🔴 ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس روز شنبه با انتشار توییتی از فعال شدن سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین خبر داد.

🔻این اقدام ایلان ماسک در حقیقت پاسخی به درخواست معاون نخست‌وزیر دولت اوکراین برای ایستگاه‌های بیشتر اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» (Starlink) است. باید خاطرنشان کنیم در پی حمله‌ی روسیه به اوکراین، مناطق مختلف این کشور با اختلال در اینترنت روبرو شده‌اند.

🔻«میخائیل فدروف» (Mykhailo Fedorov) معاون نخست‌وزیر توییت کرده بود: «در حالی که شما می‌کوشید سکونت در مریخ را ممکن کنید، روسیه تلاش می‌کند اوکراین را اشغال کند! در حالی که موشک‌های شما با موفقیت از فضا فرود می‌آیند، موشک‌های روسی به شهروندان اوکراینی حمله می‌کنند. ما از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های استارلینک را در اختیار اوکراین قرار دهید و از مردم منطقی روس بخواهید که از ما حمایت کنند.»

🔻ماسک تنها ۱۰ ساعت پس از این توییت پاسخ داد و اعلام کرد که درخواست را پذیرفته است. این نخستین باری نیست که اسپیس‌ایکس چنین کاری انجام می‌دهد. ماه گذشته ماسک پیشنهاد مشابهی را برای ارسال پایانه‌های دریافت اینترنت به تونگا داد، جایی که یک فوران عظیم آتشفشانی دسترسی به اینترنت را در سراسر این کشور مختل کرده بود.