مسعود طباطبایی به گروه دیجی‌کالا می‌آید تا در قدم اول قائم مقام و پس از مدتی مدیرعامل دیجی‌کالا شود.

 


شنیده‌های تاسیامگ حاکی از آن است که گروه دیجی‌کالا یکی از مهره‌های کلیدی گروه اسنپ را جذب کرده است. «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل اسنپ اکسپرس، به زودی به گروه دیجی‌کالا می‌رود. او در قدم اول از ابتدای سال ۱۴۰۲ «قائم مقام» و پس از مدتی احتمالا «مدیرعامل» دیجی‌کالا خواهد شد.

مسعود طباطبایی اکنون به عنوان قائم مقام مدیرعامل به دیجی‌کالا رفته است.

 

طباطبایی سال ۹۶ مدیرعامل جاباما و سپس مدیرعامل گروه علی بابا به عنوان بزرگترین استارتاپ حوزه سفر در کشور شد. او در پایان سال ۱۳۹۹ به گروه اسنپ رفت و در جایگاه «معاون توسعه کسب‌وکار» و «مدیرعامل اسنپ اکسپرس» قرار گرفت. حال باید دید حضور طباطبایی در دیجی‌کالا چه تغییراتی در این فروشگاه اینترنتی به وجود خواهد آورد.

همچنین شنیده می‌شود که حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران و مدیران ارشد دیجی‌کالا که یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی خاورمیانه را ساخته‌اند، پس از مدیرعامل شدن طباطبایی (احتمالا در همان سال ۱۴۰۲) تمرکز ویژه‌ای روی کلیت گروه دیجی‌کالا خواهند داشت؛ مجموعه‌ای از شرکت‌ها که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قدرتمندترین هلدینگ‌های دیجیتالی و استارتاپی کشور شده است.

با این حال خود فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اکنون با ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بیش از ۹ میلیون تنوع محصولی و از همه مهم‌تر، ۳۰۰ هزار فروشنده در این پلتفرم که میانگین درآمدی چند دهه میلیون تومانی در ماه دارند به مدیرعامل بعدی سپرده می‌شود؛ پلتفرمی که اگر به خاطر تحریم‌ها نبود، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بازیگران جدی در منطقه را داشت و حتی بعید نبود می‌توانست در همین هدف با آمازون یا نمایندگانش وارد همکاری و تعامل تجاری شود.

در واقع سال آینده پلتفرم دیجی‌کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی بالغ و البته کم‌رقیب به مدیر بعدی تحویل می‌شود. در این میان شاید مهم‌ترین مسئولیت مدیرعامل جدید، هدایت دوران گذار دیجی‌کالا از بلوغ به جوانی و البته مدیریت عرضه سهام آن در بازار بورس باشد.