🔴 در نسخه‌ی بتای iOS 15.4 کاربران در صورت استفاده از ماسک هم می‌توانند با بهره‌گیری از فیس آی‌دی قفل آیفون را باز کنند. بعد از آغاز همه‌گیری کرونا، این محدودیت فیس آی‌دی مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است.

🔻بعد از انتقادهای گسترده، اپل برای این دسته از کاربران از قابلیتی رونمایی کرد که به کاربران دارای اپل واچ اجازه می‌دهد این محدودیت را دور بزنند. اما مطمیٔنا این راهکار برای بخش بزرگی از کاربران جواب نمی‌دهد زیرا تعداد زیادی از آن‌ها از اپل واچ استفاده نمی‌کنند. اما حالا که وارد سومین سال شیوع ویروس کرونا شده‌ایم، اپل بالاخره یک راهکار مفید برای این مشکل ارایٔه داده است.

🔻یکی از کاربران توییتر با بررسی نسخه‌ی بتای iOS 15.4 متوجه شده که قابلیت باز کردن قفل فیس آی‌دی با ماسک امکان‌پذیر شده است. همچنین فیس آی‌دی در زمینه‌ی شناسایی چهره‌ی کاربران با عینک هم عملکرد سریع‌تری پیدا کرده اما در توضیحات مربوط به آن آمده که از عینک آفتابی استفاده نشود.

iOS 15.4 فعلا در حالت بتا قرار دارد و اگرچه تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی آن اعلام نشده، اما در هر صورت تمام کاربران در آینده‌ی نزدیک از این نسخه و امکانات جدید آن بهره‌مند خواهند شد.