🚗 به طور کلی،‌خودروهای برقی به نسبت خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی قابلیت اطمینان بیشتری دارند. در نتیجه قطعات محرک کمتر و ساختار ساده‌تر خودروهای برقی امکان بروز مشکل کمتر است. با این وجود در چند سال اخیر خودروهای برقی پیچیده‌تر شده‌اند و در نتیجه در برابر مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و کیفیت در جایگاه پایین تری قرار گرفته‌اند.

🔷در حال حاضر خودروهای برقی لوکس به لطف استفاده از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌تر مشکلات بیشتری دارند.

🔷خودروهای برقی ارزان قیمت‌تر و ساده‌تر مانند نیسان لیف عملکرد به مراتب بهتری به نسبت مدل‌های گران قیمت دارند.
‌‌
🔷در این زمینه تسلا در رتبه دوم بدترین خودروهای بازار از نظر کیفی و قابلیت اطمینان قرار گرفته است. در حال حاضر قابلیت اطمینان مدل Y بسیار پایین‌تر از حد متوسط است و مدل ۳ نیز مشکلات بسیار زیادی دارد.

🔷گرچه تسلاهای ساخت کشور چین به مراتب کیفیت بهتری به نسبت مدل‌های تولیدی در فرمونت کالیفرنیا دارند.
‌‌
🔷در حال حاضر مرسدس بنز با فناوری دیوانه کننده خود یعنی «Hyperscreen» در مدل EQS و EQE گام بزرگی در این زمینه برداشته است.

🔷با این وجود از نظر کیفی و کمی عملکرد آن مشخص نیست و قرار هم نیست که این صفحه نمایش ۵۶ اینچی در دیگر محصولات احتراقی مرسدس مورد استفاده قرار بگیرد.

🔷با این وجود تجزیه و تحلیل موسسه «Consumer Reports» این است که خودروهای برقی به علت استفاده از این دست فن آوری های جدید قابلیت اطمینان کمتری دارند.در حال حاضر برندهای لکسوس، مزدا و تویوتا قابلیت اطمینان بیشتری به نسبت سایر شرکت‌ها دارند.

🔷در حال حاضر این موسسه طبق برآوردهای خود اعلام کرده است که محصولات هیبریدی از هر نظر به نسبت محصولات احتراقی و برقی عملکرد بهتری دارند و پس از ۱۰۰ هزار مایل رانندگی نیز از نظر هزینه نگه داری بهتر از خودروهای برقی هستند.