همان‌طور که انتظار می‌رفت، تأیید صندوق قابل معامله‌ در بورس (ETF) بیت کوین تأثیر بسیار مهمی روی بازار کریپتو داشته است.

 


پس‌ از تأیید ۱۱ صندوق قابل معامله‌‌ در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات‌ متحده، ارزش هر واحد از این رمزارز در روز جمعه پس‌ از رشد چند درصدی با اصلاح مواجه شد تا شاهد پایان هفته‌ی مهم دیگری در بازار کریپتو باشیم.

به‌نوشته‌ی CNBC، کاهش ۵٫۷۹ درصدی اخیر قیمت بیت کوین باعث شد سودهای به‌دست‌آمده در اوایل هفته از جیب دارندگان این رمزارز خارج و حتی روند بازار به‌ سمت پایین کشیده شود.

پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل هر واحد بیت کوین به ۴۹٬۰۵۸ دلار هم رسید که از اواخر ۲۰۲۱ تاکنون بالاترین قیمت ثبت‌شده برای پادشاه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود اما این رکورد دوام نداشت و در لحظه‌ی نوشته‌ شدن مقاله‌ با قیمت ۴۲٬۸۶۳ دلار معامله می‌شود.

اتر به‌عنوان دومین رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، در هفته‌ی گذشته با رشد چشمگیر ۱۵ درصدی مواجه شد؛‌ اتفاقی که طی ماه‌های اخیر رخ نداده بود. درواقع ارزش هر واحد اتر در روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل به بالاترین سطح خود از اواسط ۲۰۲۲ یعنی ۲٬۷۱۲ دلار رسید. هر واحد از این رمزارز درحال‌حاضر با قیمت ۲٬۵۵۳ دلار خرید و فروش می‌شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) قصد دارد از ماه می (اردیبهشت و خرداد)، درمورد برنامه‌های تأیید ETF اتر برای شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک، Ark و VanEck تصمیم‌گیری کند.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تأیید ETF بیت کوین که جامعه‌ی کریپتو سال‌ها انتظارش را می‌کشید به رویدادی خبرساز تبدیل می‌شود و سرمایه‌گذاران و ماینرها را به سود‌های بزرگ می‌رساند، زیرا انتشار خبرهای تأیید ETF فقط در سه ماه گذشته باعث رشد بیش‌ از ۶۰ درصدی ارزش این رمزارز شده است.

فعالان بازار در سرتاسر جهان باور دارند قیمت بیت کوین به‌دلیل تأیید ETF این رمزارز سیر صعودی خواهد داشت اما شاید مدتی طول بکشد تا شاهد آغاز چنین روندی باشیم.

قطعاً مدتی طول می‌کشد تا افراد و سازمان‌های مختلف به خرید و فروش بیت کوین ازطریق بورس روی بیاورند و باید دید بازار کرپیتو در ادامه، چگونه به مسیرش ادامه خواهد داد.

این مقاله صرفاً جنبه‌ی خبری دارد و پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست. لطفاً تا زمانی که دانش کافی درباره‌ی رمزارزها پیدا نکرده‌اید، در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.