TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۱۶ مطلب توسط «بردیا غلامزاده» ثبت شده است

TASIAMAG بردیا غلامزاده
داریوش مهرجویی درگذشت؛ سینمای ایران با به قتل رسیدن کارگردان بزرگ سیاه پوش شد

داریوش مهرجویی درگذشت؛ سینمای ایران با به قتل رسیدن کارگردان بزرگ سیاه پوش شد

این خبر شوکه‌کننده دقایقی پیش منتشر شد.

 


داریوش مهرجویی، کارگردان بزرگ سینمای ایران به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر در منزل شخصی‌شان در کرج به قتل رسیدند.

این پلان آخر زندگی کارگردانی بود که در دهه‌ی ۴۰ موج نوی سینمای ایران را شکل داد. با فیلم «گاو» به جشنواره‌ی ونیز رفت و جایزه‌ی فیپرشی گرفت و مهم‌تر از جوایز متعددی که دریافت کرده بود مهرجویی فیلم‌هایی ساخت که در جریان سینمایی ایران تاثیرگذار بودند. فیلم‌هایی که هم اقبال منتقدان را داشتند و هم مخاطبان شیفته‌شان می‌شدند.

جزییات فاجعه‌ی قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر که در نوشتن فیلمنامه‌های فیلم‌های دو دهه‌ی اخیر مهرجویی با او مشارکت کرده بود، هنوز مشخص نیست اما وحیده محمدی‌فر در صفحه‌ی اینستاگرامش از دزدی از منزل‌شان و تهدید توسط افراد ناشناس خبر داده بود. خبری که حتی عکس یک روزنامه‌ی اعتماد مورخ یکشنبه ۲۳ مهر شد. روزنامه قبل از کشته شدن مهرجویی و همسرش به چاپخانه رفته بود. گزارشی درباره‌ی دزدی از خانه‌ی کارگردان مشهور که حتی سنتور فیلم «سنتوری» را هم دزدیده بودند.

ما نمی‌توانیم هنوز درباره‌ی قتل مهرجویی چیزی بنویسیم. جزییات و دلیلش مشخص نیست. ذکر اینکه چند ضربه‌ی چاقو به او زده‌اند طبق خبر رسمی نیروی انتظامی فقط قلبمان را بیشتر جریحه‌دار می‌کند. این مردن شبیه فیلم‌های مهرجویی نیست. فیلم‌هایی که عرفانی بودند یا سرخوشانه یا روشنفکرانه. فیلم‌هایی که آخرش علی عابدینی دست هامون را می‌گرفت و از دریا بیرون می‌کشید، لیلا برای رضا شاه مقصود می‌خرید و تسلیم عشق می‌شد، همسایه‌ها کمک می‌کردند سفره‌ی مامان رنگین شود و علی سنتوری از اعتیاد رها می‌شد و ساز می‌زد. مهرجویی خیام سینمای ما بود. همان‌قدر معتقد به زندگی در لحظه. چه در «هامون» که تبدیل به کالت شد و اصلا نمونه‌ای برای فیلم‌های طبقه‌ی روشنفکر است، چه حتی در «سارا» که اقتباس از نمایشنامه‌ی ایبسن بود و به لحاظ کارگردانی یکی از استیلیزه‌ترین فیلم‌های مهرجویی و هر چند آخرش شادمانی نبود اما سارا هم در لحظه زندگی کرد. هیچ کاراکتری از فیلم‌های خوب مهرجویی یادم نمی‌آید که آخرش رستگار نشده باشد گیرم به روش خودش. برای همین این مرگ شوم را نمی‌شود هضم کرد.

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۰۲ ، ۲۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد درباره رجیستری آیفون 14 حاشیه ساز شد

اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد درباره رجیستری آیفون 14 حاشیه ساز شد

آیا آیفون 14 واقعاً رجیستر خواهد شد؟

 


رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری امروز خود اعلام کرد آیفون 14 رجیستر خواهد شد، اما آنها مرجع رجیستر تلفن همراه نیستند. این اظهارات با واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا همراه و تکذیب شد. آیا سازمان ملی استاندارد نقشی در رجیستری و واردات موبایل دارد؟

آنطور که ایسنا گزارش کرده بود، «مهدی اسلام پناه» در نشست خبری امروز خود در رابطه با سؤال رجیستری آیفون 14 گفت: «اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده رجیستر خواهد شد.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که چندی پیش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد با عرضه آیفون 14 و 15 برخورد شود. براساس ویدئوی منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام خبر رجیستری آیفون 14 در نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد، همزمان با برگزاری نشست، تلفن اسلام‌پناه زنگ خورد و از طرف دولت به وی تذکر دادند که چرا چنین خبری را اعلام کرده است.

ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۰۲ ، ۱۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
پوشش زنده تاسیامگ: کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 اپل [رویداد به پایان رسید]

پوشش زنده تاسیامگ: کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 اپل [رویداد به پایان رسید]

تاسیامگ رویداد WWDC 2023 اپل را که امشب برگزار می‌شود، به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

 


اپل امروز کنفرانس WWDC 2023 را برگزار می‌کند که در آن علاوه بر جدیدترین سیستم‌عامل‌های این شرکت مانند iOS 17، با یک محصول ویژه هم روبه‌رو می‌شویم: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل. ما در تاسیامگ مانند همیشه این رویداد را به‌صورت زنده پوشش خواهیم داد.

از کنفرانس WWDC 2023 به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های اپل در سال‌های اخیر یاد می‌شود که در آن از یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ این شرکت رونمایی خواهد شد. در کنار سیستم‌عامل‌های جدید ازجمله iOS 17 و watchOS 10 که گفته می‌شود رابط کاربری ساعت‌های هوشمند اپل را متحول می‌کند، با هدست واقعیت ترکیبی این شرکت هم ملاقات خواهیم کرد.

سال‌هاست شاهد انتشار شایعات و گزارش‌ها درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و چند روز دیگر بالاخره با آن روبه‌رو خواهیم شد. این هدست که گفته می‌شود از نمایشگرهای بسیار باکیفیت، تراشه‌ای قدرتمند و اپ‌های بی‌شماری بهره می‌برد، اولین محصولی است که به‌طور کامل و از پایه در زمان مدیریت تیم کوک توسعه یافته است.

در کنار هدست واقعیت ترکیبی اپل، احتمالاً با مک‌بوک ایر 15 اینچی، بزرگ‌ترین مک‌بوک ایر تاریخ هم روبه‌رو خواهیم شد. همچنین طبق شایعات، چندین مک دیگر هم در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهند شد که می‌توانند مجهز به تراشه جدید M2 اولترا باشند.

پوشش زنده رویداد WWDC 2023 تاسیامگ

تاسیامگ مراسم WWDC 2023 امشب را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد. برای مشاهده این مراسم کافیست امروز ساعت 20:30 به بالای سایت تاسیامگ مراجعه کنید.

 


اسپانسر این رویداد تاسیامگ، شرکت خزرفوم است.


شرکت خزرفوم: یک شرکت تولید یونولیت است که با دستگاه های اتوماتیک کار می کند  و با دقت بسیار فراوان و استفاده از بهترین مواد اولیه در راستای مقاوم سازی سازه های شما این شرکت اولین شرکت تولید یونولیت در استان گیلان است.


# نسل جدید مقاوم سازی

۱۵ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
ناسا چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 برای سفر به دور ماه را معرفی کرد

ناسا چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 برای سفر به دور ماه را معرفی کرد

ناسا در اطلاعیه‌ای اسامی فضانوردان مأموریت آرتمیس 2 را اعلام کرد. این چهار نفر پس از 50 سال برای اولین‌بار به‌سوی ماه می‌روند.

 


ناسا چهار نفر را به‌عنوان فضانوردان اولین مأموریت فضایی سرنشین‌دار به ماه در 50 سال گذشته معرفی کرد. برای اولین‌بار یک زن و یک فرد رنگین‌پوست به ماه می‌روند، البته این فضانوردان قرار است در مأموریت آرتمیس 2 گردشی به دور ماه داشته باشند و روی آن فرود نخواهند آمد.

ناسا بالاخره اسامی چهار فضانورد مأموریت بعدی آرتمیس را معرفی کرد. «ویکتور گلاور» به‌عنوان خلبان، «کریستینا کوچ» و «راید وایزمن» به‌عنوان متخصصان مأموریت و «جرمی هانسن» به‌عنوان فرمانده مأموریت ایفای نقش خواهند کرد. هانسن برخلاف سه نفر دیگر کانادایی است و اولین شهروند این کشور خواهد بود که از مدار زمین فراتر می‌رود.

کریستینا کوچ رکورددار طولانی‌ترین مأموریت فضایی پیوسته برای زنان فضانورد است که مجموعاً 328 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپرده کرده. او همچنین در ماه اکتبر 2019 در اولین راهپیمایی فضایی زنان فضانورد ایستگاه فضایی به‌همراه «جسیکا میر» شرکت کرده بود.

چهار فضانورد مأموریت آرتمیس 2 ناسا برای سفر به ماه

از طرف دیگر، ویکتور گلاور اولین فضانورد سیاه‌پوستی بود که در ماه نوامبر 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت. آرتمیس 2 دومین مأموریت فضایی او خواهد بود. علاوه‌براین، وایزمن هم در مأموریت پیش رو برای دومین‌بار به فضا می‌رود. او پیش‌تر در سال 2014 به‌عنوان مهندس پرواز به ایستگاه فضایی رفته و 165 روز را آنجا سپری کرده بود.

کانادا با هانسن به دومین کشور پس از ایالات‌متحده تبدیل می‌شود که به ماه فضانورد می‌فرستد. ناسا پیش‌تر کپسول اوریون را در سفری 25 روزه به دور ماه فرستاده بود تا شرایط مداری قمر زمین را بررسی کند. بنابراین آرتمیس 2 دومین مأموریت فضایی ناسا در برنامه جدید این سازمان خواهد بود، اما برای نخستین‌بار پس از روزگار مأموریت‌های آپولو، فضانوردان را به نزدیکی ماه برمی‌گرداند.

بااین‌وجود همان‌طور که گفتیم، این چهار نفر قرار نیست روی سطح ماه فرود بیایند. آن‌ها درعوض در یک سفر 10 روزه به دور ماه خواهند چرخید و بعد به زمین برمی‌گردند تا در اقیانوس آرام فرود بیایند.

۱۵ فروردين ۰۲ ، ۰۸:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
اپل از نسخه زردرنگ آیفون 14 و 14 پلاس رونمایی کرد

اپل از نسخه زردرنگ آیفون 14 و 14 پلاس رونمایی کرد

حالا آیفون 14 و 14 پلاس در 6 رنگ مختلف به فروش می‌رسند.

 


همانطور که گزارش‌ها و شایعات پیش‌بینی کرده بودند، اپل دقایقی پیش از نسخه زردرنگ آیفون 14 و آیفون 14 پلاس رونمایی کرد.

این گوشی‌های هوشمند از روز جمعه برای پیش‌فروش در دسترس قرار می‌گیرند و از سه‌شنبه هفته آینده برای خریداران ارسال می‌شوند. رنگ جدید تنها برای مدل‌های استاندارد و پلاس درنظر گرفته شده و خبری از آن برای آیفون 14 پرو و پرو مکس نیست.

آیفون 14 و 14 پلاس زردرنگ

این گوشی‌های هوشمند از نظر مشخصات فنی و قیمت تفاوتی با نسخه‌های دیگر ندارند و تنها در رنگی جدید در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. حالا این محصولات در 6 رنگ به فروش می‌رسند که شامل مشکی، سفید، قرمز، آبی، بنفش و زرد می‌شود. آخرین‌بار اپل در سال 2019 برای آیفون 11 از رنگ زرد استفاده کرد و البته پیش از آن، آیفون XR هم در رنگ زرد روانه بازار شده بود.

آیفون 14 و 14 پلاس زردرنگ مانند رنگ‌های قبلی در نسخه‌های 128/256/512 گیگابایتی به فروش می‌رسند و قیمت پایه آن‌ها در ایالات متحده به ترتیب برابر 799 و 899 دلار است.

اپل معمولاً در بهار از رنگ جدید آیفون‌ها رونمایی می‌کند تا فروش آن‌ها را افزایش دهد. برای مثال برای آیفون 13 شاهد استفاده از رنگ سبز و برای آیفون 12 استفاده از رنگ بنفش بودیم.

۱۶ اسفند ۰۱ ، ۱۷:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
اینتل «کامپیوتر سبز» را به نمایش گذاشت؛ 90 درصد قابل بازیافت

اینتل «کامپیوتر سبز» را به نمایش گذاشت؛ 90 درصد قابل بازیافت

اینتل برای این کامپیوتر با شرکت‌هایی مانند ایسر همکاری کرده و در آن از مواد بازیافتی و همچنین قطعات کمتر و کوچک‌تر استفاده کرده است.

 


اینتل در چین با برگزاری یک رویداد، از محصولی رونمایی کرده است که اثر زیست‌محیطی پایینی دارد. این محصول که «کامپیوتر سبز» نام‌گذاری شده، با همکاری اینتل با Tsinghua Tongfang و ایسر توسعه یافته است و کامپیوتری را نشان می‌دهد که 90 درصد قطعاتش قابل بازیافت هستند و می‌توان به‌عنوان یک کامپیوتر روزمره از آن استفاده کرد.

گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث شده است تا افراد توجه بیشتری به مصرف انرژی و تولید آلودگی محصولات مختلف خود داشته باشند. در همین راستا، برخی شرکت‌ها هم می‌خواهند ردپای کربنی خود را کاهش دهند.

اینتل سازنده یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر، یعنی پردازنده مرکزی یا CPU است، بااین‌حال نمی‌تواند به‌تنهایی باعث سبزترشدن کامپیوترها شود و برای رسیدن به این هدف باید با شرکت‌های دیگر همکاری کند؛ یعنی دقیقاً همان کاری که برای کامپیوتر سبز انجام داده است.

کامپیوتر سبز اینتل با قطعات کوچک‌تر و قابل بازیافت

اینتل این کامپیوتر را با یکی از پردازنده‌های نسل دوازدهم موسوم به آلدر لیک به نمایش گذاشته است، بااین‌حال گفته که می‌توان آن را پردازنده‌های Core i5 تا Core i9 پیکربندی کرد. البته با توجه به استفاده از فن خنک‌کننده استاندارد، نمی‌توان برای پردازش‌های سنگین روی آن حساب باز کرد.

اینتل برای این کامپیوتر خود نرم‌افزار Intel Green Computer Software Control Center را در نظر گرفته است که به‌صورت پویا بار کاری را تشخیص می‌دهد و عملکرد کامپیوتر را براساس آن تنظیم می‌کند تا بهترین بهره‌وری انرژی را داشته باشد.

مادربرد با برد مدار چاپی (PCB) این کامپیوتر تعداد قطعات را 22 درصد کاهش داده و از 1800 قطعه معمول، به 1400 قطعه رسانده است. همچنین بهره‌وری انرژی این مادربرد 6 درصد بهبود یافته. یکی از دلایل قابل‌بازیافت بودن بالای این کامپیوتر به فلز، شیشه و مواد ارگانیک PCB مربوط می‌شود.

طبق تصویر، مادربرد این کامپیوتر از سوکت‌های حافظه SO-DIMM، یک اسلات M.S و یک اسلات PCIe x16 بهره می‌برد. به گفته اینتل، مادربرد این کامپیوتر نسبت به یک مادربرد ATX معمول، 36 درصد کوچک‌تر بوده و نیز سیستم تغذیه گالیم نیترید آن هم نسبت به یک PSU ATX عادی، 70 درصد کوچک‌تر است. در این بخش اینتل توانسته ردپای کربنی‌اش را 90 درصد کاهش دهد. شاسی این کیس تنها 7 لیتر اندازه دارد و از 4 پیچ استفاده می‌کند.

۰۷ اسفند ۰۱ ، ۱۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
آیفون 15 پرو مکس احتمالاً با اندازه کوچک‌تر و برآمدگی کمتر دوربین از راه می‌رسد

آیفون 15 پرو مکس احتمالاً با اندازه کوچک‌تر و برآمدگی کمتر دوربین از راه می‌رسد

درحالی‌که طراحی کلی آیفون 15 پرو مکس تفاوتی با آیفون 14 پرو مکس ندارد، ظاهراً باید منتظر ضخامت بیشتر، اما برآمدگی کمتر دوربین باشیم.

 


اپل چند ماه دیگر از گوشی‌های سری آیفون 15 رونمایی می‌کند، اما از همین حالا شاهد انتشار گزارش‌های زیادی درباره آن‌ها هستیم. حالا طبق جدیدترین اطلاعات، آیفون 15 پرو مکس طول و عرض کمتری نسبت به نسل قبلی‌اش خواهد داشت، اما ضخامتش افزایش می‌یابد.

یکی از منابع دنیای فناوری به نام «Ice Universe» در توییت‌هایی رندرهای CAD آیفون 15 پرو مکس یا اولترا را منتشر و همچنین ابعاد این محصول را افشا کرده است. این منبع همچنین رندرهای رنگی این پرچمدار را در کنار آیفون 14 پرو مکس منتشر کرده.

رندرهای آیفون 15 پرو مکس

طبق رندرهای CAD، با شاسی جدید و گوشه‌های کمی گردتر نسبت به نسل کنونی روبه‌رو هستیم. همچنین برآمدگی دوربین هم کمی کاهش یافته است. به‌نظر می‌رسد آیفون 15 پرو مکس 0.84 میلی‌متر طول و 0.87 میلی‌متر عرض کمتری داشته باشد، بااین‌حال ضخامت آن 0.4 میلی‌متر افزایش می‌یابد. در مقابل، برآمدگی دوربین با کاهش 0.59 میلی‌متری همراه است که ضخامت کلی دستگاه همراه با ماژول دوربین را 0.19 میلی‌متر نسبت به آیفون 14 پرو مکس کاهش می‌دهد.

در رندرهای CAD و البته رندرهای رنگی که از پرچمدار بعدی اپل منتشر شده‌اند، خبری از دکمه‌های پاور و تنظیم صدا نیست که ظاهراً دلیل آن، استفاده از دکمه‌های حالت جامد یا غیرمکانیکی خواهد بود. درحال‌حاضر این سبک طراحی را در دکمه هوم آیفون‌های قدیمی و SE 3 مشاهده می‌کنیم.

کاهش اندک ابعاد و همچنین استفاده از گوشه‌های گردتر، احتمالاً باعث می‌شود در دست گرفتن آیفون 15 پرو مکس راحت‌تر شود. کاهش برآمدگی دوربین هم پایداری بیشتر این دستگاه روی سطح صاف را در پی دارد. در حالت کلی، به‌نظر می‌رسد تغییرات طراحی این محصول نسبت به تصورات قبلی بیشتر باشد.

در ادامه می‌توانید رندرهای رنگی این دستگاه و همچنین مقایسه آن با آیفون 14 پرو مکس را مشاهده کنید:

۰۷ اسفند ۰۱ ، ۰۷:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
استیو جابز 68 سال پیش در چنین روزی متولد شد

استیو جابز 68 سال پیش در چنین روزی متولد شد

استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل در 24 فوریه 1955 به دنیا آمد و اگر سال 2011 از دنیا نمی‌رفت، امروز تولد 68 سالگی او بود.

 


استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق اپل در 24 فوریه سال 1955 (5 اسفند 1333) به دنیا آمد و اگر سال 2011 در سن 56 سالگی از دنیا نمی‌رفت، امروز تولد 68 سالگی او بود.

جابز در سال 1976 همراه با «استیو وزنیاک» اپل را تأسیس کرد و با راه‌اندازی «اپل وان» انقلابی در زمینه رایانه‌های شخصی ایجاد کرد. او در سال 1985 از اپل اخراج شد و NeXT را تأسیس کرد، اما غول فناوری کوپرتینویی بدون او دست به کار شد.

اپل در سال 1977 Next را خریداری کرد تا جابز یک بار دیگر به کار خود در این شرکت برگردد و او دوباره جادوی خود را شروع کرد و بر راه‌اندازی محصولاتی از جمله آی‌پاد، آیپد، آیفون، مک بوک و چند مورد دیگر به همراه خدماتی از جمله iTunes و اپ استور نظارت داشت. جابز به معرفی محبوب‌ترین دستگاه‌های اپل نظارت داشته است و اشتیاق و تلاش او کسب‌و‌کار امروزی اپل را شکل داده است.

تأثیر استیو جابز بر دنیای امروزه اپل

«تیم کوک»، مدیرعامل فعلی اپل اغلب می‌گوید که DNA جابز که شامل ذوق، تفکر، تعهد به سخت‌کوشی و اشتیاق به نوآوری می‌شود، همیشه «پایه و اساس اپل» خواهد بود. جابز در دوران فعالیت خود زندگی‌های بسیار زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و حتی تمام محصولات امروزی اپل نیز تحت تأثیر فلسفه‌های او قرار گفته‌اند.

دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک با بیش از دو میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان به‌طور باورنکردنی محبوب هستند و کوک با محصولات جدیدی مانند اپل واچ، ایرپاد و حتی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت که انتظار می‌رود در سال جاری معرفی شود، میراث جابز را زنده نگه داشته است.

در تابستان سال جاری، دوستان و خانواده استیو جابز وب‌سایت جدیدی تحت عنوان Steve Jobs Archive را راه‌اندازی کردند که شامل نکات جالبی درباره زندگی جا‌بز، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت فناوری جهان می‌شود.

۰۵ اسفند ۰۱ ، ۱۵:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
گلکسی بوک 3 پرو 360 معرفی شد: لپ‌تاپ هیبریدی با پشتیبانی از قلم S-Pen و شبکه 5G

گلکسی بوک 3 پرو 360 معرفی شد: لپ‌تاپ هیبریدی با پشتیبانی از قلم S-Pen و شبکه 5G

گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ نقش لپ‌تاپ و تبلت را همزمان ایفا می‌کند.

 


سامسونگ در ادامه معرفی محصولاتش در رویداد آنپکد، از لپ‌تاپ گلکسی بوک 3 پرو 360 رونمایی کرد. همانطور که از نام آن مشخص است، این دستگاه جایگزین گلکسی بوک 2 پرو 360 است که سال گذشته معرفی شده بود. پشتیبانی از قلم S-Pen و قابلیت اتصال به 5G نیز آن را از سایر لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ متمایز می‌کند. با این حال مهم‌ترین تفاوت این دستگاه نسبت به نسل قبل خود پردازنده و نمایشگر است که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

طراحی گلکسی بوک 3 پرو 360

سامسونگ روی طراحی گلکسی بوک 3 پرو 360 مانور ویژه‌ای داده است چرا که به کاربر اجازه داده تا به شیوه‌های متنوعی از قابلیت‌های آن استفاده کند. این گلکسی بوک از نوعی لولا با قابلیت چرخش 360 درجه بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید لپ‌تاپ خود را به تبلت بدل کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا از نمایشگر لمسی دستگاه نهایت استفاده را ببرید.

به لطف پشتیبانی Galaxy Book3 Pro 360 از نسل جدید قلم S-Pen، می‌توانید با این دستگاه طراحی کنید و نقش‌های هنری خود را بکشید. نمایشگر 16 اینچی با حاشیه‌های نازک در اطراف، این لپ‌تاپ هیبریدی را به گزینه‌ای جذاب برای استفاده در شرایط مختلف تبدیل می‌کند. کره‌ای‌ها با استفاده از بدنه آلومینیومی در این مدل، خیال کاربران را از استحکام دستگاه راحت کرده‌اند. وزن حدودا 1.7 کیلوگرمی و ضخامت تنها 13 میلی‌متری گلکسی بوک 3 پرو 360 مُهر تاییدی بر طراحی بهبود یافته آن است. این گلکسی بوک تازه وارد در دو رنگ بژ و نوک مدادی به دست مشتریان خواهد رسید.

مشخصات فنی لپ‌تاپ جدید Galaxy Book3 Pro

گلکسی بوک جدید سامسونگ می‌تواند رقیبی تازه‌نفس برای رقبای هیبریدی‌اش باشد. در واقع سامسونگ این لپ‌تاپ را برای کاربرانی که به محصولی به‌روز و پر قابلیت نیاز دارند روانه بازار می‌کند.

ویژگی گلکسی بوک 3 پرو 360
نمایشگر ۱۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسلی و نرخ رفرش 120 هرتزی
پردازنده اینتل Core i5 / Core i7 نسل 13
پردازشگر گرافیکی اینتل Iris X
حافظه رم 8، 16 یا 32 گیگابایتی
حافظه داخلی 256، 512 یا 1024 گیگابایت PCIe NVMe SSD
وزن 1.7 کیلوگرم
ظرفیت باتری 76 وات ساعت
فناوری شارژ شارژ سریع 65 وات
قیمت 1,899 دلار

سامسونگ از جدیدترین پردازنده‌های سری Core i5 و Core i7 نسل سیزدهم اینتل استفاده کرده که از قدرت پردازشی بالایی در پروسه‌های مختلف و مالتی تسکینگ برخوردارند. پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل Iris X نیز این مجموعه را همراهی می‌کند. سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 360 را در مدل‌هایی با 8، 16 یا 32 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256، 512 یا 1024 گیگابایت حافظه SSD روانه بازار می‌کند.

مشخصات نمایشگر استفاده شده در این گلکسی بوک هیبریدی دقیقا مشابه نمونه استفاده شده در پرچمدار این سری یعنی گلکسی بوک 3 اولتراست. این نمایشگر 16اینچی از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسلی و نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می‌برد. سامسونگ ادعا می‌کند که حداکثر روشنایی نمایشگر لپ‌تاپ هیبریدی‌اش حین پخش ویدیوهای HDR به 500 نیت می‌رسد. همچنین پشتیبانی 120 درصدی از بازه رنگی DCI-P3 این لپ‌تاپ هیبریدی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و ادیت تصاویر تبدیل می‌کند.

سامسونگ از اسپیکر استریوی پیشرفته متشکل از دو عدد ووفر 5 واتی و دو عدد توییتر 2 واتی با تنظیم AKG و قابلیت‌های حذف نویز بهبود یافته در این محصول استفاده کرده تا تجربه صوتی بهتری را ارائه دهد. بهره‌مندی گلکسی بوک 3 پرو 360 از حسگر اثر انگشت نیز امنیت آن را تا حد زیادی بالا برده است. به لطف به‌کارگیری پورت Thunderbolt 4.0 و پشتیبانی از اتصال شبکه‌های 5G و Wi-Fi 6E، مجموعه قابلیت‌های این لپ‌تاپ هیبریدی تکمیل می‎‌شود.

قیمت گلکسی بوک 3 پرو 360

طبق اعلام رسمی سامسونگ، لپ‌تاپ گلکسی بوک 3 پرو 360 با قیمت 1,899 دلار راهی بازار خواهد شد. این دستگاه هم اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است و از تاریخ 17 فوریه (28 بهمن) رسماً وارد بازار خواهد شد.


اسپانسر این رویداد تاسیامگ، شرکت خزرفوم است.


شرکت خزرفوم: یک شرکت تولید یونولیت است که با دستگاه های اتوماتیک کار می کند  و با دقت بسیار فراوان و استفاده از بهترین مواد اولیه در راستای مقاوم سازی سازه های شما این شرکت اولین شرکت تولید یونولیت در استان گیلان است.


# نسل جدید مقاوم سازی

۱۲ بهمن ۰۱ ، ۲۱:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
TASIAMAG بردیا غلامزاده
گلکسی بوک 3 اولترا معرفی شد

گلکسی بوک 3 اولترا معرفی شد

گلکسی بوک 3 اولترا از پردازنده اینتل Core i9 نسل ۱۳ و انویدیا RTX 4070 قدرت می‌گیرد.

 


سامسونگ در جدیدترین رویداد آنپکد خود از سری لپ‌‌تاپ‌های Galaxy Book 3 نیز رونمایی کرد. پرچمدار جدید لپ‌‌تاپ‌های سامسونگ، گلکسی بوک 3 اولترا نام دارد. نسخه برتر این پرچمدار تازه‌وارد از پردازنده اینتل Core i9 نسل ۱۳، پردازشگر گرافیکی RTX 4070 و نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد. در ادامه با تاسیامگ همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به مشخصات و قیمت این اولترای جدید سامسونگ داشته باشیم.

طراحی گلکسی بوک ۳ اولترا

پرچمدار تازه‌وارد سامسونگ از طراحی جذابی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ اولترا تنها در رنگ نوک مدادی روانه بازار می‌شود و خبری از تنوع رنگی برای این لپ‌تاپ پریمیوم نیست. لبه‌های بدنه این پرچمدار حالت تخت دارد که این موضوع منجر به انتقال حس مدرنیته بیشتری به کاربر خواهد شد. بدنه آلومینیومی گلکسی بوک 3 اولترا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن است که در کنار افزایش کیفیت ساخت، به کاهش وزن آن کمک می‌کند، به طوری که وزن این لپ‌تاپ ۱.۷۹ کیلوگرم است.

در کنار وزن کم، ضخامت ۱۶.۵ میلی‌متری این گلکسی بوک سبب سهولت بیشتر در حمل‌و‌نقل دستگاه می‌شود. سامسونگ می‌گوید که بخش‌های پلاستیکی گلکسی بوک‌های جدیدش را از پلاستیک بازیافتی تورهای ماهیگیری رهاشده در دریا تهیه کرده تا به محیط زیست هم کمکی کرده باشد. کره‌ای‌ها از نمایشگر ۱۶ اینچی در گلکسی بوک 3 اولترا استفاده کرده‌اند. این نمایشگر توسط حاشیه‌های نازک احاطه شده است و محتوا به صورت گسترده روی آن به تصویر می‌کشد.

مشخصات فنی گلکسی بوک 3 اولترا

گلکسی بوک 3 اولترا به عنوان هیولای سرکش سامسونگ، بهترین عملکرد سخت‌افزاری در تاریخ لپ‌تاپ‌های این شرکت را دارد. این محصول برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده که به تدوین ویدیو، ادیت تصاویر و اجرای بازی‌های سنگین علاقه دارند.

ویژگی گلکسی بوک 3 اولترا
نمایشگر ۱۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
پردازنده اینتل Core i7 / Core i9 نسل ۱۳
پردازشگر گرافیکی انویدیا RTX 4050 / RTX 4070
حافظه رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی
حافظه داخلی ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت PCIe NVMe SSD
ظرفیت باتری ۷۶ وات ساعتی
فناوری شارژ شارژ سریع ۱۰۰ واتی
وزن ۱.۷۹ کیلوگرم
قیمت پایه ٢٣٩٩ دلار

این لپ‌تاپ پرچمدار در دو مدل با پردازنده‌های Core i7 یا Core i9 از نسل ۱۳ پردازنده‌های اینتل قابل خریداری خواهد بود. بخش گرافیکی نیز به دو نسخه با RTX 4050 یا RTX 4070 تقسیم می‌شود. سامسونگ ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 به همراه ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه SSD را نیز برای پرچمدارش در نظر گرفته است. از همین جهت با قدرتمندترین لپ‌تاپ سامسونگ مواجهیم که از پس انجام هر کاری برمی‌آید.

کره‌ای‌ها از نمایشگر ۱۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X در این پرچمدار اولترا استفاده کرده‌اند. از جمله مشخصات نمایشگر گلکسی بوک 3 اولترا می‌توان به رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی در پخش ویدیوهای HDR و پوشش ۱۲۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 اشاره کرد. سامسونگ ویژگی تنظیم هوشمند نرخ رفرش از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز را در نمایشگر این لپ‌تاپ تعبیه کرده تا انرژی کم‌تری حین انجام کارهای مختلف مصرف شود.

پرچمدار سری گلکسی بوک 3 به اسپیکر چهارگانه با بهینه‌سازی AKG مجهز شده است تا تجربه صوتی فراگیری را ارائه دهد. این سیستم صوتی شامل دو عدد ووفر ۵ واتی و دو عدد توییتر ۲ واتی با پشتیبانی از Dolby Atmos می‌شود. در بخش ارتباطات شاهد پشتیبانی از بلوتوث ۵.۱ و شبکه پرسرعت وای‌فای 6E هستیم. به‌کارگیری حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور موجب افزایش امنیت لپ‌تاپ جدید سامسونگ شده است. پورت‌های مورد استفاده در گلکسی بوک 3 اولترا نیز به‌روز هستند که در ادامه فهرست مربوط به آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • پورت Thunderbolt 4
  • پورت USB-A
  • کارت‌خوان MicroSD
  • پورت HDMI
  • جک هدفون

لپ‌تاپ تازه‌وارد غول کره‌ای انرژی خود را از طریق باتری ۷۶ وات ساعتی تامین می‌کند و می‌توان انتظار شارژدهی قابل قبولی را از آن داشت. برای شارژ کردن گلکسی بوک 3 می‌توانید از آداپتور ۱۰۰ واتی در نظرگرفته‌شده برای آن استفاده کنید. سامسونگ از ویندوز ۱۱ پیش‌فرض روی لپ‌‌تاپ اولترای خود استفاده کرده و انواع قابلیت‌های اکوسیستم اختصاصی خود را نیز روی آن قرار داده است.

قیمت لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 اولترا

قیمت نسخه پایه گلکسی بوک ٣ اولترا با ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی و ١۶ گیگابایت رم (مدل Core i7 و RTX 4050) ٢٣٩٩ دلار است. جزئیات دقیقی از برچسب قیمتی سایر مدل‌های این محصول در دسترس نیست.


اسپانسر این رویداد تاسیامگ، شرکت خزرفوم است.


شرکت خزرفوم: یک شرکت تولید یونولیت است که با دستگاه های اتوماتیک کار می کند  و با دقت بسیار فراوان و استفاده از بهترین مواد اولیه در راستای مقاوم سازی سازه های شما این شرکت اولین شرکت تولید یونولیت در استان گیلان است.


# نسل جدید مقاوم سازی

۱۲ بهمن ۰۱ ، ۲۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بردیا غلامزاده
Fixed Menu