کاربران ا‍‍پل به‌زودی می‌توانند تنها با گفتن «‌‌Siri» به جای عبارت «Hey Siri»، دستیار هوشمند صوتی خود را فراخوانی کنند.

 


کاربران اپل به زودی می‌توانند تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri»، دستیار هوشمند صوتی خود را فراخوانی کنند.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش اخیر خود می‌گوید اپل روی بهبود تجربه کاربری دستیار هوشمند صوتی خود یعنی «سیری» کار می‌کند و قصد دارد شرایطی را فراهم کند تا کاربران راحت‌تر بتوانند دستیار هوشمند را فراخوانی کنند.

تغییرات احتمالی سیری، دستیار هوشمند صوتی اپل

گورمن در آخرین نسخه خبرنامه «Power On» به این نکته اشاره کرده است که کار‌کردن با سیری راحت‌تر از قبل خواهد شد. کاربران با عبارت کوتاه‌تری می‌توانند سیری را فراخوانی کنند و برای برقراری ارتباط با دستیار هوشمند صوتی اپل، به زودی می‌توانند عبارات و دستورات ساده‌تری را به زبان بیاورند. انتظار می‌رود بهبود تجربه کاربری با سیری و تغییرات احتمالی در سال 2024 اجرایی شوند.

با وجودی که به نظر می‌رسد حذف کلمه Hey در «Hey Siri» تغییری مختصر و ساده است، اما از نظر فنی این‌طور نیست! مهندسان اپل برای همین تغییر به ظاهر کوچک مجبورند چندین ماه تلاش کنند و چالش‌های فنی بسیاری را پشت سر بگذارند.

سیری باید بتواند لهجه‌های مختلف از سراسر دنیا را تشخیص دهد و به همین دلیل چنین تغییری ممکن است زمان‌بر باشد. وقتی کاربران برای فراخوانی دستیار هوشمند خود از دو کلمه «Hey Siri» استفاده می‌کنند، این کار باعث می‌شود که سیری سیگنال درست‌تری را دریافت کند و احتمال خطای آن کاهش پیدا می‌کند.

مارک گورمن همچنین در گزارش اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است که اپل قصد دارد دستیار هوشمند صوتی سیری را در سرویس‌ها و برنامه‌های دیگر نیز فعال کند تا کاربران بتوانند از این قابلیت، بیشتر و بهتر استفاده کنند.

باید دید درنهایت این تغییرات از چه زمانی برای کاربران اپل اعمال خواهد شد و کاربران در چه زمانی می‌توانند به این تغییرات دسترسی داشته باشند.