🔴 شب گذشته اینتل اعلام کرد که به‌زودی با عرضه‌ی تراشه‌های مختص استخراج بیت‌کوین وارد بازار بلاک‌چین می‌شود. این شرکت گفته که چنین کاری منجر به محدود شدن تامین سایر تراشه‌های این شرکت نخواهد شد. هدف از این کار، بهبود مصرف انرژی تجهیزات ماینینگ عنوان شده است. همچنین اینتل به جای استفاده از اصطلاح ماینینگ یا استخراج، از اصطلاح «شتاب‌دهنده‌های بلاک‌چین» برای تراشه‌های جدید خود استفاده می‌کند.

🔻این شرکت مدعی شده که تراشه‌های آن نسبت به بسیاری از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر الگوریتم SHA-256 حدود 1000 برابر عملکرد بهتری به ارمغان می‌آورند. اینتل تاکید کرده که شتاب‌دهنده‌های بلاک‌چین، پردازنده‌های گرافیکی چندمنظوره نیستند بلکه تراشه‌های ASIC محسوب می‌شوند. بعد از ظهور ارزهای دیجیتالی، این تراشه‌ها محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده‌اند زیرا برای استراج رمزارزها امکانات زیادی ارائه می‌کنند.

🔻در حال حاضر برای تراشه‌های مختص استخراج رمزارزها شرکت‌های بزرگی فعالیت می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان آن‌ها، شرکت چینی Bitmain است. حالا با توجه به اینکه اولین تراشه‌های اینتل برای استخراج بیت‌کوین تا چند ماه دیگر به دست کاربران می‌رسند، باید ببینیم این رقابت تا چه حد منجر به افزایش امکانات و کاهش قیمت این تراشه‌ها می‌شود.