TASIAMAG

رفتن به صفحه اصلی تاسیامگ

بـــــروز زنــــدگی کــــنـیــم


۱۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

ایلان ماسک قصد دارد با پرداخت 43 میلیارد دلار کل سهام توییتر را تصاحب کند.

🔴 ایلان ماسک قصد دارد با پرداخت 43 میلیارد دلار کل سهام توییتر را تصاحب کند. اگر این معامله انجام شود، آقای ماسک می‌خواهد توییتر را از بازار بورس خارج کند تا به عنوان یک شرکت کاملا خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد. بعد از انتشار این خبر، سهام توییتر با افزایش 18 درصدی روبرو شده است.

🔻ایلان ماسک اعلام کرده که تمام این مبلغ هنگفت را به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. او در سند مربوط به پیشنهاد خرید توییتر نوشته: «من حوصله بازی کردن و چانه زدن ندارم. چنین مبلغی برای خرید توییتر بسیار عالی است و سهام‌داران این شرکت از این مبلغ رضایت خواهند داشت. با توجه به اینکه من به مدیریت فعلی برای اعمال تغییرات موردنیاز اعتماد ندارم، در صورت رد این درخواست باید در مورد سهام‌هایی که در اختیار دارم تجدید نظر کنم. این یک تهدید نیست. به زبان ساده بدون تغییرات مورد نیاز، سرمایه‌گذاری روی این شرکت کار چندان عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.»

🔻مدتی قبل خبر خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شد. سپس آقای ماسک پیشنهاد عضویت در هیئت مدیره این شرکت را رد کرد زیرا اگر می‌پذیرفت، برای خرید سهام‌های بیشتر این شرکت با محدودیت روبرو می‌شد. در هر صورت باید ببینیم این پیشنهاد با موافقت مدیران توییتر روبرو می‌شود یا نه.

۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۴:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ممکن است در WWDC 2022 اپل امسال دو مک بوک جدید رونمایی شود

🔴 اپل مدتی قبل از کامپیوتر مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی رونمایی کرد و به نظر می‌رسد فقط چند ماه دیگر شاهد رونمایی از دو مک جدید خواهیم بود. در همین راستا یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که در رویداد WWDC 2022 ممکن است دو کامپیوتر مک جدید معرفی شوند.

🔻به نظر می‌رسد یکی از این کامپیوترها، نسل جدید مک‌بوک ایر خواهد بود که ممکن است با چیپست تازه‌نفس M2 از راه برسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این لپ‌تاپ از طراحی جدیدی بهره می‌برد و شکل ظاهری آن تا حدی یادآور آی‌مک 24 اینچی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این لپ‌تاپ می‌توانیم به بهره‌گیری از پورت‌های بیشتر، پشتیبانی از مگ‌سیف و بهبود دوربین فیس‌تایم اشاره کنیم.

🔻در رابطه با مک دوم که قرار است در این کنفرانس معرفی شود هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی در این زمینه گزینه‌های زیادی وجود دارد. برای یادآوری باید بگوییم که کنفرانس WWDC 2022 از تاریخ 16 خرداد کار خود را آغاز می‌کند و تا آن زمان بدون شک گزارش‌های بیشتری در مورد این کامپیوترهای مک منتشر خواهد شد

۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۱:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
TASIAMAG
ارزش کل سهام تپسی ۱۷۰۲ میلیارد تومان برآورد شد

ارزش کل سهام تپسی ۱۷۰۲ میلیارد تومان برآورد شد

همزمان با درج نماد تپسی به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در فرابورس، گزارش ارزش‌گذاری تپسی نیز منتشر شده که در آن سهام کل این شرکت توسط شرکت تامین سرمایه کاردان حدود 1702 میلیارد تومان ...

 


همزمان با درج نماد تپسی به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در فرابورس، گزارش ارزش‌گذاری تپسی نیز منتشر شده که در آن سهام کل این شرکت توسط شرکت تامین سرمایه کاردان حدود 1702 میلیارد تومان عنوان شده است. ارزش سهام تپسی در سناریویی جداگانه و براساس بودجه پیشنهادی شرکت و مفروضات ارزش‌گذاری مشاور، معادل 2 هزار و 234 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین سرمایه شرکت در زمان تهیه گزارش 117 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، رقمی که قبلا در امیدنامه این شرکت هم ذکر شده بود.

گزارش ارزش‌گذاری تپسی که هم‌اکنون از سایت کدال در دسترس است نشان می‌دهد که تپسی نزدیک به 1000 پرسنل دارد که نیمی از آنها بازاریاب‌های میدانی هستند و 18 میلیون مسافر ثبت نام شده در این سامانه وجود دارد. همچنین 1.5 میلیون راننده در تپسی حضور دارند و اعلام شده که طی ۹ ماه اول سال 1400، به طور میانگین ماهانه 4.6 میلیون سفر در این سامانه در سرتاسر سیزده استان تحت پوشش آن، انجام شده است.

در مقایسه با آمار انتهای 1399 که در امیدنامه تپسی ذکر شده بود، تعداد پرسنل هجده درصد افزایش یافته است و همچنین صد هزار راننده و یک میلیون مسافر جدید به آن آمار اضافه شده است. ناگفته نماند ارزش سفرهای سال 1400 تا انتهای دی بیش از 1308 میلیارد تومان اعلام شده در حالی که کل سفرها در سال 1399 حدود 1180 میلیارد تومان بود؛ این یعنی ده درصد رشد تا همین مقطع برای تپسی صورت گرفته است.

ناگفته نماند میزان 204 میلیارد تومان درآمد عملیاتی ده ماهه اول سال 1400 برای تپسی بوده و با توجه به پیش‌بینی دو برابر شدن سفرها در سال جدید، احتمالا این رقم بیشتر هم خواهد شد.

پیش بینی سود تپسی

نکته جالب توجه اما پیش‌بینی صورت سود و زیان تپسی است. در حالی رقم سود خالص پیش بینی شده در سال گذشته حدود 4.5 میلیارد تومان است اما پیش‌بینی شده با توجه به بازگشت تعداد سفرها به روزهای پیش از کرونا سود خالص شرکت چهار برابر و نزدیک به 18.6 میلیارد تومان شود.

این پیش بینی رشد قابل توجه سود خالص تپسی ادامه داشته و رقم‌های 143 میلیارد، 202 میلیارد و 509 میلیارد تومان برای 3 سال پیش رو ثبت شده است.

درآمد و هزینه‌های عملیاتی تپسی

درآمد عملیاتی تپسی در طول سال‌های 1396 تا 1398 با نرخ رشد مرکب سالانه 130 درصد افزایش داشت که از سال 99 با شیوع کرونا به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار گرفت. اما با واکسیناسیون و بهبود اوضاع، طی 9 ماه سال 1400 درآمد عملیاتی شرکت به 174 میلیارد تومان رسیده که 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته.

دارایی اصلی یک تاکسی آنلاین شبکه کاربران آن است که ساختش نیازمند صرف زمان بوده و از ایجاد تا بهره‌برداری نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. بنابراین این شبکه مسافران و رانندگان است که برای تاکسی آنلاین درآمدزایی ایجاد می‌کنند از همین رو دارایی نامشهود تپسی را می‌توان نرم افزار و شبکه رانندگان و مسافران دانست.

در 6 ماهه آغازین سال 1400 دارایی های ثابت مشهود تپسی 9.5 میلیارد تومان و دارایی نامشهود نیز37.7 میلیارد تومان برآورد شده است که در مقایسه با کل سال 1399، دارایی های نامشهود 40 درصد افزایش یافته است.

سود خالص تپسی نیز در 6 ماهه 1400 به حدود یک میلیارد و 270 میلیارد تومان رسیده است و این آمار فاصله زیادی با پیش بینی این شرکت از سود سال 1400 دارد، رقمی که در امیدنامه 20 میلیارد تومان خالص ذکر شده بود.

در نهایت باید به پیش بینی سود خالص تپسی اشاره کرد که در سال جدید 18.5 میلیارد و برای سال 1404 حدود 509 میلیارد تومان برآورد شده است. در صورت عرضه اولیه تپسی در بورس در سال جدید، 300 میلیارد تومان سرمایه وارد شرکت شده که اعلام شده صرف مخارج زیرساختی و توسعه‌ای می‌شود و همین عامل به درآمدزایی و افزایش سود تپسی کمک می‌کند.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از کدال دریافت کنید.

۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایلان ماسک از عضویت در هیئت مدیره این شرکت توییتر انصراف داده است.

🔴 مدیرعامل توییتر با انتشار پیامی اعلام کرد که ایلان ماسک از عضویت در هیئت مدیره این شرکت انصراف داده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، چند روز پیش و بعد از خریداری ۹٫۲ درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک، اعلام شد که او راهی هیئت مدیره این شرکت می‌شود. اما حالا آقای ماسک تصمیم گرفته چنین پستی را در اختیار نگیرد.

🔻در بیانیه‌ی مدیرعامل توییتر آمده که نظرات تمام سهام‌داران، فارغ از اینکه عضو هیئت مدیره هستند یا نه، برای این شرکت اهمیت زیادی دارد و ایلان ماسک هم با توجه به اینکه بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر محسوب می‌شود، موقعیت ویژه‌ای در بین آن‌ها دارد. بر اساس قوانین اعلام شده، اگر ایلان ماسک راهی هیئت مدیره توییتر می‌شد، نمی‌توانست بیش از ۱۴.۹ درصد از سهام این شرکت را تصاحب کند. گفته می‌شود او برای خرید ۹٫۲ درصد از سهام توییتر حدود ۳ میلیارد دلار پرداخته است.

🔻در هر صورت حالا که ایلان ماسک دیگر قرار نیست یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر باشد، باید ببینیم چه برنامه‌هایی برای این شرکت دارد.       

۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نخستین ماموریت خصوصی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی با فضا پیمایی دراگون اسپیس ایکس پرتاب شد

🔴 ماموریت آکسیوم-1، نخستین ماموریت خصوصی تاریخ فضانوردی برای اقامت گردشگران در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ساعت 19:48 جمعه 19 فروردین با فضاپیمای کرو دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به فضا رفت. مایکل لوپز-آلریا فضانورد بازنشسته ناسا فرماندهی این ماموریت را برعهده دارد و سه سرنشین دیگر آن گردشگرانی هستند که برای اقامت هشت روزه در ایستگاه فضایی بلیت خریده‌اند.

🔻ماموریت آکسیوم-1 با همکاری ناسا و شرکت خصوصی آکسیوم اسپیس انجام می‌شود. ناسا سال‌هاست که تصمیم گرفته فعالیت‌های فضایی در مدار زمین را به شرکت‌های خصوصی واگذار کند و خود بر ماموریت‌های اعماق فضا متمرکز شود. برای حمایت از احداث ایستگاه‌ فضایی خصوصی در مدار زمین، ناسا شرکت آکسیوم را برگزیده است. در ابتدا آکسیوم به گردشگرانی که برای اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌روند خدمات می‌دهد. چند سال دیگر، شرکت آکسیوم ماژول قابل سکونتی را به این ایستگاه می‌فرستد که گردشگران در آن اقامت خواهند کرد. پس از طی موفقیت آمیز این مرحله، ماژول شرکت آکسیوم از ایستگاه فضایی جدا و ضمن اضافه شدن قسمت‌های جدید تبدیل به یک ایستگاه فضایی مستقل در مدار زمین خواهد شد که هم به گردشگران و هم به سازمان‌های دولتی مانند ناسا خدمات خواهد داد.

🔻آکسیوم اسپیس برای پروازهای گردشگری خود به ایستگاه فضایی با اسپیس‌ایکس قرار بسته و از خدمات فضاپیمای کرو دراگون این شرکت استفاده می‌کند.

🔻در گذشته تعداد انگشت‌شماری گردشگر، از جمله انوشه انصاری، با پروازهای سایوز سازمان فضایی دولتی روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته بودند، اما آکسیوم-1 نخستین ماموریت خصوصی است که به مقصد این ایستگاه انجام می‌شود. کاهش هزینه‌ها از جمله مزایای ورود شرکت‌های خصوصی به عرصه گردشگری فضایی بوده است. سه گردشگر ماموریت آکسیوم-1 در مجموع 55 میلیون دلار برای سفرشان پرداخت کرده‌اند، در حالی که سفر یک میلیارد ژاپنی و دستیارش با پرواز اختصاصی سایوز به ایستگاه فضایی که چندی پیش انجام شد 80 میلیون دلار برایش آب خورد.

۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شرکت آمازون برای ورود به عرصه اینترنت ماهواره‌ای گام‌ بزرگی را برداشته است.

🔴 شرکت آمازون برای ورود به عرصه اینترنت ماهواره‌ای گام‌ بزرگی را برداشته و 83 قرارداد پرتاب برای ارسال ماهواره‌های منظومه اینترنتی کوئیپر امضا کرده است. این مجموعه قراردادها بزرگترین معامله تجاری برای خریداری خدمات پرتاب ماهواره در طول تاریخ است. این قردادها شامل 18 ماموریت پرتاب با ماهواره‌برهای آریان 6 شرکت آریان‌اسپیس، 38 ماموریت با ماهواره‌برهای ولکان سنتور شرکت ULA و 12 تا 27 پرتاب با ماهواره‌برهای گلن جدید (New Glenn) شرکت بلواوریجین می‌شود. آمازون مبلغ دقیق قراردادها را اعلام نکرده اما ارزش آنها بالغ بر چند میلیارد دلار است.

🔻ابرمنظومه اینترنتی کوئیپر 3236 ماهواره اینترنتی خواهد داشت و هزینه راه‌اندازی آن در مجموع 10 میلیارد دلار خواهد بود. کوئیپر رقیبی برای پروژه استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس محسوب می‌شود. البته تعداد ماهواره‌های کوئیپر در مقابل پروژه جاه‌طلبانه استارلینک ایلان ماسک که بیش از 12هزار ماهواره خواهد داشت بسیار کمتر است.

🔻آمازون هنوز راه زیادی برای واردشدن به رقابت جدی با استارلینک سر راه خود دارد. قرار است عملیات‌های پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین طی پنج سال انجام شود اما زمان شروع آنها مشخص نیست. برخلاف ماهواره‌برهای فالکون 9 اسپیس‌ایکس که تاکنون تعداد فراوانی عملیات پرتاب موفق داشته‌ و بیش از 2هزار ماهواره اینترنتی استارلینک را نیز در مدار قرار داده‌اند، هیچ‌کدام از ماهواره‌برهایی که در این قراردادها برای پرتاب ماهواره‌های کوئیپر انتخاب شده‌ هنوز عملیاتی نیستند. ماهواره‌برهای آریان 6 و ولکان سنتور قرار است سال جاری میلادی آغاز به کار کنند و ماهواره‌بر گلن جدید احتمالا زودتر از 2023 عملیاتی نخواهد شد.

🔻آمازون گفته است که با همه شرکت‌های بزرگ ارائه خدمات پرتاب ماهواره برای انتخاب طرفهای قرارداد مذاکره کرده اما دقیقا مشخص نیست که چرا اسپیس‌ایکس که شرکت مهمی در زمینه پرتاب‌های فضایی است سهمی در این قراردادها نداشته. گفتنی است که اسپیس‌ایکس به تازگی پرتاب ماهواره‌های اینترنتی وان‌وب که پیش‌تر با ماهواره‌برهای سایوز روسی انجام می‌گرفت را برعهده گرفت.

🔴 شرکت آمازون برای ورود به عرصه اینترنت ماهواره‌ای گام‌ بزرگی را برداشته و 83 قرارداد پرتاب برای ارسال ماهواره‌های منظومه اینترنتی کوئیپر امضا کرده است. این مجموعه قراردادها بزرگترین معامله تجاری برای خریداری خدمات پرتاب ماهواره در طول تاریخ است. این قردادها شامل 18 ماموریت پرتاب با ماهواره‌برهای آریان 6 شرکت آریان‌اسپیس، 38 ماموریت با ماهواره‌برهای ولکان سنتور شرکت ULA و 12 تا 27 پرتاب با ماهواره‌برهای گلن جدید (New Glenn) شرکت بلواوریجین می‌شود. آمازون مبلغ دقیق قراردادها را اعلام نکرده اما ارزش آنها بالغ بر چند میلیارد دلار است.

🔻ابرمنظومه اینترنتی کوئیپر 3236 ماهواره اینترنتی خواهد داشت و هزینه راه‌اندازی آن در مجموع 10 میلیارد دلار خواهد بود. کوئیپر رقیبی برای پروژه استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس محسوب می‌شود. البته تعداد ماهواره‌های کوئیپر در مقابل پروژه جاه‌طلبانه استارلینک ایلان ماسک که بیش از 12هزار ماهواره خواهد داشت بسیار کمتر است.

🔻آمازون هنوز راه زیادی برای واردشدن به رقابت جدی با استارلینک سر راه خود دارد. قرار است عملیات‌های پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین طی پنج سال انجام شود اما زمان شروع آنها مشخص نیست. برخلاف ماهواره‌برهای فالکون 9 اسپیس‌ایکس که تاکنون تعداد فراوانی عملیات پرتاب موفق داشته‌ و بیش از 2هزار ماهواره اینترنتی استارلینک را نیز در مدار قرار داده‌اند، هیچ‌کدام از ماهواره‌برهایی که در این قراردادها برای پرتاب ماهواره‌های کوئیپر انتخاب شده‌ هنوز عملیاتی نیستند. ماهواره‌برهای آریان 6 و ولکان سنتور قرار است سال جاری میلادی آغاز به کار کنند و ماهواره‌بر گلن جدید احتمالا زودتر از 2023 عملیاتی نخواهد شد.

🔻آمازون گفته است که با همه شرکت‌های بزرگ ارائه خدمات پرتاب ماهواره برای انتخاب طرفهای قرارداد مذاکره کرده اما دقیقا مشخص نیست که چرا اسپیس‌ایکس که شرکت مهمی در زمینه پرتاب‌های فضایی است سهمی در این قراردادها نداشته. گفتنی است که اسپیس‌ایکس به تازگی پرتاب ماهواره‌های اینترنتی وان‌وب که پیش‌تر با ماهواره‌برهای سایوز روسی انجام می‌گرفت را برعهده گرفت.

۱۸ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کنفرانس WWDC 2022 بار دیگر به طور تماما آنلاین برگزار خواهد شد.

🔴 مانند دو سال گذشته، اپل ساعاتی قبل اعلام کرد که new-YA این کنفرانس کار خود را از تاریخ 16 خرداد آغاز می‌کند و 20 خرداد هم اختتامیه آن برگزار خواهد شد. با این حال، اپل اعلام کرده که در تاریخ 16 خرداد میزبان یک جلسه‌ی حضوری با مشارکت تعدادی از توسعه‌دهندگان و دانشجویان خواهد بود. طبق اعلام اپل، به زودی جزئیات مربوط به ثبت نام در این جلسه‌ی حضوری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

🔻همانطور که احتمالا می‌دانید، کنفرانس WWDC یک رویداد نرم‌افزاری است که اپل در جریان آن جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل‌های خود را معرفی می‌کند و جدیدترین قابلیت‌های نرم‌افزاری گجت‌های این شرکت هم معرفی می‌شوند. اما در کنار نرم‌افزار، گاهی اوقات از برخی محصولات هم رونمایی می‌شود.

🔻به عنوان مثال می‌توانیم به معرفی مک پرو، آی‌مک و آیپد پرو در رویدادهای WWDC سال‌های گذشته اشاره کنیم. با توجه به اینکه گزارش‌های زیادی در مورد احتمال معرفی چیپست M2 در آینده‌ی نزدیک منتشر شده، ممکن است اپل در این رویداد از چیپست موردنظر رونمایی کند.

۱۷ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

توییتر کار بر روی دکمه ویرایش توییت ها را تایید می کند.

🔴 ساعاتی قبل توییتر کار بر روی دکمه‌ی ویرایش توییت‌ها را تأیید کرد. طبق اعلام این شرکت، توسعه‌ی این قابلیت از سال گذشته‌ی میلادی آغاز شده و ارتباط مستقیمی با نظرسنجی اخیر ایلان ماسک -که حالا عضو هیأت مدیره این شرکت است-ندارد. این شرکت قصد دارد طی ماه‌های آینده آزمایش این مشخصه را با مشترکان سرویس پولی Twitter Blue آغاز کند.

🔻طبق تصویری که از طرف توییتر منتشر شده، ظاهرا کاربران با ضربه زدن بر آیکن سه‌نقطه در سمت راست بخش فوقانی توییت‌ها می‌توانند گزینه‌ی Edit Tweet را در بین گزینه‌های دیگر مشاهده کنند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه امکاناتی را ارائه می‌دهد و مثلا کاربران تا چه زمانی می‌توانند توییت‌های خود را ویرایش کنند.

🔻باید خاطرنشان کنیم چند روز قبل توییتر این خبر را اعلام کرد اما همه‌ی کاربران آن را به عنوان دروغ اول آوریل در نظر گرفتند. اما حالا توییتر بار دیگر چنین خبری را اعلام کرده و به همین خاطر در آینده‌ی نزدیک ارائه خواهد شد.

🔻به نظر می‌رسد این قابلیت مختص کاربران سرویس Twitter Blue خواهد بود که برای بهره‌گیری از این سرویس باید ماهانه ۳ دلار بپردازند. بنابراین افرادی که خواهان بهره‌گیری از دکمه‌ی ویرایش هستند، چاره‌ای جز پرداخت ۳ دلار در ماه نخواهند داشت. البته امکان دارد که طی ماه‌های آینده شاهد رایگان شدن آن هم باشیم.

۱۷ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایلان ماسک با 9/2 دلار بزرگ ترین سهام دار توییتر شد

🔴 بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ایلان ماسک 9.2 درصد از کل سهام توییتر را تصاحب کرده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، آقای ماسک یکی از پرطرفدارترین کاربران توییتر محسوب می‌شود و بیشتر از 80 میلیون نفر توییت‌های او را دنبال می‌کنند. در پی انتشار این خبر، قیمت سهام توییتر پیش از آغاز معاملات با رشد 25 درصدی روبرو شده است.

🔻بخشی از سهام توییتر که در اختیار آقای ماسک است، در حال حاضر حدود 2.89 میلیارد دلار ارزش دارد. طی ماه‌های گذشته، ایلان ماسک بارها از سیاست‌های توییتر در مورد نقض آزادی بیان انتقاد کرده است. او در همین راستا چند روز پیش یک نظرسنجی هم در حساب توییتری خود برگزار کرد که بیش از 2 میلیون نفر در آن شرکت کردند.

🔻در رابطه با اهداف ایلان ماسک از خرید بخش قابل توجهی از سهام توییتر گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده و احتمالا طی ماه‌های آینده در این زمینه گزارش‌های جامع‌تری منتشر خواهد شد.

۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شیائومی عملکرد گوشی هایش را در بنچمارک دستکاری میکند

📱گوشی‌های برخی برندها مانند سامسونگ و شیایٔومی، سابقه استفاده از مکانیزم‌های مخصوص برای کسب امتیاز بیشتر را بنچمارک‌ها رو داشتن. این بار نیز گزارشات حاکی از این هستن که گوشی های شیایٔومی برای ثبت امتیاز بیشتر، عملکرد سخت‌افزاری خود رو در بنچمارک‌ها افزایش دادن.
‌‌
🔹 این خبر از سوی «جان پول» منتشر شده که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن گیک‌بنچ محسوب می‌شه. او تأیید کرده که گوشی‌های شیایٔومی با توجه به شناسه اپلیکیشن، تصمیم می‌گیرن که عملکرد سخت‌افزاری رو در چه حدی قرار بدن.

🔹به عنوان مثال، جان پول از گوشی شیایٔومی Mi 11 برای بررسی صحت این موضوع استفاده کرده. او در ابتدا یک نسخه از GeekBench رو مورد استفاده قرار داده و نتایج عادی بودن؛ اما پس از تغییر شناسه این بنچمارک به بازی Fortnite، او متوجه شد که امتیازات نسبت به قبل متفاوت هستند.

۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۰:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Fixed Menu