🔻شرکت متا (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام و واتساپ)، به کاربران فیسبوک هشدار داد که حداقل یک میلیون نفر اپلیکیشن‌هایی را بر تلفن خود نصب کرده‌‌اند که با وجود ظاهر عادی، برای سرقت رمز عبور، دسترسی به فیسبوک فعالند.

🔻داوید آگرانوویچ، یکی از مدیران گروه امنیتی متا اعلام کرد: «ما با یک میلیون کاربر که در معرض خطر این اپلیکیشن‌ها قرار دارند، تماس می‌گیریم. این هشدار لزوما به معنای آن نیست که رمز عبور آن‌ها دزدیده شده است»

🔻لازم به ذکر است که شرکت متا از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۴۰۰ بدافزار قابل نصب روی سیستم‌های عامل آی‌اواس (اپل) و اندروید (گوگل) را شناسایی کرده است و اعلام کرده است که این اپلیکیشین‌ها در فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی و اپ استور در چارچوب ابزارهای تدوین عکس، بازی، وی‌پی‌ان و سرویس‌های دیگر در دسترس همگان قرار دارند.

🔻این اپلیکیشن‌ها، پس از دانلود و نصب، از کاربر می‌خواهند تا مشخصات اتصال فیس‌بوک را برای پاره‌ای از خدمات وارد کند که این شگرد، تنها برای تحریک کاربران به در اختیار گذاشتن داده‌های محرمانه و به‌این ترتیب، دادن امکان دسترسی به حساب‌های شخصی افراد به هکرها است.

🔻به گفته‌ی داوید آگرانویچ، به کاربران توصیه شده‌ است تا زمانی که دلیل منطقی برای ارائه مشخصات اتصال به فیسبوک وجود ندارد، داده‌های خود را در اختیار هیچ اپلیکیشنی قرار ندهند.