TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۸ مطلب توسط «مسیحا علیپور» ثبت شده است

TASIAMAG مسیحا علیپور
کوالکام از اسنپدراگون X برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل رونمایی کرد

کوالکام از اسنپدراگون X برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل رونمایی کرد

تراشه‌های سری اسنپدراگون X کوالکام با هسته‌های پردازشی Oryon از راه می‌رسند و می‌خواهند پردازنده‌های سری M اپل را با چالش بکشند.

 


کوالکام از نام جدیدی برای نسل بعدی پردازنده‌های خود در دنیای PC رونمایی کرد: اسنپدراگون X. تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس مبتنی بر معماری هسته پردازشی Oryon خواهند بود که به‌لطف تصاحب شرکت Nuvia در سال 2021، در اختیار کوالکام قرار گرفته است.

اسنپدراگون ایکس می‌خواهد به‌طور مستقیم با تراشه‌های سری M اپل رقابت کند. این چیپ‌ها که در سال 2020 با مک‌بوک ایر معرفی شدند، انقلابی در بازار پردازنده‌های مبتنی بر ARM برپا کردند. بنابراین اگر تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس عملکرد مشابه سری M اپل داشته باشند، باید منتظر عملکرد بالا و مصرف انرژی پایین آن‌ها باشیم که نتیجه‌اش دستیابی به لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرتمند با شارژدهی بالا خواهد بود.

اسنپدراگون X واحد پردازش عصبی دارد

یکی از شباهت‌های سری اسنپدراگون ایکس و M، استفاده از واحد پردازش عصبی است که البته اپل نام Neural Engine یا موتور عصبی را برای این واحد در تراشه‌های خود انتخاب کرده است. این واحد پردازش‌های مربوط به وظایف هوش مصنوعی را روی خود دستگاه انجام می‌دهد و به گفته کوالکام، پیشرفت بزرگی برای عصر جدید هوش مصنوعی مولد محسوب می‌شود.

تراشه‌های سری اسنپدراگون X مانند پلتفرم اسنپدراگون 8cx از ارتباط 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ قابلیتی که هنوز در چیپ‌های سری M اپل برای مک‌بوک‌ها وجود ندارد و تنها در دنیای آیپدها شاهد آن هستیم.

درحال‌حاضر کوالکام اطلاعات بیشتری درباره سری اسنپدراگون ایکس منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود در جریان رویداد Snapdragon Summit در 2 آبان‌ماه، حداقل از یک تراشه این خانواده رونمایی شود. در این رویداد همچنین چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی خواهد شد.

۱۹ مهر ۰۲ ، ۰۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
مدل‌های آیفون 15 پرو ممکن است با قیمت بیشتری روانه بازار شوند

مدل‌های آیفون 15 پرو ممکن است با قیمت بیشتری روانه بازار شوند

یکی از تحلیلگران شرکت Haitong International Securities ادعا کرده که اپل با هدف حفظ حاشیه سود خود، قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو را افزایش می‌دهد.

 


به گفته تحلیلگر فناوری شرکت Haitong International Securities، گوشی‌های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس ممکن است به دلیل ارتقاء سخت افزاری قابل توجه خود با قیمت بالاتری عرضه شوند. از جمله به‌روزرسانی‌های شایعه شده این دستگاه‌ها می‌توان به قاب تیتانیومی، دکمه‌های حالت جامد با بازخورد لمسی از موتورهای Taptic اضافی، تراشه A17 Bionic، افزایش رم و لنز پریسکوپ برای افزایش زوم اپتیکال در مدل پرو مکس اشاره کرد.

هرچند این اولین باری نیست که گزارشی درباره افزایش قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو منتشر شده، باید دید که اپل در نهایت واقعاً قیمت دستگاه‌های خود را افزایش می‌دهد یا خیر. از سال 2017، مدل پرو با قیمت پایه 999 دلار وارد بازار شده و قیمت نسخه پرو مکس در ایالات متحده از 1099 دلار شروع شده است، اما اپل قیمت آیفون را در چندین کشور به دلیل نوسانات ارز خارجی افزایش داده است.

افزایش قیمت آیفون 15 پرو با توجه به تورم

نرخ تورم ایالات متحده نیز ممکن است باعث شود تا قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو افزایش پیدا کند. هرچند اپل قیمت‌های اولیه شش نسل از مدل‌های پرو گوشی خود را حفظ کرده است، اما این احتمال وجود دارد که غول فناوری برای حفظ حاشیه سود خود مجبور به افزایش قیمت گوشی‌هایش شود.

مشخص نیست که آیا نسخه‌های استاندارد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز شاهد افزایش قیمت خواهند بود یا خیر. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به ترتیب با قیمت 799 دلار و 899 دلار عرضه شده بودند.

انتظار می‌رود تا اپل در ماه سپتامبر آینده (شهریور / مهر 1402) از گوشی‌های سری آیفون 15 رونمایی کند و ممکن است مدل‌های استاندارد آن شامل بیش از 10 ویژگی و تغییرات جدید مانند پورت USB-C و جزیره دینامیک باشد. همچنین شایعه شده است که مدل‌های پرو دارای قاب کمی خمیده‌تر هستند. اخیراً ویدیویی از ماکت‌های سری آیفون 15 منتشر شده بود که تغییر اندازه آن نسبت به سری آیفون 14 را نشان می‌داد.

۲۵ اسفند ۰۱ ، ۰۷:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
محققان دلایل ترس از دلقک را کشف کردند!

محققان دلایل ترس از دلقک را کشف کردند!

دانشمندان در مطالعه‌ای دریافته‌اند که احتمالاً چه دلایلی باعث می‌شود برخی از مردم دچار کولروفوبیا یا ترس از دلقک‌ها شوند.

 


دلقک‌ها در نگاه بعضی افراد شخصیت‌های خنده‌داری هستند، اما عده دیگری از مردم از این شخصیت‌ها وحشت دارند. حالا مطالعه‌ای جدید به‌دنبال واکاوای علت ترس از دلقک‌ها رفته است تا ببیند این پدیده که با نام «کولروفوبیا» هم شناخته می‌شود، به چه علتی به‌وجود می‌آید.

محققان دانشکده روانشناسی و مطالعات درمانی دانشگاه ساوت ولز در پژوهشی سعی کرده‌اند علت هراس گروهی از مردم از دلقک‌ها را پیدا کنند. آن‌ها برای انجام این کار پرسش‌نامه‌ای را ایجاد کردند تا ببینند هر فرد چه واکنشی به دلقک‌ها دارد و ترس او از این شخصیت‌ها چقدر است.

برخی از سؤالات مربوط به ظاهر و ژست‌های صورت دلقک‌ها، برخی مربوط به رفتار آن‌ها و برخی مربوط به شیوه نمایش این شخصیت‌ها در فرهنگ عامه بود. همچنین محققان از افراد پرسیدند که آیا در گذشته تجربه بدی از برخورد با دلقک‌ها داشته‌اند یا خیر. آن‌ها درنهایت مؤلفه‌هایی مثل سن و جنسیت افراد را هم در نظر گرفتند.

نتایج تحقیق درباره ترس از دلقک‌ها به ما چه می‌گوید؟

نتیجه این بود که از بین 987 نفر در بازه سنی 18 تا 72 سال که 80 درصد زن و 20 درصد مرد بودند، 53.5 درصد اعلام کردند که تا حدی از دلقک‌ها می‌ترسند. از این میان، 5 درصد افراد مدعی بودند که «فوق‌العاده زیاد» از دلقک‌ها وحشت دارند. این رقم اگرچه در ظاهر کم به‌نظر می‌رسد، اما در مقایسه با ترس شدید در دیگر فوبیاها ازجمله فوبیای حیوانات با 3.8 درصد، فوبیای تزریق و جراحت با 3 درصد و فوبیای ارتفاع با 2.8 درصد بیشتر است.

محققان می‌گویند برخلاف آنچه انتظار می‌رود، تجربه منفی از برخورد با دلقک‌ها کمترین عامل تأثیرگذار در کولروفوبیا بوده، درحالی‌که نمایش این شخصیت‌ها در فرهنگ عامه تأثیر بسیار بیشتری داشته است. بااین‌حال، قوی‌ترین عامل ظاهراً مخفی‌شدن احساسات دلقک‌ها در زیر گریم چهره آن‌ها بوده است.

به‌نظر می‌رسد که گریم صورت دلقک‌ها باعث می‌شود افراد نتوانند دریافتی از احساسات آن‌ها داشته باشند و مقاصدشان را متوجه شوند. درنتیجه این دسته از مردم احتمالاً نمی‌دانند که دلقک‌ها چه زمانی عصبانی هستند و ممکن است چه حرکتی از آن‌ها سر بزند؛ بنابراین از آن‌ها می‌ترسند.

پژوهشگران البته در پایان مقاله خود که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است، سؤالات بیشتری را برای مطالعات بعدی مطرح کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند اکنون باید دید که آیا گریم چهره حیوانات روی صورت انسان هم می‌تواند اثر مشابهی برای این افراد داشته باشد یا ترس از دلقک‌ها دلایل عمیق‌تری دارد.

۱۶ اسفند ۰۱ ، ۱۴:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
ایلان ماسک 1.95 میلیارد دلار از سهام تسلا را به خیریه اهدا کرد

ایلان ماسک 1.95 میلیارد دلار از سهام تسلا را به خیریه اهدا کرد

ظاهراً کمک‌های ماسک به خیریه هنوز ادامه دارد و آخرین اسناد حاکی از بخشش سهام تسلا به ارزش دو میلیارد دلار از سوی او است.

 


طبق اسنادی که به‌تازگی منتشر شده، ایلان ماسک در بازه زمانی بین تابستان تا پاییز امسال، بخشی از سهام تسلا به ارزش ۱.۹۵ میلیارد دلار را به خیریه بخشیده است. هنوز مشخص نیست که انتقال سهام تسلا در قالب هدیه به کدام مؤسسه صورت گرفته است و نامی از دریافت‌کننده(ها) در اسناد وجود ندارد.

مجموع کمک ایلان ماسک به خیریه چقدر بوده است؟

گزارش BBC از کمک ایلان ماسک به خیریه چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا او در گذشته هم سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشته است. برای مثال، وی در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۵.۷۴ میلیارد دلار از سهام‌های خود را بخشیده و وعده کمک ۲۰ میلیون دلاری به مدارس یکی از بخش‌های آمریکا در ایالت پنسیلوانیا و پرداخت ۱۰ میلیون دلار به براونزویل در ایالت تگزاس جهت احیای بافت مرکزی این شهر را داده است.

ناگفته نماند که ایلان ماسک اخیراً جایگاه خود به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان را از دست داده و طبق برخی گزارش‌ها، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در طی یکسال از ثروت او کاسته شده است. تغییرات گسترده صورت‌گرفته توسط او پس از تصاحب توییتر، جنجال‌های زیادی را برپا کرده و او را به چهره سرشناس در سرخط خبرها تبدیل نموده است. البته بسیاری از افراد نظر مثبتی نسبت به تصاحب سمت مدیرعاملی توییتر توسط ماسک ندارند؛ زیرا معتقدند که چنین مسئله‌ای باعث شده است تا تمرکز او نسبت به تسلا و تولید خودروهای برقی کاهش پیدا کند.

ماسک در یکی از اظهار‌نظرهای خود اعلام کرده است که پایان سال جاری میلادی، زمان مناسبی جهت یافتن مدیرعامل جدید برای توییتر خواهد بود. او ادعا دارد که تلاش می‌کند توییتر به سازمانی با ثبات با وضعیت اقتصادی سالم تبدیل شود و نقشه راه آتی آن به‌درستی ترسیم شده باشد. در سوی دیگر، انتقادهای زیادی نسبت به سیستم مدیریتی او در توییتر وارد است و از نظر بسیاری کاربران، روش‌های کسب درآمد جدید این پلتفرم چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسند.

۲۹ بهمن ۰۱ ، ۰۹:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
پژوهشگران با کشف یک ژن ضدپیری، قلب موش‌ها را 10 سال جوان کردند

پژوهشگران با کشف یک ژن ضدپیری، قلب موش‌ها را 10 سال جوان کردند

محققان می‌گویند ژنی را در افراد بالای 100 سال پیدا کرده‌اند که احتمالاً با تزریق آن به سایر افراد می‌توان قلب آن‌ها را جوان‌تر کرد.

 


گروهی از محققان بین‌المللی در پژوهشی دریافته‌اند که یک ژن خاص در میان افرادی که از 100 سالگی عبور کرده‌اند وجود دارد که قلب آن‌ها را جوان نگه می‌دارد و مانع از بروز بیماری‌های مرتبط با سالخوردگی مثل نارسایی قلبی می‌شود. آن‌ها حالا امیدوارند که بتوانند از این ژن برای درمان استفاده کنند و البته به کمک آن توانسته‌اند قلب موش‌های پیر را جوان کنند.

دانشمندان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا می‌گویند این ژن موسوم به ژن ضدسالخوردگی را در افرادی پیدا کرده‌اند که در مناطق آبی زمین زندگی می‌کنند. مناطق آبی ناحیه‌هایی هستند که افراد به‌طور متوسط در آن‌ها بیشتر عمر می‌کنند. محققان می‌گویند افرادی که 100 سالگی را پشت سر گذاشته‌اند، نوعی ژن جهش‌یافته دارند که از قلب آن‌ها در برابر برخی از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

محققان دانشگاه بریستول می‌گویند با تزریق این ژن ضدسالخوردگی در موش‌های میانسال توانسته‌اند مانع از افت کارکردهای قلبی آن‌ها شوند. همچنین، زمانی که این ژن به موش‌های پیر تزریق شد، گویی ساعت زیستی قلب آن‌ها معادل 10 سال انسانی به‌عقب برگشت.

از سوی دیگر، محققان ایتالیایی همین آزمایش را روی سلول‌های قلب انسان در آزمایشگاه انجام دادند. آن‌ها ژن ضدسالخوردگی را روی سلول‌های قلب بیماران سالمند با مشکلات قلبی حاد آزمایش کردند و بعد نتایج را با افراد سالم مقایسه کردند.

ژن جوانی روی سلول‌های انسانی قلب چه اثری داشت؟

«مانیکا کاتانئو»، پژوهشگر گروه MultiMedica و نویسنده ارشد مقاله این تحقیق می‌گوید: «سلول‌های بیماران سالمند، به‌ویژه آن سلول‌هایی که پشتیبان ساخت رگ‌های خونی جدید هستند و «پریسیت» نامیده می‌شوند، دچار عملکرد پایین‌تر و سالخوردگی بالاتری بودند. [اما] زمانی که ژن یا پروتئین طول عمر به آن‌ها اضافه شد، فرایند بازجوانی قلبی را مشاهده کردیم: سلول‌های مبتلا به نارسایی قلبی دوباره فعالیت صحیح خود را از سر گرفتند و نشان دادند که می‌توانند در ساخت رگ‌های خونی جدید مؤثرتر باشند.»

دانشمندان عمیقاً باور دارند که این پژوهش می‌تواند موج جدیدی از درمان‌ها را برای سالمندان به‌وجود بیاورد. پروفسور «پائولو ماددو» از دانشگاه بریستول می‌گوید: «یافته‌های ما تأیید می‌کند که این ژن جهش‌یافته می‌تواند افت عملکرد قلب را در سالمندان معکوس کند. حالا می‌خواهیم ببینیم که آیا با تزریق پروتئین به‌جای ژن هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا خیر. ژن‌درمانی عمدتاً برای درمان بیماری‌های ناشی از ژن‌های معیوب استفاده می‌شود. اما درمانی مبتنی بر پروتئین می‌تواند نسبت به ژن‌درمانی امن‌تر و دسترس‌پذیرتر باشد.»

 

نتایج این مطالعه در مجله Cardiovascular Research منتشر شده است.

۰۷ بهمن ۰۱ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
صندلی گیمینگ پورشه با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان معرفی شد

صندلی گیمینگ پورشه با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان معرفی شد

جدیدترین محصول غیرخودرویی پورشه یک صندلی گیمینگ است که با همکاری شرکت ریکارو طراحی شده و قیمتی بیش از صد میلیون تومان دارد.

 


پورشه جزو خودروسازانی است که در بازار لوازم جانبی نیز حضور پررنگی دارد. جدیدترین محصول غیرخودرویی این شرکت آلمانی یک صندلی پیشرفته مخصوص گیمرهاست. این صندلی گیمینگ با همکاری کمپانی معروف ریکارو توسعه پیدا کرده است و در ساخت آن طراحان از صندلی‌های ریسینگ الهام گرفته‌اند.

صندلی گیمینگ پورشه و ریکارو رنگی برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای خودروساز آلمانی دارد. همان‌گونه که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، این صندلی دارای رنگ ترکیبی از مشکی، قرمز و سفید است. جالب اینکه این صندلی هفته گذشته در جریان یک مسابقه مجازی از لمان 24‌ساعته رونمایی شد.

صندلی گیمینگ پورشه مناسب برای ساعت‌ها بازی بی‌وقفه

پورشه می‌گوید مهندسان صندلی‌های موجود در اتومبیل‌های مسابقه‌ای مخصوص مسافت‌های طولانی را الگوی ساخت صندلی گیمینگ قرار داده‌اند. به همین خاطر، این صندلی ارگونومی بالایی دارد و برای انجام بازی‌های طولانی‌مدت بسیار مناسب است.

در بیانیه رسمی مربوط به این صندلی، پورشه به شوخی اعلام کرده است:

«درهرحال رانندگان باتجربه مسابقات اتومبیلرانی و گیمرهای جاه‌طلب می‌دانند که اگر خوب بنشینید، بهتر رانندگی (و بازی) می‌کنید!»

ادامه مطلب...
۰۳ بهمن ۰۱ ، ۱۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
توییتر پست‌های «شگفت‌انگیز» فارسی را ترجمه می‌کند و به کاربران خارجی نمایش می‌دهد

توییتر پست‌های «شگفت‌انگیز» فارسی را ترجمه می‌کند و به کاربران خارجی نمایش می‌دهد

ایلان ماسک می‌گوید توییتر در ماه‌های آینده توییت‌های شگفت‌انگیز را به‌صورت خودکار ترجمه می‌کند و به کاربران سایر کشورها نمایش می‌دهد.

 


توییتر که از زمان تصاحب به دست ایلان ماسک به‌شدت متحول شده است، همچنان به تغییر ادامه می‌دهد. در فاصله‌ی کوتاهی پس از انتشار سرویس اشتراکی Twitter Blue برای کاربران نسخه‌ی اندروید، ایلان ماسک در توییتی می‌گوید شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور در ماه‌های آینده میزبان تغییر پر اهمیتی می‌شود.

به گفته‌ی ایلان ماسک، توییتر «توییت‌های شگفت‌انگیز افراد در سایر کشورها و فرهنگ‌ها را ترجمه و پیشتهاد می‌کند.» ماسک همچنین می‌گوید قبل از توصیه‌ی توییت به سایر کاربران، ترجمه‌ی آن انجام می‌شود.

به بیانی بهتر، اگر توییتر تشخیص دهد توییتی فارسی «جالب» یا «شگفت‌انگیز» است، به‌صورت خودکار آن را ترجمه می‌کند و به کاربران سایر کشور‌ها نمایش می‌دهد.

فعلا مشخص نیست توییتر برای تعیین «شگفت‌انگیزبودن» توییت‌ها چه معیاری دارد. احتمالا معیار اصلی، وایرال شدن توییت‌ها است. ایلان ماسک می‌گوید سیستم پیشنهادی جدید توییتر در ماه‌های پیش رو در دسترس قرار می‌گیرد.

توییتر با تغییر مورد اشاره در تلاش است کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند. این شبکه‌ی اجتماعی درمقایسه‌با اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها کاربران بسیار کمتری دارد و درآمد کمتری به جیب می‌زند.

توییتر همچنین مشغول کار روی توییت‌های طولانی و قابلیت تماس ویدیویی است. این قابلیت‌ها نیز چند ماه دیگر در دسترس قرار خواهند گرفت.

توییتر به‌تازگی گزینه‌ی مجزای بوک‌مارک را به نسخه‌ی iOS اضافه کرده است. به‌لطف این قابلیت می‌توانید توییت‌ها را مستقیما در صفحه‌ی اصلی (تایم‌لاین) ذخیره و بعدا دوباره مشاهده کنید. توییتر در ماه‌های آینده تعداد بوک‌مارک‌های هر توییت را به صاحب حساب کاربری نمایش خواهد داد.

۰۱ بهمن ۰۱ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
TASIAMAG مسیحا علیپور
مشخصات کامل گلکسی S23 و S23 پلاس افشا شد

مشخصات کامل گلکسی S23 و S23 پلاس افشا شد

سامسونگ برای پرچمدارهای آینده‌اش از محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده و آن‌ها را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد کرد.

 


در‌حالی‌که فاصله کمی تا برگزاری رویداد آنپکد سامسونگ در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن‌ماه) برای معرفی سری گلکسی S23 باقی مانده است، هنوز شاهد افشای اطلاعات درباره آن‌ها هستیم. حالا مشخصات کامل گلکسی S23 و S23 پلاس به اینترنت راه پیدا کرده است.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وب‌سایت آلمانی WinFuture، پرچمدارهای سامسونگ در زمینه عملکرد، دوربین، نرم‌افزار و شارژدهی باتری ارتقا پیدا خواهند کرد.

مشخصات احتمالی گلکسی S23 و S23 پلاس

براساس گزارش امروز، گلکسی S23 به نمایشگر 6.1 اینچی سوپر امولد و مدل پلاس به نمایشگر 6.6 اینچی مجهز می‌شود. نمایشگر مورد استفاده در این محصولات دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خواهد بود و از فناوری +HDR10 پشتیبانی خواهد کرد. این نمایشگرها که از رفرش ریت 48 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت خواهند شد.

در جلوی این گوشی‌های هوشمند با دوربین سلفی جدید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 روبه‌رو خواهیم شد؛ دوربینی که می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و +HDR10 ضبط کند. انتظار می‌رود دوربین سلفی گلکسی S23 و S23 پلاس دارای فناوری فوکوس خودکار Dual-Pixel باشد.

روی پنل پشتی پرچمدارهای آینده سامسونگ ظاهراً دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال قرار می‌گیرد که توسط دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری همراهی می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه خواهد بود.

پرچمدارهای آینده سامسونگ در بازار جهانی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهند شد و سیستم‌عامل اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1 را اجرا خواهند کرد. گلکسی اس 23 در دو نسخه با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد، در‌حالی‌که مدل پلاس نسخه 512 گیگابایتی هم خواهد داشت. تمام این مدل‌ها به 8 گیگابایت رم مجهز می‌شوند.

گلکسی اس ۲۳ سامسونگ باتری 3900 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی 25 واتی خواهد داشت و مدل پلاس هم از یک باتری 4700 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره خواهد برد. البته سرعت شارژ مدل پلاس بالاتر و برابر 45 وات خواهد بود. این محصولات در رنگ‌های مشکی، کتان، سبز و بنفش روانه بازار می‌شوند.

از سایر مشخصات گلکسی S23 و S23 پلاس می‌توان به سنسور اثر‌انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکر استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، استاندارد IP68، شبکه 5G، وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3، فناوری UWB در مدل پلاس، NFC و پورت USB 3.2 Type-C اشاره کرد. این محصولات همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی می‌کنند.

اگرچه گزارش امروز اشاره‌ای به قیمت پرچمدارهای آینده سامسونگ نکرده است، اما طبق شایعه‌ای که اخیراً منتشر شده بود، گلکسی S23 در نسخه پایه با قیمت 799 دلار و مدل پلاس با قیمت 999 دلار از راه می‌رسد.

۳۰ دی ۰۱ ، ۱۷:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسیحا علیپور
Fixed Menu