TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

TASIAMAG
شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» در رقابت با توییتر از راه رسید

شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» در رقابت با توییتر از راه رسید

شرکت متا، شبکه اجتماعی جدید «اینستاگرام تردز» (Instagram Threads) را در رقابت با توییتر و برای اندروید، iOS و تحت وب منتشر کرد.

 


شرکت متا، شبکه اجتماعی جدید «اینستاگرام تردز» (Instagram Threads) را در رقابت با توییتر و برای اندروید، iOS و تحت وب در بیش از ۱۰۰ کشور منتشر کرد.

در حالی که کاربران آمریکایی می‌توانند از تردز استفاده کنند، این سرویس هنوز در دسترس کاربران منطقه اتحادیه اروپا قرار نگرفته است. با این وجود اینستاگرام تردز بعد از دو ساعت بعد از انتشار بیش از دو میلیون کاربر و بعد از چهار ساعت، بیش از ۵ میلیون کاربرد دارد.

 تردز (Threads) سرویسی مناسب برای کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنند و می‌تواند به عنوان رقیب جدی توییتر توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند نسخه اندروید، iOS را دانلود کرده و از طریق وب‌سایت www.threads.net  وارد این شبکه اجتماعی شوند.

ادامه مطلب...
۱۵ تیر ۰۲ ، ۰۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌عامل ویندوز را به‌طور کامل به فضای ابری ببرد

مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌عامل ویندوز را به‌طور کامل به فضای ابری ببرد

اسناد مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد دسترسی به نسخه ابری ویندوز را برای کاربران عادی ممکن کند.

 


مایکروسافت مدتی است که با ویندوز 365 برای کاربران تجاری درحال انتقال سیستم‌عامل خود به فضای ابری است، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد برای مصرف‌کنندگان معمولی هم چنین مسیری را دنبال کند. سندی که از این شرکت به‌دست آمده است، به سرویسی اشاره می‌کند که دسترسی کامل به ویندوز را از طریق فضای ابری برای کاربران عادی فراهم می‌سازد.

به گزارش ورج، براساس یکی از فایل‌های مایکروسافت برای ارائه در دادگاه این شرکت در برابر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، مایکروسافت درحال ارزیابی شرایط برای عرضه سرویس ویندوز 365 به‌منظور ارائه دسترسی ابری به ویندوز برای کاربران عادی است.

مایکروسافت بیش‌از‌پیش انتقال ویندوز 11 به فضای ابری را فرصتی مناسب برای استفاده از قدرت خود در فضای ابری و ایجاد دسترسی آسان‌تر به خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و تجربه‌های دیجیتالی می‌داند.

ویندوز 365 سرویسی است که دسترسی آنلاین به یک نسخه کامل ویندوز را فراهم می‌کند. این سرویس تاکنون فقط برای کاربران تجاری وجود داشت، اما مایکروسافت مشغول یکپارچه‌سازی آن با ویندوز 11 بوده است. در یکی از آپدیت‌های آتی این سرویس، قابلیتی موسوم به ویندوز 365 بوت ارائه خواهد شد که به دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 اجازه می‌دهد تا به‌جای ورود به نسخه محلی سیستم‌عامل، به نسخه ابری آن وارد شوند.

ادامه مطلب...
۰۶ تیر ۰۲ ، ۱۷:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
ناسا 98 درصد ادرار و عرق بدن فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند

ناسا 98 درصد ادرار و عرق بدن فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند

نرخ بازیافت ادرار و انواع رطوبت اعم از عرق خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به نقطه عطف جدید ۹۸ درصد رسیده است.

 


نرخ بازیافت ادرار و انواع رطوبت اعم از عرق خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به نقطه عطف جدید ۹۸ درصد رسیده است. حال آنکه پیش‌تر این نرخ بازیافت حدود ۹۳ درصد اعلام شده بود.

ناسا به نقطه عطف بزرگی دست یافته است که می‌تواند نقش مهمی در مأموریت‌های فضایی ایفا کند. درحال‌حاضر سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ECLSS) ۹۸ درصد ادرار و حتی انواع رطوبت‌‌ها را بازیافت می‌کند. یکی از بخش‌های ECLSS، از رطوب‌گیرهای پیشرفته‌ای برای جذب رطوبت محیطی و عرق خدمه ایستگاه در هنگام انجام وظایف روزانه استفاده می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های این سیستم، مجموعه‌ای برای بازیافت ادرار است که می‌تواند ادرار فضانوردان را با کمک تقطیر خلأ بازیافت کند. به گفته ناسا، این فرایند تقطیر می‌تواند آب موجود در ادرار را آزاد کند. آژانس فضایی اخیراً آزمایش دستگاه جدیدی را آغاز کرده است که می‌تواند آب باقی‌مانده در آب نمک را استخراج کند و به‌لطف این سیستم، ناسا به نرخ بازیافت ۹۸ درصدی مایعات در ایستگاه فضایی بین‌المللی دست یافته است. این درحالی است که پیش‌تر امکان بازیافت ۹۳ تا ۹۴ درصدی میسر بود.

تبدیل ادرار، رطوبت و عرق به آب آشامیدنی در ایستگاه فضایی

«کریستوفر براون»، یکی از محققان ناسا که روی مدیریت و توسعه سیستم‌های پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می‌کند، می‌گوید: «دستیابی به این موفقیت، یک گام بسیار مهم و روبه‌جلو در تکامل سیستم‌های پشتیبانی حیات است.»

وی معتقد است دستیابی به قدرت بازیافت ۹۸ درصدی شبیه به این است که به اندازه ۱۰۰ پوند آب در ایستگاه فضایی جمع‌آوری کرده باشد. دو پوند از آن را از دست می‌دهید و ۹۸ درصد دیگر دوباره قابل استفاده است.

شاید این تصور به وجود بیاید که شخص دیگری درحال نوشیدن ادرار دیگری است. «جیل ویلیامسون»، مدیر زیرسیستم‌های آبی ECLSS  ناسا می‌گوید: «خدمه ادرار نمی‌نوشند. آن‌ها آب آشامیدنی بازیافتی، فیلتر و تمیز شده را استفاده می‌کنند که تمیزتر از هر چیزی است که تصورش را بتوان کرد.»

به گفته ویلیامسون، سیستم‌هایی مانند ECLSS حیاتی می‌توانند به ناسا کمک کنند تا مأموریت‌های خود را راحت‌تر انجام دهد. هرچقدر آب و اکسیژن کمتری برای ارسال وجود داشته باشد، پرتابگر با اضافه بار کمتری به فضا می‌رود.

۰۴ تیر ۰۲ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu