🔴 اتحادیه اروپا یک گام دیگر به اجباری کردن استفاده از پورت USB-C برای گجت‌های مختلف نزدیک‌تر شد. بر اساس این قانون که البته هنوز نهایی نشده اما رأی‌گیری در مورد آن به زودی انجام می‌شود، تمام شرکت‌هایی که گجت‌های مختلف مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، هدفون و حتی اسپیکر پرتابل به فروش می‌رسانند باید جهت فروش گجت‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پورت USB-C در بدنه‌ی آن‌ها تعبیه کنند.

🔻در این میان فقط گجت‌های بسیار کوچک که نمی‌توانند چنین پورتی داشته باشند، از این قانون معاف می‌شوند. این در حالی است که اپل سال‌ها در برابر فشار استفاده از پورت USB-C مقاومت کرده است. از سوی دیگر در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید از پورت USB-C بهره می‌برند.

🔻با وجود تمام این فشارها، هنوز تکلیف این قانون مشخص نیست ولی با رأی‌گیری در اتحادیه اروپا به زودی مشخص می‌شود. شایان ذکر است که حتی اگر اتحادیه اروپا این قانون را اجرا کند، مطمئنا شرکت‌ها حداقل یک تا دو سال برای اجرا کردن آن وقت خواهند داشت. اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل به هیچ عنوان نمی‌خواهد برای آیفون از USB-C استفاده کند و در عوض قصد دارد تا یک یا دو سال آینده برای گوشی‌های خود از بدنه‌ی فاقد پورت بهره ببرد تا صرفا از راه بی‌سیم شارژ شوند.