🔴 شرکت شیایٔومی روز گذشته از یک کامپیوتر کوچک 250 گرمی رونمایی کرد. این کامپیوتر توان سخت‌افزاری بالایی ندارد و کاربرانی که کارهای چندان سنگینی با سیستم خود انجام نمی‌دهند، می‌توانند از این کامپیوتر کوچک و جمع‌وجور بهره ببرند.

🔻طبق اعلام شیایٔومی، طول و عرض کامپیوتر Ningmei Mini Computer CR80 فقط ۱۲ سانتی‌متر است و ضخامت آن به ۲.۵ سانتی‌متر می‌رسد. قلب تپنده‌ی این دستگاه پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای N5105 اینتل است که می‌تواند حداکثر سرعت ۲.۹ گیگاهرتز را به ارمغان بیاورد. شیایٔومی برای این کامپیوتر از رم DDR4 و حافظه SSD پرسرعت M.2 استفاده کرده است که کاربران می‌توانند حداکثر ظرفیت آن را به ۵۱۲ گیگابایت برسانند.

🔻در کنار اتصال به مانیتور، این دستگاه به راحتی به تلویزیون، پروژکتور و دیگر محصولات این‌چنینی متصل می‌شود تا کاربران در شرایط مختلف قادر به استفاده از آن باشند. در زمینه‌ی ارتباطات هم کارت شبکه بی‌سیم AC7265 اینتل مورد استفاده قرار گرفته که از ارتباط وای‌فای دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

🔻شیایٔومی اعلام کرده که مدل مبتنی بر ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه این کامپیوتر با قیمت ۱۷۲ دلار راهی بازار می‌شود و کاربران برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی هم باید قیمت ۲۰۴ دلار بپردازند.