استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل در 24 فوریه 1955 به دنیا آمد و اگر سال 2011 از دنیا نمی‌رفت، امروز تولد 68 سالگی او بود.

 


استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق اپل در 24 فوریه سال 1955 (5 اسفند 1333) به دنیا آمد و اگر سال 2011 در سن 56 سالگی از دنیا نمی‌رفت، امروز تولد 68 سالگی او بود.

جابز در سال 1976 همراه با «استیو وزنیاک» اپل را تأسیس کرد و با راه‌اندازی «اپل وان» انقلابی در زمینه رایانه‌های شخصی ایجاد کرد. او در سال 1985 از اپل اخراج شد و NeXT را تأسیس کرد، اما غول فناوری کوپرتینویی بدون او دست به کار شد.

اپل در سال 1977 Next را خریداری کرد تا جابز یک بار دیگر به کار خود در این شرکت برگردد و او دوباره جادوی خود را شروع کرد و بر راه‌اندازی محصولاتی از جمله آی‌پاد، آیپد، آیفون، مک بوک و چند مورد دیگر به همراه خدماتی از جمله iTunes و اپ استور نظارت داشت. جابز به معرفی محبوب‌ترین دستگاه‌های اپل نظارت داشته است و اشتیاق و تلاش او کسب‌و‌کار امروزی اپل را شکل داده است.

تأثیر استیو جابز بر دنیای امروزه اپل

«تیم کوک»، مدیرعامل فعلی اپل اغلب می‌گوید که DNA جابز که شامل ذوق، تفکر، تعهد به سخت‌کوشی و اشتیاق به نوآوری می‌شود، همیشه «پایه و اساس اپل» خواهد بود. جابز در دوران فعالیت خود زندگی‌های بسیار زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و حتی تمام محصولات امروزی اپل نیز تحت تأثیر فلسفه‌های او قرار گفته‌اند.

دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک با بیش از دو میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان به‌طور باورنکردنی محبوب هستند و کوک با محصولات جدیدی مانند اپل واچ، ایرپاد و حتی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت که انتظار می‌رود در سال جاری معرفی شود، میراث جابز را زنده نگه داشته است.

در تابستان سال جاری، دوستان و خانواده استیو جابز وب‌سایت جدیدی تحت عنوان Steve Jobs Archive را راه‌اندازی کردند که شامل نکات جالبی درباره زندگی جا‌بز، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت فناوری جهان می‌شود.