🔴 دو شرکت هوایی آمریکایی دلتا ایر لاینز (Delta Air Lines) و جی‌اس‌ایکس (JSX) از تصمیم برای اتصال هواپیماهای مسافربریشان به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داده‌اند. مسافران این شرکت‌های هوایی در آینده می‌توانند هنگام پرواز از اینترنت پهن‌باند استارلینک لذت ببرند. جی‌اس‌ایکس نخستین شرکتی خواهد بود که امسال به استارلینک متصل خواهد شد و گفته است که خدمات اینترنت برای همه مسافران پروازهایش رایگان خواهد بود.
شرکت دلتا نیز به تازگی اتصال هواپیماهایش به استارلینک را آزمایش کرده اما هنوز زمان فعال شدن اتصال اینترنت برای مسافرانش اعلام نشده است. هواپیماهای شرکت دلتا در حال حاضر با استفاده از خدمات شرکت مخابراتی وایاست (Viasat) به اینترنت ماهواره‌ای وصل هستند.

🔻اعلام آزمایش برای اتصال هواپیماهای دلتا به استارلینک باعث شد که سهام وایاست سقوط کند.
مدیران اسپیس‌ایکس سال گذشته گفته بودند که در حال مذاکره با شرکت‌های هوایی برای اتصال هواپیماهایشان به اینترنت استارلینک هستند. ایلان ماسک همان زمان در توئیتر گفته بود که اسپیس‌ایکس در حال طراحی آنتن‌های مخصوص برای هواپیماهای مختلف به منظور اتصال به اینترنت استارلینک است. به دلیل تعداد فراوان هواپیماهای بوئینگ 737 و ایرباس A320 در خطوط هوایی جهان، تمرکز اسپیس‌ایکس روی آنتن این دو نوع هواپیما بوده است. به گفته مسئولان اسپیس‌ایکس خدمات اینترنت استارلینک حین پرواز به گونه‌ای خواهد بود که مسافران احساس کنند در خانه هستند.