مجهز شده است که تقریباً 57 درصد پردازشگر گرافیکی RTX 4070 Ti محسوب می‌شود. فرکانس پایه این گرافیک به 2.31 گیگاهرتز می‌رسد و فرکانس بوست آن برابر 2.54 گیگاهرتز است. طبق ادعای انویدیا، RTX 4060 Ti نسبت به RTX 3060 Ti و 2060 Super به‌ترتیب 1.15 و 1.6 درصد سریع‌تر است.

کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 Ti

این کارت گرافیک در دو نسخه با حافظه‌های متفاوت روانه بازار می‌شود: 8 یا 16 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6؛ البته هر دوی آن‌ها از رابط 128 بیتی، سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه و 32 مگابایت حافظه کش L2 بهره می‌برند. توان طراحی حرارتی مدل 8 و 16 گیگابایتی به‌ترتیب برابر 160 و 165 وات است.

مدل 8 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 460 از همین ماه و با قیمت پایه 399 دلار روانه بازار می‌شود، درحالی‌که مدل 16 گیگابایتی با قیمت پایه 499 دلار از ماه ژوئیه در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

۲۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
معرفی وب‌سایت TopAI؛ دسترسی سریع و آسان به هزاران ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی

معرفی وب‌سایت TopAI؛ دسترسی سریع و آسان به هزاران ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی

سایت TopAI لیستی وسیع از ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه‌های گوناگون را پیش روی کاربران خود قرار می‌دهد.

 


با گسترش محبوبیت ChatGPT در ماه‌های اخیر، شاهد افزایش بی‌سابقه میزان توسعه ابزارهای هوش مصنوعی بوده‌ایم. همین مسئله موجب شده است تا کاربران هنگام یافتن سرویس‌های موردنظرشان، دچار سردرگمی شوند و نتوانند به‌آسانی گزینه مناسب خود را پیدا کنند. سایت TopAI به منظور معرفی بهترین عناوین این حوزه فعالیت دارد و زمینه‌های گوناگونی را پوشش می‌دهد. در ادامه به معرفی وب‌سایت مذکور و امکانات آن خواهیم پرداخت.

سایت TopAI؛ آرشیو غنی از ابزارهای هوش مصنوعی

در ابتدا باید اشاره کنیم که وب‌سایت TopAI.tools هیچ‌گونه خدمات داخلی را درون خود جای نداده است؛ بلکه تنها محلی برای ثبت اطلاعات مرتبط با سرویس‌های AI است. توسعه‌دهندگان می‌توانند پس از ورود به صفحه اصلی سایت، روی گزینه Submit a Tool در بالای صفحه کلیک کنند تا امکان افزودن سرویس خود را به پایگاه داده این وب‌سایت را داشته باشند.

حساب کاربری پرمیوم به منظور ارائه خدمات ویژه به توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که استفاده از وب‌سایت TopAI برای کاربران عادی، هزینه‌ای در پی ندارد؛ اما توسعه‌دهندگان به منظور ثبت سریع سرویس‌های خود در آن، باید مبلغ ۱۰ دلار را جهت فعال‌سازی حساب کاربری پرمیوم، پرداخت نمایند. البته بدون پرداخت هزینه نیز می‌توان چنین کاری را انجام داد؛ اما توسعه‌دهندگان باید در صف درخواست‌ها منتظر بمانند که به گفته گردانندگان سایت، بررسی آنها ۳ الی ۴ هفته به طول می‌کشد.

در صفحه اصلی سایت، کادر جستجو نیز قرار گرفته است که کاربران می‌توانند با تایپ کردن عملکرد مورد نظر، سرویس دلخواه خود را پیدا کنند. برای مثال در این کادر می‌نویسیم که قصد تبدیل متن به عکس را داریم و سپس کلید Enter یا آیکن ذره‌بین را می‌زنیم. در ادامه لیست ابزارهای هوش مصنوعی که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نمایش داده خواهد شد. همچنین با استفاده از فیلترهای در نظر گرفته شده، می‌توان سرویس‌ها را براساس هزینه، دسترسی به API، داشتن اپلیکیشن مجزا یا افزونه تحت مرورگر و متن‌باز بودن، مرتب کرد.

ادامه مطلب...
۲۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۹:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
حسین ملازاده مدیر عامل جدید رایتل شد

حسین ملازاده مدیر عامل جدید رایتل شد

مدیرعامل رایتل پس از گذشت بیش از سه سال تغییر پیدا کرد و حسین ملازاده به مدیرعاملی شرکت خدمات ارتباطی رایتل منصوب شد.

 


با حکم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و تأیید کمیته‌ تأیید صلاحیت رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی)، حسین ملازاده به مدیرعاملی شرکت خدمات ارتباطی رایتل منصوب و جانشین یاسر رضاخواه شد.

عصر امروز مراسم معارفه مدیرعامل جدید رایتل برگزار شد. در این مراسم «حسین ملازاده» جانشین« یاسر رضاخواه» شد. رضاخواه بیش از سه سال مدیریت رایتل را برعهده داشت و از ۲۹ مهر ۱۳۹۸ مدیرعامل رایتل بود.

حسین ملازاده که جایگزین یاسر رضاخواه در هیات مدیره اپراتور سوم تلفن همراه کشور شد از هر دو معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، حکم انتصاب دارد و در نهادهای دیگری نیز مشغول به کار است.

ملازاده فروردین 1401 از سوی «سورنا ستاری» به دبیری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد و آذرماه سال گذشته، از سوی معاون کنونی علمی و فناوری یعنی «روح الله دهقانی فیروزآبادی» حکم دبیری «ستاد تدوین سند ملی هوش مصنوعی» را دریافت کرد. نام حسین ملازاده در اعضای هیات مدیره حرکت اول، بازوی سرمایه‌گذاری اپراتور حرکت اول نیز به چشم می‌خورد.

بجز عضویت در هیات مدیره حرکت اول، رئیس سابق مرکز توسعه فناوری های نوظهور دیجیتال ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، رئیس سابق گروه توسعه فناوری های راهبردی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی هم بوده است. وی در تدوین نخستین برنامه ملی هوش مصنوعی مشارکت داشته و همچنین عضو موسس و قائم مقام باشگاه نوآوری و فناوری شریف بوده است.

رایتل به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه ایران در آخرین گزارش سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی ۴ درصد سهم بازار تلفن همراه ایران را در اختیار دارد. بر اساس همین گزارش وزارت ارتباطات، این اپراتور اما تنها اپراتوری بوده که سرعت اینترنت مشترکین آن طی شش ماهه نیمه دوم سال گذشته با افت و کاهش روبرو نبوده است. ناگفته نماند کلیه سهام رایتل متعلق به شستا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۹:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
طرح پیشنهادی پلیس راهور: اعطای گواهینامه رانندگی طلایی به رانندگان قانونمند

طرح پیشنهادی پلیس راهور: اعطای گواهینامه رانندگی طلایی به رانندگان قانونمند

براساس پیشنهاد رئیس پلیس راهور فراجا، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود.

 


رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته از ارائه پیشنهاد برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ رانندگی خبر داد. براساس گفته‌های او، رنگ گواهینامه رانندگان قانونمند در ابتدا از سفید به نقره‌ای تغییر خواهد کرد. اگر راننده همچنان بدون تخلف به فعالیت خود ادامه دهد، صاحب گواهینامه رانندگی طلایی خواهد شد.

براساس این پیشنهاد، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود. گواهینامه سفید مخصوص رانندگان عادی است. گواهینامه نقره‌ای به رانندگانی اعطا می‌شود که تخلف ندارند. درنهایت گواهینامه طلایی نیز برای رانندگانی است که برای مدت طولانی، قانونمند و بدون تخلف بوده‌اند.

این اقدام پلیس راهور علاوه بر متمایزکردن رانندگان از یکدیگر، به‌عنوان یک تشویق نیز شناخته می‌شود. برخی رانندگان تشویق می‌شوند تا رانندگی ایمن‌تری داشته باشند و گواهینامه طلایی دریافت کنند. درصورتی‌که مزایایی برای صاحبان گواهینامه رانندگی نقره‌ای و طلایی در نظر گرفته شود، تأثیرگذاری این طرح بازهم افزایش خواهد یافت. ازجمله مشوق‌های پیشنهادی می‌توان به تخفیف در طرح ترافیک یا هزینه پارکینگ خودرو اشاره کرد.

پیش از آنکه بحث گواهینامه رانندگی طلایی مطرح شود، رئیس پلیس راهور از ارائه جایزه برای رانندگان قانونمند در تعطیلات نوروز 1402 خبر داده بود. در این طرح مبلغ دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که بین 100 نفر از رانندگان قانون‌مدار تقسیم می‌شد. علاوه‌براین، سی دستگاه موتورسیکلت برقی نیز به‌عنوان جایزه دیگر این طرح معرفی شد.

۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
مدیرعامل OpenAI برای پروژه جنجالی Worldcoin صد میلیون دلار سرمایه جذب می‌کند

مدیرعامل OpenAI برای پروژه جنجالی Worldcoin صد میلیون دلار سرمایه جذب می‌کند

استارتاپ ورلدکوین (Worldcoin) که توسط «سم آلتمن» راه‌اندازی شده است، در‌اِزای اسکن چشم، به کاربران به‌طور رایگان رمزارز می‌دهد.

 


استارتاپ کریپتویی ورلدکوین (Worldcoin) که توسط «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، راه‌اندازی شده، به‌دنبال جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری است. Worldcoin توکنی مبتنی بر اتریوم است که نوعی پروژه ابتکاری محسوب می‌شود که به توسعه بازار رمزارزها کمک می‌‌کند.

جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری ورلدکوین

به گزارش منابع آگاه، اکنون این استارتاپ قصد دارد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جذب سرمایه کند. در دور قبلی جذب سرمایه این استارتاپ شرکت‌های نامداری حضور داشتند که نام بنیان‌گذار صرافی FTX و بنیان‌گذار لینکدین در بین آن‌ها دیده می‌شد. همچنین شرکت‌های دیگری همچون کوین‌بیس، دیجیتال کورنسی گروپ و مالت‌کوین در دور قبلی جذب سرمایه مربوط به ماه اکتبر حضور داشتند. حالا صحبت از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری است که رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

بلومبرگ هفته گذشته در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که به‌دلیل وضع برخی قوانین، این استارتاپ فعالیت خود را در ۷ کشور متوقف کرده است. داوطلبان برای شرکت در این پروژه لازم است گوشی هوشمند داشته باشند تا بتوانند در آن شرکت کنند. همچنین کاربرانی که موبایل تاشو دارند، هنوز نمی‌توانند وارد این پروژه شوند.

۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu